Toinen lapsi tulossa ensi talvena?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Sohvi_C
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Heippa kaikille!
Onnittelut ultrauutisista!! Musta on alkanut vahvasti tuntua, että poika tulee tännekin. Meillä kun lapsiluku tulee jäämään kahteen, niin taidan vähän toivoa lasten olevan samaa sukupuolta. Jotenkin ajattelen, että samaa sukupuolta olevista sisaruksista on toisilleen pidemmällä tähtäimellä enemmän seuraa tai ehkä ajatukseni johtuu siitä, että olen paljon läheisempi siskojeni kanssa, kuin veljieni. Hirveän vaikea on kuvitella, että veljeni tulisi minua vauvanhoidossa tms auttamaan, enkä ole kovin läheisissä väleissä veljeni vaimonkaan kanssa. Mutta eihän läheskään aina siskokset tai veljeksetkään ole läheisiä, joten eihän se sama sukupuoli todellakaan ole mikään tae mistään. Taidan vaan vähän pelätä, että osaanko poikaa hoitaa ja samoin minua hirvittää poikien rajut leikit ja onhan poikien seksuaalisuusasiat ja ajatusmaailma ylipäätään aika kaukana naisten maailmasta, joka taas on luonnollisesti itselle se tutumpi.
Älkääkä ymmärtäkö väärin, sitä vaan näköjään tulee ajateltua kaikenlaista. En kyllä täysin tajua, miksi edes tällaisia mietin, sillä oikeasti tulevan lapsen sukupuolella ei todellakaan ole väliä, meikälaista taitaa vaan vähän jännittää..

Sokeriherne, poika 09/05, la 14.12.2008
Mari_ , poika 11/06, la 14.1.2009
Tessa, tyttö 12/06, la 21.1.2009
Ainu =+x, poika 11/07, la 24.1.2009 keski-suomi
mamu79, tyttö 08/06, la 01.02.2009

Voi tessa kun olin niin onnellinen että joku uskaltaa mennä parturiin. Itsellä kauhea poltto ollut leikata lyhyet mutta kun tuo ukko haluaa että on pitkät. No jos se tuolta tuntuu parturin jälkeen niin voi olla ihan hyvä etten ole käynyt...

Puhuitte painon noususta... 2KG VAAN.... Hei taidan pärjätä aika hyvin!! No tuo on kotipuntarin kertomaa niin saa nähä mitä neuvolan puntari kertoo...

Olitte käynyt jo ultrassa, meillä olisi vasta ensiviikolla se sairaalakäynti missä arvioidaan haavaa ja toivon mukaan tehdään myös rak.ultra, olisi niin kiva tietää kumpi tulee mutta taitavat aika nahkeesti sitä kertoa tuolla sairaalassa.

Nyt täytyy lähtee kusettaa koira niin saa tuon tontun nukkumaan kun on nämä illat vähän venynyt!!

Ainu 19+4

Moikka!!

Mä ymmärrän mamun ajatuksia hyvin, mäkin olen vähän kauhuissani pojasta, vaikka olisikin sellanen perheidylli saada tyttö ja poika (eikä ehkä sitten jää hampaan koloon, että pitäiskö vielä yrittää kolmatta..). Mä olin salaa toivonut tyttöä ihan noiden samojen juttujen perusteella, eniten ehkä ajattelin just, että leikkisivät sitten paremmin keskenään ja olis helpompi ostaa vaatteitakin kun sitten siirtyisivät pikkusiskolle.. Mutta jos on poika tullakseen, niin sitten täytyy vaan opetella vaihtamaan vaippa rivakammin, jotta välttyy suihkulta :)

Tänään hiusten kanssa jo vähän parmpi fiilis, kun ilmakihartimella sai vähän lisää volyymia, niin ihan kiva leikkaus.. mies on kyllä edelleen vähän myrtsinä, mikähän siinä on että munkin mies on vastustanut lyhyitä hiuksia voimakkaasti..?? Aamulla kun kysyin, että eikös nyt ookin jo vähän kivemman näköiset, niin vastas vaan että ne on lyhyet.. ;-)

Siis mitä?!? Vaan 2kiloa tullut Ainulle.. ihan epäreilua!!!! ootko muutenkin sellanen, että painoa ei kerry kamalasti?? Mä lihon pelkästään jo kun näenkin pullaa.. ja nyt tuntuu, että vaikka on syönyt tavallista terveellisemmin (ainakin yrittänyt..) niin kroppa imee kaiken mahdollisen...

Mistä päin muuten kirjottelette?? Me asustellaan Vantaalla.. Jotain piti vielä udellla.. ai niin, minkälainen koira Ainulla on??

Tessa 20+1

Moi!
Tessa varmaan nyt pyörtyy, kun sanon, ettei mulla ole paino noussu yhtään, vaan laskenu monta kiloo. Tosin olin sellasen viisi kiloa normaalipainon yli, kun rupesin odottamaan tai siis BMI 26, mutta nyt normaalipainossa. Mulla vaan ei paino raskausaikana nouse. Mulla annoskoot pienenee heti alusta alkaen, kun mahaan ei yksinkertaisesti mahdu paljoa ruokaa kerralla, roskaruokaa ei tee mieli, enkä makeastakaan välitä. Esikoisesta painoa tuli koko raskausaikana kokonaiset 2g, tai siis tarkalleen ottaen 1700g. Jos on tosi hoikka, niin kyllähän sitä rasvaa ihan välttämättäkin kertyy, imetys vaatii vararavintoa käynnistyäkseen ja pysyäkseen yllä. ilman älytöntä mässäilyä tulleet raskauskilot kyllä katoavat vuoden sisällä. Ne ns.itseaiheutetut kilot sitten vaativat vähän työtäkin lähteäkseen ja yleensä ovat erityisen tiukassa.. valitettavasti =)
Täällä kaikki ok. Työnteko vaan ei kiinnosta. Vielä olisi tunti töitä ja sitten me lähdetään kiertelemään huonekaluliikkeitä. Tarvitaan uusi sänky. Esikoinen tuskin on riemuissaan, mutta mummeilla ja tädeillä on menoa, joten pakko on neiti ottaa mukaan. Huonekalukaupoissa on kivat pitkät käytävät, joita voi juosta eestakas ja kiljua mennessään..
mamu79(18+4)

Ultrassa kaikki näytti olevan kunnossa, NEITI oli terveen näköinen ja hyvin "syöneen" näköinen ;) Painoarvio oli 474g, mikä meni kuulemma yläkäyrillä. Nyt alko vielä enemmän jännitäämään se kuinka iso vaavi meille oikein onkaa tulossa. :/

Nyt täytyy alkaa laittamaan tuota pojua yöunia kohti.

No Tessa, voin kertoa että ekassa raskaudessa tuli 30kg että nyt olen ajatellut olla hiukan varovaisempi. 10kg noista edellisistä on jälkellä ja viikkoihin nähden mennään painon kanssa samassa kun viimeksi. Eli ei kiitos 20kg. Liikuntahan auttaa paljon mutta nyt kun nuo liitoskivut tuli taas niin voipi olla aika vaikeaa kuntoilla.
Jämsässä asustellaan ja villakoira on rotuna kun tuo ukko on allerginen niin ettei saisi mitään oireita. 2vuotta nyt ollut ja ei mitään kauheita oireita ole. Olen vaan niiiin koira ihminen että pakko olla joku piski. Miten minulle käykään jos lapset tulisi kipeäksi? Lapset kiertoon, kai niitä voi vaihtaa vähemmän allergisiin?? =)

Ainu 19+6

Onnittelut Marille hyvistä ultranäkymistä!! Ja että tyttö, kivaa :) Saa sitten isoveli pikkusiskon!!

Mulla tuli ekassa raskaudessa jotain 24kg, eli melkoisen paljon. Silloin söinkin kyllä yhdessä vaiheessa melkein pullapitkon päivässä, joten kyllä ainakin 10kg oli muuta kun raskaudesta johtuvaa.. oli vaan sitten melkoinen urakka saada kaikki tuo kertynyt pois, laitokselle ei jäänyt kun pari kiloa, turvotus hävisi muutamassa viikossa, mutta kyllä pudotettavaa siltikin jäi tuo reilut 10kg. Onnistuin kuitenkin ja nyt ahdistaakin taas, että sama on edessä.. oon kuitenkin jo useita kiloja "jäljessä" ekaan raskauteen verrattuna, mutta siltikin tuntuu ärsyttävästi painoa kerääntyvä, vaikka oonkin liikkunut ihan eri tavalla ja yrittänyt syödä fiksusti.. :-/

Se olis sitten viikonloppu edessä :) Mitäs teillä on suunnitelmissa?? Meillä ei mitään erityistä, mies on töissä, joten tyttöjen kesken ollaan varmasti ihan vaan kotosalla, toivottavasti ei sataisi niin voisi ulkoilla kunnolla!

Meillä asustelee dobermanni ja mäkin oon ihan henkeen ja vereen koiraihminen, ja tyttöä odottaessa olin ihan paniikkissa, että mitä jos tulee allergiseksi, en kestäis luopua koirasta. Mutta onneks kaikki on mennyt tosi hyvin!!

Mukavaa viikonloppua kaikille!!

moi! me jouduttiin eilen tulemaan sairaalaan kun esikoinen sai astmakohtauksen. puoleen vuoteen ei mitään ole ollutkaan. täällä menee ainakin sunnuntaihin. lisähappea joudutaan antamaan koko ajan ja lääkkeitä parin tunnin välein, joten tuskin päästään huomennakaan kotiin. henkilökunta on tosi mukavaa ja tullut tutuksi, kun ollaan täällä infektio-osastolla jo neljättä kertaa. Tuttu paikka siis..
Masuasukilla kaikki kai ok, on alkanut liikuskella, mutta aika epäselvästi tuntuu vieläkin. Onkohan mulla istukka edessä, mistä senkin tietää? Luulen että sikö on vaan niin pieni, ettei jaksa vielä kauhean voimakkaasti potkia..
Paksua vointia kaikille!!
mamu79(18+6)

siis olisi ihanaa kun voisi pitää kotona eläintarhaa. Haluaisin Kissan (jolle itsekkin olen allerginen) ja eläinkaupassa näin kerran rakkauspapukaijoja ja niihin ihastuin oikopäätä (toinen pahin mahdollinen allergisoija...) vaikka nuokin nyt alkuun, tietenkin toinen akvaario (iso tietenkin) ja koiralle kaveri ja ...
Ukko tuossa juuri puhui että jos tekisi kahta työtä ensitalven... ihan taloudellisista syistä. sanoin kyllä että meille tulee vauva. sitä suuremmalla syyllä... -voi olla että minä en jaksa odottaa yksin täällä metsässä. eipä sanonut siihenkään mitään......

Kaiken peen jälkeen...

Tänään on puoliväli päivä!!! jee enään puolet jälellä!! Onneks pe sinne ultraan niin jos saisi vielä haavasta hyviä uutisia niin kaikki olisi siltä osin hyvin!! (olis kiva tietää sukupuoli)

Ainu 20+0

Joo, jännää ajatella että puolet odotusajasta on jo mennyt!! Aika menee ihan kamalan nopeeta vauhtia, varsinkin kun on yksi lapsi huollettavana, niin mä en ainakaan oikein tahdo pysyä perillä edes noista raskausviikoista, ekassa raskaudessa tiesi koko ajan tarkkaan monennella viikolla on.

Voi, kuullostaa ikävältä mamun lapsen astama, mutta hyvä, että oikea hoito tuntuu ilmeisesti auttavan! Sairaalat on mun mielestä kyllä siltikin niin ahdistavia paikkoja!

Mäkin aluksi epäilin että mulla olisi ollut istukka edessä, kun neuvolassa vielä toisellakin kerralla oli vaikea löytää sydänääniä, mutta rakenneultrassa selvisi että kyllä se vaan siellä takaseinässä on. Ja nyt kun liikkeetkin tuntee jo tosi selvästi, niin TODELLA vilkas kaveri tuolla mahassa on, että on vaan tainnut karata aina dobblerin alta neuvolassa.. Nyt potkii vielä tonne alapäähän, mutta ei sekään kyllä kivalta sitten tunnu kun kääntyy pää alaspäin ja alkaa napautella potkuja tonne kylkiluihin :)

Kyllä on kurjan kuuloinen tuo Mamun esikoisen astmakohtaus. Täytyy olla onnellinen jokaisesta päivästä, jonka lapsi saa olla terveenä, vaikkei sitä aina muista arvostaa.

Mulla olisi vielä 5 viikkoa töitä ja sitten alkaa äitiysloma (50vrk ennen la:ta). Poika jatkaa vielä 3 päivää tarhassa/viikko, koska en taitaisi jaksaa juosta vilkaan pojan perässä masuni kanssa. Eilenkin otti kovilla ja alkoi supistella kun poika päästeli täysillä pyörällä alamäessa ja minä yritin ehtiä juosta hänet kiinni ennen kuin pyörä syksyisi ajotielle. Onneksi maha ei ole vielä ihan muhkeissa mitoissaan, että toistaiseksi jaksaa ihan hyvin, mutta tosiaan osa-aikainen päivähoito tulee varmasti ihan tarpeeseen loppuraskaudesta. Vauvan synnyttyä poika jää kyllä kotihoitoon ja käy vain 3h kerhossa kerran viikossa ja muskarissa kerran iltaisin, jos vaan saan paikan hänelle.

Mulla olisi rv 26 lääkäri ensi perjantaina. Samalla saa taas tietää miten paino ja hemoglobiini ovat muuttuneet. Verenpainemittari mulla onkin kotona, joten se lukema ei kovasti "jännitä".

Kestovaippoja olen jo haalinut vinon pinon ja Hug-a-bub kantoliina tuli postiin perjantaina. Ehtiipähän opetella muutaman sidonnan ennen vauva tuloa;)

sokeriherne rv 25+4

Vai on sokeriherne hurahtanut kestoihin!! Käytitkö esikoisellakin? Itse hiukan niitä ajattelin kun edellisessä vauva lehdessä niistä oli artikkeli mutta sitten jotenkin mietin sitä pyykin määrää ja meillä on aika vaikea saada näin syksyllä ja keväällä etes tavan pyykkiä kuivaks saati sitten jotain vaippa myttyjä. Hattua kyllä nostan kaikille jotka niitä viitsivät käyttää!!

Ke olisi sitten pojan kanssa yhteinen neuvola ja pe olisi sinne sairaalaan meno "tuomion kuuleminen", no jospa se rauhoittaisi vaikka mieltä tuon arven suhteen!!
Nyt täytyy mennä antamaan pojalle aamupuuroa joska se olisi jo jäähtynyt...

Esikoisella käytin kestoja lähinnä isompana, eli n. 1-1,5v ja silloinkin osittain. Kakkosella ajattelin käyttää alussa lähinnä harsot ja villahousut yhdistelmää, joten pyykkiä ei sikäli pitäisi tulla kamalasti, kun harsot kuivuvat tosi nopsaan. Harsojen lisäksi mulla on odottamassa ohuita sisätaskuvaippoja, jotka myös kuivuvat nopesti, kun imuosa ja vaippa ovat erikseen. Tuo pyykinkuivaustilan puute on tietysti asia, joka voi alkaa jossain vaiheessa nyppiä, mutta meillä on onneksi sauna (jota käytetään melko harvoin) ja sinne saa viriteltyä pyykit pois tieltä.

Mites teidän muiden mahat kasvaa? Minä saan kuulla koko ajan pitkäselkäisenä - kuten sain kuulla esikoisestakin - kuinka pieni maha minulla on. Vauva kasvaa ihan normaalisti ja itse tiedän, että vatsa on kasvanut alkutilanteeseen nähden ihan normisti, mutta ei jaksaisi millään kuunnella ihmisten päivittelyjä. Koko ajan saa vakuutella, että raskaana tässä ollaan ja laskettuun aikaan on 3kk aikaa.

No minulla on maha makkarat omasta takaa niin kaikki eivät huomannu minun etes olevan raskaana kun olin viimeksi yli lasketun ajan. Ise kylläkin huonmaan että maha on kasvanu ja että maha taipuu jo eri kohdasta kun normaalisti. Puhunkin ukolle viime raskauden jälkeen että ens kerralla haluan olla normaalipainoinen ennen kun ruvetaan etes tekemään seuraavaa että saisin nauttia oikeasta raskaus mahasta... toisimpa kävi...

Näköjään yksin täällä kirjoittelen!!!

Ultrassa käytiin ja lääkäri oli todella kiva. Haava ei kuulemma haitaa mitään ja ei kuulemma ole "tuorekkaan". Elikkä normaali alatie synnytys on tavotteena. Aika mukava kuulla ettei mitään huolta ole haavan kanssa kun täältä meiltä on kuitenkin tunnin matka sairaalaan ja pitäis varmaan tuolle esikoisellekkin ehtiä hoitaja hälyttää yms. ainakin osa ressistä helpotti.

Nyt viikoja 20+6, ultran mukaan vastaa kokoa 22+2. Eli 25 viikolla se sitten selviää onko sokeri vauva tulossa. Ekan kanssa kävin kahdesti juomassa sen litkun ja kaikki oli ok. Hiukan pelottaa jos on nyt jo viikon eellä kasvussa että mikä jättiläinen sieltä voi syntyäkkään. Rv37 uudelleen ultraan, varmistaako sitten kokoa vai? no saa nähdä kumpien viikkojen mukaan kutsu tulee.

Sukupuolta kysyin kun oli niin mukava lääkäri niin poika se kovasti veikkaisi. Tuntu tosi hölmöltä kun katoin sitä kuvaa että oikeesti meille tulee vauva, seuraavaks mietin että joko se syntyis niin pääsis hoitamaan, koko loppu päivän oon ukolle hokenut että meille tulee vauva ja että tuleekohan siitä samanlainen kun tämä ensimmäinen on?!?!? Taisin mennä sekasi. Hienoa että nyt näin vko 20 (melkein 21) tajuaa vihdoin olevansa raskaana...

Nyt tää akka lähtee laittaa pään tyynyyn ja yrittää saada unta kuulaan... Kirjotelkaa kuulumisia!

Mullakin oli neuvola tänään. Sf-mitta meni keskikäyillä, hemppa oli noussut 123 ja painoa oli tullut yhteensä 6kg lisää. Pissaa sain tikistettyä vain tipan (kävin ajatukissani kotona juuri lähtiessä vessassa), joten siinä oli yhden plussan verran proteiinia. Lääkäri kuitenkin sanoi, että johtunee runsaasta valkovuodosta sekä vähäisestä näytteen määrästä. Käyn antamassa maanantaina varmuuden vuoksi uuden näytteen.

Verenpaineet mulla on olleet aina yläkanttiin vastaanottomittauksissa, mutta kotona ovat 105/55 lähes aina, eli alhaiset. Jotenkin vaan jännitän niitä mittaustilanteita niin, että pulssi ja etenkin alapaine nousee 90 hujakoille;)

Ensi viikolla menen taas kontrolliultraan sairaalaan. Tämä tehdään esikoisen ennenaikaisuuden takia ja sen tekee erikoislääkäri. Kätilö vielä kysyi onnistuuko, että läjä kandeja tulee ultaustilanteeseen katsomaan. Sopiihan se mulle, varsinkin kun lääkäri kuulemma ultraa oikein erityisen tarkkaan, koska tilanne on opetustuokio. Saas nähdä mitä jännää sieltä löytyykään?

Miehen kanssa ollaan oltu napit vastakkain ties mistä erinäisistä syistä johtuen ja nytkin on pieni mykkäkoulu menossa. Ärsyttävän lapsellista, mutta kai sitä loukkaantuu herkemmin raskaanaollessaan ja tulee sanottua napakammin. Esikoinen on koetellut uhmallaan hermoja myös jatkuvasti, joten omaa raskauttaan ei paljon ehdi märehtiä.

Nyt täytyy painua pehkuihin!

Onnea Ainulle hyvistä ultranäkymistä ja onnea pojankoltiaisesta! ;)

Mulla oli neuvola torstaina ja kaikki oli kohtalaisen hyvin. Painoa on nyt tullu 5kg ja hemppa oli lähteny uudestaan nousuun nyt 130, ei ole tippunutkaan kauhean alas, lainatakseni neuvolatädin sanoja, ei ole laskenut tarpeeksi. Saattaapi tuokin kuulemma aiheuttaa sitä toksemiaa, ja mullahan oli edellisessä raskaudessa lievä toksemia, ja siinäkään hemppa ei laskenu kertaakaan. Paineet oli tällä kertaa hyvät, muistaakseni 118/78. Pissa oli myöskin puhdas. Lääkärille sain ensi viikon torstaiksi kontrolliajan, sillä on supistellu aika paljon, tulee paikkojen tarkistus eteen, saanpahan samalla pyydettyä että otettaisiin näyte, kun on epäilyttäny et ois jokin tulehdus päällänsä. :/

Ainu, toivotaan ettei teille sokerivauvaa tule. Mulla ois sama edessä myöskin. Viime raskaudessa kaikki arvot oli ihan kunnossa, toivottavasti on nytkin.

Ainiin, vaavin koosta huolimatta, sf-mitta meni vain hiukan keskikäyrän yläpuolella..

Itse tässä olen miettinyt että voikohan sitä sokeria testata millään "pika" testillä?? On siihen 4vko vielä aikaa siihen litkun juontiin niin että jos olisi joku helpompi tapa millä todeta että jos kaikki ei sokereiden takia ole kunnossa niin voisi alkaa parantaa tätä elämäänsä jo nyt.
Aika sotkusesti tuli kerrottua. No aattelin ma soittaa neuvolaan ja kysellä.

Miten koko ajan voikin olla niin sikakiire???? Tänäänkin koko päivän töissä ja äslen sain tehtyä viimeiset työhommat koneella :-( Vähän turhan paljon taitaa tulla tehtyä töitä.. Noh, kohta ehtii sitten olla taas kotosalla!!

Mullakin supistellut aika paljon, nyt maha on tosi kipeä ja selkää särkee kun on joutunut melkein 10h seisomaan jaloilla.. Mulla puolentoista vkon kuluttua neuvola ja ajattelin kanssa pyytää lääkärintarkastusta, josko nuo supostukset on jotain saanut aikaiseksi, välillä suppaa aika kipeestikin.. :-/

Yäk, kuullostaa ikävältä toi sokerilitkun juominen.. jospa siihen olis joku toinenkin konsti??

Muuten on tainnut kaikilla raskaus edetä aika kivasti?? Ei oo ollut mitään huolestuttavaa, kaikki arvotkin kuullostaa kaikilla tosi hyviltä :)

Nyt vielä hetki BB-talk showta ja sitten nukkumaan, että jaksaa taas alottaa uuden viikon. Tyttö ikävästi kuumeessa, mutta isi jää huomenna kotiin hoitamaan..

Tessa 21+4 kai?

Moikka!
Hirmuista kiirettä pitää täälläkin. Tänään puoliväli menossa ja ihan ok meininki. Pikkukaveri on aktivoitunut ja liikuskelee. Mulla seuraava neuvola 2 viikon päästä. Viimeksi oli kaikki arvot ihanteelliset ja nähdä miten lienee seuraavalla käynnillä. Ekassa raskaudessa arvot oli, niin hempan, painonnousun, sokereitten,kuin verenpaineenkin osalta tosi hyvät ihan loppuun asti. Se sokerirastitus on edessä täälläkin, ärsyttää mennä kun tiedän ettei mitään häikkää ole, mutta eipä auta itku. Täällä ei muuta tapaa ole sitä mitata, kuin se kaamean litkun juominen.
Muakin supistelee ihan kiitettävästi, viime raskaudessa supisteli viikolta 16, mutta eivät olleet harkkareita kummempia, vaikka välillä otti aika napakastikin. Eivät siis minun kohdallani pehmentäneet kohdunkaulaa tms.
Oltiin eilen miehen kanssa syömässä ja baarissakin tuli istuttua. Tänään on ollut ihan hirveä olo, aivan kun olisi vetäny kunnon kännit ja pari askia röökiä päälle. Ei ilmeisesti vanhuus tule yksin. Saa nähdä miten käy, kun tämä toinen syntyy, jaksaako sitä enää koskaan lähteä viihteelle. Kerran kuussa ollaan miehen kanssa ensimmäisen synnyttyä viihteellä käyty, joko yksin tai yhdessä ja hyvin on jaksettu bilettää pikku tunneille asti, mutta täytyy sanoa, että nyt näyttää huonolta. Toki onhan se eri asia istua baarissa vesilasi naaman edessä, kuin siemailla viiniä pullo jos toinenkin, uni meinaa väkisin tulla, vaikka olisi kuinka kivaa..
Nyt on pakko mennä nukkumaan.
mamu79(20+0)

"PÄÄSEN" ensiviikolla sokerirasitus testiin niin saa sitten selville että onko sokerilla kasvanut meidän pikkukakkonen. Hiukan jännittää että jos jotain on niin sitten täytyy ruveta keskitymään siihen ruokavalioon niin paljon että mitäköhän siitä tulee minun hermoilla?? Eipä varmaan pahaa tekisi näin muutenkaan ruokavalion korjaaminen vaikka mitään syytä ei olisikaan.

Mulle on tullut kauhea vimma tehä jotain, no kivut kyllä pitää huolta että ei suurempia lähde rehkimään. Tekisi kauheasti mieli leipoa korvapuusteja mutta tiedän myös sen kuinka paljon ne mua närästää sitten kun tulee syötyä... Rennie my best frend...

Ainu 21+3

Hei Ainu ja muut!

Kirjoittelen tänne ihan kysyäkseni miten Ainu sinun painonkehitys on mennyt, kun kirjoiteltiin vähän aikaa tuolla tsemppaajien puolella, mutta ei oikein saatu raskaana olevista ryhmää kokoon.

Meillekin tulee toinen keväällä ja olen nyt 16. viikolla menossa ja painoa ei ole tullut vielä yhtään. Ylipainoa onkin sitten ollut n. 30- 35 kg joten ei sitä painoa enää hirveesti tarttis tulla.

Joten miten Ainu menee? Missä vaiheessa pitää olla supertarkkana jos ei halua hirveästi painoa lisää, mutta ei tietenkään tässä muuten laihduttamassa olla vaan painoa ylläpitämässä. Jos muistat ja viitsit niin laitaisitko jotain kehityslistaa tyyllin vko 20 +2 kg
vko 21 +2,2 kg siis aina lähtöpainoon verrattuna, niin saisin vertaistukea.

Onkos muilla kakkosten odottajilla samaa ongelmaa täällä eli painoa liika ykkösestä ja nyt ollaan tarkempina? Kiitos vastauksista jo etukäteen.

No voi sun homekorva! Kattelin tossa neuvolakorttia ja varmistelin että muistan sen lekuriajan oikein, niin eihän sit huomenna ollukkaan, vaan se ois ollu EILEN!!!! hhhmmm, täytyy tossa päivystystunnin aikana soittaa neuvolaan ja koittaa saada vinguttua uuden ajan, oishan se tietenkin ihan kiva päästä käymään siellä tarkistuksella. Ja pitää muutenkin pyytää niitä laittamaan se lähtete/pyyntö siitä sokerirasituksesta, että sais sen sitten hoidettua alta pois.... Tympii... ja horpat on niin sekaisin, että pitää nyt tällasestakin asiasta täällä märsytä. Ukko varmaan kuolee nauruun ku näkee mun itkevän tällaista pientä asiaa.... :)

Ja sori Patricia, mullakin on edessä tosiaankin se sokerirasitus, kiloja on nyt tullu n. 5, mutta alkupainoa ei ollu hirveesti liikaa, bmi oli 26 (muistaakseni) Ja mun mielestä sitä painontarkkailua kannattaa tehdä koko ajan, eli hiukka vain miettii mitä suuhunsa laittaa. Vaikka kyllä mäkin välillä herkuttelen, silläkin uhalla, että joudun äitini uhriksi jos raskausdiabetes tulee ;D

Moi Patricia!

Juu täällä on painoa tullut vain 3kg että hyvin menee edelliseen verrattuna kun tähän mennessä oli tullut jo 13kg... ööö... 11+3 -1.5kg, 15+4 +1kg, 20+4 +3kg. siis lähtöpainoon aina lisää. Minulla kun tuo lähtö bmi oli 39 niin ei kyllä olisi varaa tulla mitään lisää. No kai nuo vauva "rojut" rupee jo jotain painamaan ettei kaikki ole vain ylimääräistä. Nyt ainakin nälkä on erinlainen ja jos ei syö niin sitten tulee todella paha olo mikä ei helpotu etes syömällä!
Kyllähän sitä koko ajan miettii että mitä sitä syö ettei aina valitsisi vain sitä hyvä mitä mieli sattuu tekemään. Liitos kivutkin on tullut niin kovat että liikkuminen pakostakin vähenee niin sitä suuremmalla syyllä pitäisi syödä terveellisesti ettei se paino nousisi. Jotain "terveellistä" herkkua pitäisi keksiä, nyt olen syönyt kovasti viinirypäleitä kun tekee mieli illalla jotain napsia niin niitä sitten.

Olisiko jotain hyviä terveellisiä ruoka ehdotuksia??

Ainu 21+4