P
piankahdenäiti
Vieras
Meille on 6 viikon sisään syntymässä toinen lapsi. Esikoinen on silloin vuoden ja 10 kk. Mulle tulee toisinaan pelko siitä, että en opi rakastamaan tätä uutta vauvaa yhtä vahvasti kuin esikoista. Järki tietysti sanoo, että kyllä se rakkaus sitä vauvaakin kohtaan sieltä tulee, mutta silti pelottaa. Tuo esikoinen on ollut sellainen unelmien täyttymys, enkä rakkaampaa lasta voisi kuvitellakkaan.
Tai sitten pelottaa, että menetän vauvan tulon myötä kaiken ajan esikoisen kanssa. Ja, että esikoinen tuntee itsensä vauvan jälkeen vähemmän tärkeäksi tai rakastetuksi.
Olen siis kumminkin todella onnellinen tulevasta vauvasta ja hän on kovin toivottu ja haluttu ja siksi nämä pelot mua kummastuttavatkin. Onko kellään muulla ollut tälläistä?
Tai sitten pelottaa, että menetän vauvan tulon myötä kaiken ajan esikoisen kanssa. Ja, että esikoinen tuntee itsensä vauvan jälkeen vähemmän tärkeäksi tai rakastetuksi.
Olen siis kumminkin todella onnellinen tulevasta vauvasta ja hän on kovin toivottu ja haluttu ja siksi nämä pelot mua kummastuttavatkin. Onko kellään muulla ollut tälläistä?