toinen lapsi on 80% varmuudella samaa sukupuolta kun ensimmäinen!

• Viestiketjun aloittaja mietti
  • Ensimmäinen viesti
Ois kiva tietää, että perustuukohan tää tieteelliseen tutkimukseen ja mistä sen vois löytää! Oon kuullut myös, että jotkut naiset "hylkii" jompaa kumpaa sukupuolta, ja siksi joissain perheissä on esim 3 poikaa tai 3 tyttöä tai enemmän. Eikö yhdellä palstalaisella olekin 6 tyttöä, vai peräti 7? En muista yhtään nimeä kyllä..

Alkuperäinen kirjoittaja HelloShitty:
Alkuperäinen kirjoittaja EevaRouva:
Pitää paikkansa ainakin minun tuttavapiirissä. Hyvin harvalla on tullut eri sukupuolta 2 ekaa lasta, suurimmalla osalla 2 poikaa tai 2 tyttöä, tuntuu, että useammilla ne 2 poikaa :wave:
juu..tilastojen mukaan syntyy enemmän poikia kuin tyttöjä mutta kun omaa kaveripiiriä kattoo niin mietin vaan että missä? :eek: :D

ja siihen aiheeseen niin kai se niin on juu nyt kun alkaa miettiä asiaa. =)
Mä mietin kanssa että missä pojat on. Mun suvussa mun pikkuveli on ainut poika.
Serkkuja on 6 ja kaikki tyttöjä.

Itsellä kaksi tyttöä

Alkuperäinen kirjoittaja Lintsi85:
Ois kiva tietää, että perustuukohan tää tieteelliseen tutkimukseen ja mistä sen vois löytää! Oon kuullut myös, että jotkut naiset "hylkii" jompaa kumpaa sukupuolta, ja siksi joissain perheissä on esim 3 poikaa tai 3 tyttöä tai enemmän. Eikö yhdellä palstalaisella olekin 6 tyttöä, vai peräti 7? En muista yhtään nimeä kyllä..
Mun kaverillani on 9 tyttöä ja yksi poika.

Alkuperäinen kirjoittaja Hippoliina:
Alkuperäinen kirjoittaja HelloShitty:
Alkuperäinen kirjoittaja EevaRouva:
Pitää paikkansa ainakin minun tuttavapiirissä. Hyvin harvalla on tullut eri sukupuolta 2 ekaa lasta, suurimmalla osalla 2 poikaa tai 2 tyttöä, tuntuu, että useammilla ne 2 poikaa :wave:
juu..tilastojen mukaan syntyy enemmän poikia kuin tyttöjä mutta kun omaa kaveripiiriä kattoo niin mietin vaan että missä? :eek: :D

ja siihen aiheeseen niin kai se niin on juu nyt kun alkaa miettiä asiaa. =)
Mä mietin kanssa että missä pojat on. Mun suvussa mun pikkuveli on ainut poika.
Serkkuja on 6 ja kaikki tyttöjä.

Itsellä kaksi tyttöä
Mun kaveripiirissä (siis siinä läheisessä ) on kyllä kaikilla poikia ja mulla ainoastaan likka.

hmm
Mäkin olen miettinyt, että missä ne pojat on jos niitä kerran syntyy enemmän. Mun ystäväpiirissä on meidän pojan lisäksi vain kaksi poikaa, ja loput yksitoista on tyttöjä.

minä
ei pidä meidän suvussa paikkansa

minä tyttö,poika,poika
mun äiti tyttö,poika,poika
mun täti poika,tyttö,poika
mun mummu tyttö.tyttö,poika ( no tässä on!!)
mun toinen mummu tyttö,poika,poika,tyttö,poika
mun serkku poika,tyttö,
mun täti poika,tyttö
miehen äiti poika,tyttö,poika
miehen täti poika,tyttö
miehen toinen täti poika,tyttö,poika
miehen mummu poika,tyttö,tyttö,poika,poika
miehen toinen mummu poika,poika (tässä toinen)

Itsellä "vasta" 1 lapsi, mutta lähipiirissä (+osa naapureita) on..
Tyttö ja tyttö
tyttö ja tyttö
poika ja poika
tyttö ja poika
poika ja tyttö
tyttö ja tyttö
poika ja poika

eli 5 samaa sukupuolta ja 2 "eriparia" = aika lähelle "tutkimustuloksia" :attn:

Ihan niinkuin olisin jostain vauvalehdestäkin tämän lukenut joskus, oli hurjasti suurempi todennäköisyys saada samaa sukupuolta kaksi lasta kun taas kolmannen kanssa "puntit on taas tasan" (itse asiassa lukikin juuri tuolla lauseella jossain). Meillä ainakin piti paikkaansa ja kaikissa kaveriperheissä ja sukulaisissa myös :D

vieras
Omasta lähisuvusta ja tuttavapiiristä nopeasti laskien sanoisin, ettei pidä paikkaansa. Pikemminkin niin, että 20 % on ensimmäiset kaksi lasta samaa sukupuolta.
Itse olen täysin sekatyöläinen eli aina vaihtuu sukupuoli.

meillä
Siinä sisarusparvessa, jossa isäni oli, oli kaksi ensimmäistä lasta poikia.
..., äitini, tyttöjä.
..., minä, tyttöjä.
..., mieheni isä, poikia.
..., mieheni äiti, tyttöjä.
..., mieheni, poikia.
Siskollani on kaksi tyttöä.
Tässä sukupuussa on siis vain meidän kaksi lasta eri sukupuolta.
Siis 1/8 = 12,5% niin, että kaksi ensimmäistä lasta olisivat eri sukupuolta.

Olen kuullut myös ennen tämän väitteen ja muistaakseni sen perusteltiin liittyvän siihen, että vanhempien elintavat vaikuttavat mutkan kautta lapsen sukupuoleen ja kun elintavat pysyvät samoina, syntyy samaa sukupuoltakin.

Mä kyllä kans vähän kallistun tuon tutkimustuloksen kanssa samaan tulokseen, ainakin kun tuttuihin vertaa. Suurimalla osalla kaksi ekaa lasta on samaa sukupuolta.

Tänne meillepäin, muuten on tänä vuonna (tai siis tietysti vuonna-08 ) syntynyt ainoastaan tyttöjä! Yhtään ainoaa poikaa en tiedä syntyneen vuonna-08... Aika tyttöpainotteinen luokka tulossa sitten joskus. :D
Anoppikin jo sano mulle, että teidän ois pitäny tehä se kolmas vuonna 08, ni ois varmaan tyttö tullu... :whistle: :D

täs muutama
Meillä poika,tyttö,tyttö,poika
Siskolla tyttö,tyttö,poika
kaverilla poika,poika,poika, tyttö,poika
tädillä poika,tyttö,poika,tyttö
enolla poika, tyttö,poika
täti nro 2 tyttö,poika,tyttö,tyttö
Mummi poika,tyttö, poika,tyttö,tyttö,tyttö,poika,tyttö,poika
Mamma poika,poika,poika,poika, tyttö,tyttö,tyttö,tyttö :D

mnn
Meillä näin:
Minä...tyttö-tyttö
äitini...tyttö-tyttö-poika
äidinäiti...tyttö-poika-poika
isänäiti...tyttö-poika-poika-poika-tyttö
anoppi...tyttö-poika
anopin äiti..poika-tyttö-tyttö-tyttö
apen äiti...poikax4 (tai 5, en muista tarkasti)
tätini...poika-poika-tyttö-poika
enoni...poika-poika
setä...tyttö-poika
serkku..tyttö-tyttö

en nyt jaksa muistella enempää noita, mut aika monséssa pitää näköjään tuo teoria paikkansa...

Yhteistyössä