toinen lapsi on 80% varmuudella samaa sukupuolta kun ensimmäinen!

• Viestiketjun aloittaja mietti
  • Ensimmäinen viesti
mietti
Kuulin tälläisen väitteen...ja kun aloin miettimään tuttuja ja yleisesti ihmiisä saatt hyvin pitää paikkansa.... siis onhan niitä että seuraava on eri, mutat ehkä just 20-30% on niitä.

Pitää paikkansa teidän kierrossa miten.

mie
Alkuperäinen kirjoittaja tripptrapp:
ei pidä meillä paikkaansa. Mutta mulla on 3 raskautta ja 2 lasta. En voi tietää mitä sukupuolta ensimmäinen raskaus olisi ollut.
Joo, mutta te siis kuulutte tuohon 20%:iin...

Olen miettinyt tuota ja olisi tosiaan hauska saada jokin oikea tilastollinen tieto, onko noin...

joha
Itsellä vasta yksi lapsi mutta esimerkiksi äidilläni on kaksi siskoa, isälläni kaksi veljeä, veljelläni on kolme poikaa ja siskollani kolme poikaa (he saivat kyllä sitten neljänneksi lapseksi sen tytön)...

HelloShitty
Alkuperäinen kirjoittaja EevaRouva:
Pitää paikkansa ainakin minun tuttavapiirissä. Hyvin harvalla on tullut eri sukupuolta 2 ekaa lasta, suurimmalla osalla 2 poikaa tai 2 tyttöä, tuntuu, että useammilla ne 2 poikaa :wave:
juu..tilastojen mukaan syntyy enemmän poikia kuin tyttöjä mutta kun omaa kaveripiiriä kattoo niin mietin vaan että missä? :eek: :D

ja siihen aiheeseen niin kai se niin on juu nyt kun alkaa miettiä asiaa. =)

miettii
siis en tiedä mihin perustuu, mulle vaan joku sanoi näin että oli kuullut ja aloin pohtimaan.

Ja siis tottakai on että tulee erisukupuolta mutta ehkä ne kuuluukin niihin 20%:n.

Minun mielestäni voisi hyvinkin pitää paikkansa

no
Alkuperäinen kirjoittaja pata akka:
Jaa, että sillä lailla ne on jotkut tutkineet.
Meillä se ei kuitenkaan päde.

Esikoinen on poika
Kakkonen tyttö
Kolmonen poika
Nelonen ja vitonen tyttöjä
ethän sä voi sanoa ettei päde... te kuuluisitte siihen 20 % sitten :)

mutta kun alkaa miettiä niin yleisempää taitaa tosiaan olla että lapset on samaa sukupuolta

Mun kaveripiirissä ei ainakaan pidä paikkaansa. Reilusti suurimmalla osalla ensimmäiset lapset eri sukupuolta (otos vajaa 20 perhettä :) ) Meillä myös ensimmäinen tyttö ja toinen poika eikä keskenmenoja missään vaiheessa.

Yhteistyössä