Toinen lapsi ja mahan koko

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tiuku
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Tiuku

Vieras
Olen iloisesti raskaana, esikoinen on juuri täyttänyt 1 v. Ihmetyttää vaan tää mahan jättimäinen koko. Viikkoja 8+ mietin, että onko tää normaalia. Eka neuvola on vasta ensviikolla... kuinkas muilla? Onko mun maha vielä edellisestä niin löysä ja siksi pullahtanut vai mikä mahtaa olla??

joo tokassa pullahtaa heti, varsinki jos edellisestä raskaudesta vasta vähän aikaa. mäki soittelin asian tiimoilta sillon neuvolaan ja sano et ihan normaalia. suurin osahan siitä on turvotusta mut neuvolan tätskä sano et on sillä ollu asiakkaina sellasiaki kellä jo vkolla selvä vauvamaha. mulla oli myös B)

Kiva kuulla. mä olen jo miettinyt että niitä on siellä vähintään 4 :D ja sitten mietin, että jos onkin pitemmällä kuin luulen... onko teillä sitten jossain vaiheessa tasoittunut mahan koko vai mennäänkö koko raskaus tällaisella valas-mallilla?

tasottu kyllä kasvu raskauden edetessä ja suunnilleen samoissa mitoissa oli tokan kanssa mahan koko kun ekanki. ekan kanssa ehkä hiukan pienempi kun pidin tiukempaa linjaa syömisten kanssa kun ekassa raskaudessa. painoa kyllä tuli molemmissa ihan kiitettävästi :kieh:

oli esikoisesta maha niin iso että ei mitään rajaa..poika oli 52cm 4200g :)
kakkosta aloin odottaa 1,5v päästä ekasta ja mun maha oli niin pieni et meidän naapuri ei ees tiennyt et mä oo raskaana,siis ihan tosi muutettiin heinäkuus (kerrostaloon) ja elokuus oli la.aika.
tää äiti asu siis samas kerrokses mein vastapäätä ja näki mua melki joka pvä, sit ku kerran menin vaunujen kans hissii samaa aikaa ni se kysy et onx mul hoidos vauva?hih, ei meinannu uskoa et olin just synnyttänyt 4kg tytön :D Mulla tytöstä toi maha kasvo ihan hirveesti leveyssuuntaan, ei mulle tullut painoakaan ku 7kg.

Mulla oli toiselta paljon pienempi maha kuin esikoiselta. Siksi kaikki luulikin että odotan poikaa vaikka tyttöhän sieltä tuli. Nyt tältä kolmannelta tuntuu olevan vielä pienempi maha. Viikkoja 15+2 ja ihan normivaatteissa.

Muoks. lisään vielä että minulla on taaksepäin kallistunut kohtu joka vaikuttaa siihen ettei maha näy heti niin selvästi, ja pahoinvoinnin takia painokin on vain laskenut.

Yhteistyössä