TOINEN LAPSI; HAAVEISTA YRITYKSEEN.

Heissan kaikille =)

Katsotaan saadaanko ketjua aikaiseksi, mikäli on muita innokkaita liikenteessä. Olisi mukava kirjoitella muiden saman henkisten kanssa, mutta itsestäni tuntuu hankalalta "tuppautua" sellaiseen porukkaan, jossa jo kirjoittelee monta kymmentä ihmistä ja viestejä on kertynyt jo "miljoona".. Niin, tuntuu vaikealta päästä porukkaan mukaan.

Itse olen 26- vuotias ja mies saman ikäinen, esikoisemme täyttää nyt helmikuussa vuoden. Ajatus toisesta nyytistä on muhinut päässämme pitkään, mutta nyt sitten on annettu "lupa" tulla, jos on tullakseen. Ja tietysti toiveet on korkealla, kun esikoinenkin tärppäsi heti, kun "sai luvan".

Kirjoittelen enemmän itsestäni ja taustastani ym. muusta sitten jos innokkaita löytyy mukaan, toivottavasti :) .

moikka! Täällä haaveillaan kanssa toisesta, tai minulla on hurja kuume noussut tässä ihan yllättäin, mutta enemmän mennään sellaisella tulee-jos-on-tullakseen-meiningillä :D
Itse olen -85, mies -84. Meidän esikoistytär on kohta jo vuoden ja 4kk, hurja miten aika menee nopeesti! :eek:

Täällä myös on annettu lupa tulla toiselle jos on tullakseen. Minä 28 vuotias ja mies 24 vuotias. Tyttäremme täytti viime kuun lopulla 2 vuotta ja toinen lapsi on toiveissa. Yritys aloitettu joulukuussa, mutta vielä ei ole tärpännyt.

Hienoa, että ollaan saatu "jengiläisiä" kasaan omaan ketjuun!

Miten teillä mamina ja tuulia79 tärppäsi esikon kanssa, antoiko kauan itseään odottaa?

Mä tossa laskeskelin, että mulla oli ovulaatio vkn 6&7 vaihteessa eli jos ihan tarkkoja ollaan, niin taisi olla 10.2. En oo millään tikuilla mittaillut lämpöjä, enkä usko sellaista tekevänikään ellei sitten plussaus anna itseään odottaa mahdottoman pitkään. Mutta nytkun "projekti" on näin alussa ja esikko tärppäsi heti, niin näillä perinteisillä keinoilla mennään.

Kohta pääsee siis jännäämään, että alkaako menkat vai ei. Tämän viikon lopulla tai ens viikon alussa ne sitten alkaa, jos on alkaakseen.

Aika menee kyllä liiankin nopeasti, lapsesta sen huomaa. Tuntuu, että vasta tultiin laitokselta kotiin ja nyt neiti täyttääkin jo vuoden. Meillä on sunnuntaina juhlat. Kova järkkääminen, mutta kivahan se on juhlat järjestää.

Mulla ei tähän asti ole vauvakuumetta ollut, mutta mitä enemmän asiaa on nyt ruvennut ajattelemaan, niin kyllä se sieltä pikkuhiljaa on noussut.. Vauvantuoksu on niin ihana ja imetystä mulla tulee välillä ikävä. Esikkoa imetin 0,5 vuotta, kun maidontulo loppui kuin seinään. 3,5 kuukautisesta hän sai ohella myös kiinteitä soseita. Eli täysipainoista imetystä (vain) 3,5 kk. Musta se oli liian vähän, mutta jos maitoa ei tule tarpeeksi niin minkäs teet.

Ei muutakuin plussaus onnea kaikille =)

Meillä kävi esikoisen kanssa niin, ettei oltu ajateltu edes koko asiaa, mutta toki pieni oli tervetullut! :heart: :heart:
Minulla kierto sen verran epäsäännöllinen, että joko on ovu ollut 10./11.2. tai sitten 15./16.2. (laskurien mukaan, en tikuttele siis :) ). Minun kierto on meinaa jokatoinen kk 26pv ja jokatoinen sit taas 32pv. Jos vanhat merkit paikkansa pitää niin nyt olisi vuorossa tuo pidempi. Näin ollen kuukautisia odotan minäkin saapuvaksi joko 23.pv tai 29.pv. Ihme on jo kierron pituus on jotain muuta noiden kahden 'pituuden' väliltä.
Toivotaan että tärppää, kun toiveet on niin korkealla. Ensin aattelin että paras pysyä pois täältä kirjottelemasta ja lueskelemasta, mutta aina löydän itseni täältä :LOL:
Meillä samat aatokset kun sinulla, Adalmina07, että kunnolla yritetään vasta jos ei meinaa tarttua pikkusta matkaan.

Noista synttäreistä, et minulla oli hurjat odotukset 1v synttäreistä, videokameran akkukin oli ladattu, mutta kappas-- kukaan ei tallentanut sillä sekuntiakaan. :/
Kivat synttärit oli noin muuten, mutta itselläni jää aina mieleen, että olinkohan edes hyvä emäntä kun en kerennyt juttelemaan oikein vieraiden kanssa :whistle:

*MUOKS* Ja siis eihän niitä kuukautisia odoteta, vaan toivotaan etteivät tule ;)

Pakko oli tulla tänne kirjottelee, kun tän päivän aikana on alkanut joitain oireita ilmeentyä, en tosin ihmettele vaikka oisivat vaan oman mielen tuotoksia.. Väsyttää kummasti, kylmä/kuuma tunteiden vaihtelua! ja välillä tuntuu kun kuukautiset kolkuttelisi ovella (tässä vaiheessa kiertoa ei ole koskaan ollut kuukautisista ennakoivia merkkejä )! jospa minun 'uusien farkkujen taika' toisi plussan testiin, ostin siis uudet farkut ja miun "tuurilla" en pääse niitä käyttämään :D no eipä haittais :LOL: :saint:

Mulla on kanssa niin epäsäännöllinen kierto, ku olla ja voi, mutta laskeskelin viime menkkojen perusteella mahdollisen ovulaation ja siitä oletan, et kaks viikkoa eteenpäin voisi toivoa, ettei menkkoja kuulu. Nyt on 2-3 päivänä tuntunut jänniä vihlasuja mahassa, ihan niinkuin menkkakipuja. Mietin vaan, että oisinkohan laskenu ovulaation väärin, jos se onkin nyt eikä ollutkaan viikko sitten.

No, turha miettii.. Tulee tällä "touhumäärällä" ;) jos on tullakseen.

Mä luulen, että mullakin on näitä mielenkepposia, kuten maminakin kirjoittelee. Hei, nyt vihloo taas vatsasta!! Mitä kummaa..?? Ja taas!

Mä kävin tänään hakemassa meiän neidille vakuutuksen Tapiolasta, ku en oo hänelle aikaisemmin hankkinut. Tuntuu, että se on ollut turhaa, kun me vanhemmatkin ollaan aina oltu tosi terveitä, ei ruoka-allergioita ym. vastaavaa. Niin oon ajatellut, että tuskin niitä meidän jälkikasvullekaan tulee. Niin, eikä hänellä ole ollut, kuin 3 flunssaa ja vauvarokko pienen ikänsä aikana.

Mutta mun ystävä sai mut sitten ylipuhutuksi vakuutukseen, he ovat tarvinneet tosi paljon, kun pikkuinen on sairastellut niin kovasti. Niin, ajattelin, että no kyllähän se on hyvä olla. Ja onhan meillä vakuutettu autot, talo, minä ja mieheni, niin miksei myös lapsi. Nyt tuntuu ihan tyhmältä, ettei aikaisemmin ole ottanut :/

No, nyt voi ihan surutta käyttää yksityisen puolen palveluja flunssankin toteamiseen ;) kun kerran menee vain yksi omavastuu per vakuutuskausi.

Ois NIIIIIN ihanaa olla jo raskaana :heart: Olisi sitten vauvamasu kesällä uimarannalla. Viime raskausmasun joutui verhoilemaan toppatakkiin. Vaikka ihanaa oli sekin aika, lukuunottamatta ensimmäisen 3 kk:n pahoivoinita 24/7 !!

Yhteistyössä