toinen lapsi haaveissa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja odotus on pitkä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

odotus on pitkä

Vieras
Olemme mieheni kanssa 27-vuotiaita pian 4-vuotiaan vanhempia. Olemme vuoden verran yrittäneet toista lasta, mutta raskaus ei ota alkaakseen. Kävin yths:n kautta papassa sekä laboratoriokokeissa muutama kuukausi sitten. Kokeissa tarkastettiin keltarauhashormoni, imetyshormoni(?) sekä kilpirauhasen arvot. Lääkärin mukaan nämä olivat ok, mutta mitään lukemia en saanut itselleni. Milloin olisi syytä hakeutua tutkimuksiin? Jossain on oltava jotakin vikaa, kun raskaus ei ala ja edellinen sai alkunsa heti cerazetten lopettamisen jälkeen.

Olen yrittänyt käyttää ovulaatiotestejä, mutta en saa niihin muuta kuin negatiivisen tuloksen. Mies on sama ja yritystä on ahkerasti joka toinen päivä melkein koko kierron ajan.

Kiitollisena vastausta odottaen!

Lisäisin vielä tietoja: Kierto minulla on ollut 22-28 päivää, viimeisenä 4:nä kuukautena 26-28 päivää. Ovulaatiota olen testaillut aina kiertopäivästä 10 lähtien, mutta aina vain negatiivista saan tulokseksi. Ensimmäinen raskaus oli normaali, synnytys alatiesynnytys, joskin istukan irtoaminen sai aikaan suurehkon verenvuodon. Painoindeksi on normaalin ylärajoilla (samassa kuin ensimmäisen kanssa).

Hei,

Kannattaa pyytää YTHS:n laboratoriokokeiden tulokset kirjallisena, niin voit ottaa ne mukaan kun menet jatkotutkimuksiin, niin ettei tarvitse ottaa kokeita uudelleen. Jos et nyt vuoden yrityksestä huolimatta ole tullut raskaaksi ja virtsan ovulaatiotesti ei näytä plussaa, niin kannattaa mennä lapsettomuusklinikalle tilannearvioon. Usein tuon tyyppinen hormonihäiriö voi olla helpostikin autettavissa.

Niklas Simberg, lääkäri, Dextra Lapsettomuusklinikka

Yhteistyössä