Toinen lapsi 2014?

Itsekään ei olla näistä vauvahaaveista ulkopuolisille kerrottu, eli on kivaa päästä tänne jakamaan ajatuksia yms. Odottavan aika on kyllä pitkä. Tänään aamulenkillä muistelin pikku hiljaa kasvavaa vauvamahaa ja ekoja potkuja. Kuukautiset loppuneet, joten nyt sitten kohtapuoliin mahdollisuus tehdä asialle jotain!
 
Mä olin niin onnekas, että meillä tärppäs esikoinen jo tokasta kierrosta. Olin varautunut paljon pidempään odotteluun..
Sillon en tikutellut ovista ja ajattelin etten nytkään..ehkä sitten jos ei tärppiä ala kuulua :) Tuossa tärppikierrossa tunsin kyllä oviksen selvästi (kova kipu alavatsalla, johon havahduin yöllä).

Tässä kierrossa en tiedä onko ovis mennyt, tulossa vai mahtaako sitä edes tulla :D Sen verran nimittäin jomotteli vatsaa tässä usean päivän, turvotti ja oli paineen tunnetta ja uskon, että johtuu vain tuosta pillereiden lopetuksesta, kun kroppa reagoi ja hormonitoiminta alkaa normalisoitua. Niin oli viimeksikin.
Lähinnä tässä nyt vain odottaa, että päivät kuluisi ja kierto lähestyisi loppuaan :) Mulla nyt kp 17 (/ 35?)
 
Viimeksi muokattu:
hannasi meillä on mennyt tosi hyvin. on tosi tyytyväinen vauva, nukkuu yönsä tosi hyvin =)

voi että kun mä kuumeilen kyllä tosi paljon jo toisesta vauvasta :heart: tosin mulla on sektiosta vasta 2 kk, mitenkähän se kohtu mahtais ees vielä kestää :confused:

mulle vois lisätä ikä 25 ja esikoinen 2/13 =)
 
Moi. Voisin itsekkin tulla tänne jutustelee. Meijän yhteinen esikoinen täyttää alkukuusta 11kk ja tänään kävin nappaamassa yhen huurunenän kyytiin. Meillä siis hoitotausta miehen sterilisaation takia. 2. ICSI+TESAn tuoresiirrosta sai tyttö alkunsa ja pakkaseen jäi kolme kaveria oottamaan joista siis tänään siirrettiin yksi. 8.pvä ois se virallinen testipvä. Jännittää jo nyt.

Jos ei tästä onnistu nii seuraavaan kiertoon toinen (ja viimeinen) pas. Toivon kovasti ettei tarvitsisi uutta hoitoa enää käydä. Ikää miulla on 24 et sinällään ei oo kiire mut miehellä alkaa tulla ikä vastaan, hänellä kolme lasta entisestä liitosta joista nuorin on kovin ollut hoitamaan pikkusiskoa.

Tajusin itses tänää ett esikoiseni siirrettii myös keskiviikko-päivänä ett oiskohan se joku enne-juttu ;-)
 
Torstai 25.4.2013





Nimimerkki......Kiertopäivät.....Yrityskerta.....Ikä......Esikoinen

Merkillinen.........kp 24/29-36.......yk 1..............23............08/12
eltsu81..............kp 18/35?..........yk 1.............31...........10/11
moulin rouge..... kp 12/28-30........yk 5............34...........09/11
Dafydd............. .kp 12/28.......... yk1..............21............01/11
Naspu...............kp 11/28.............yk 2............24............05/12
Daisy D...............?................yk 1(km 3/13).....31...........01/12
Annuski...............?...................?..................31............08/12
aguado................?.................yk 2...............30............03/12
jauhopeukalo........?..................?..................24............06/12
-iitu_...................?.................yk 2...............24............04/09






Myöhemmin yrityksen aloittavat:

Nimimerkki........Yritys alkaa..........Ikä..............Esikoinen

Hannasi...............syksy 2013...........?..........................?
*saikku*..............syksy 2013............25...................02/13
Sokruli................tammikuu 2014......26....................01/12






Plussanneet::heart:
 
Viimeksi muokattu:
Tämä tuntu jotenkin omalta ketjulta, joten uskaltaudun mukaan!

Merkillinen....kp 24/29-36....yk 1...23v...08/12

Mulle oli todellinen yllätys, että vauvakuume iski melkein heti esikoisen syntymän jälkeen! Olin aivan ajatellut, että alamme yrittämään toista lasta vasta joskus parin vuoden päästä. No nyt sitten päätettiin näin.. Toivotaan, että tärppää. Imetän vielä enkä ole ovulaatiota testannut, joten ei hajua ovuloinko ollenkaan. Menkat on ollut jo useamman kuukauden.
 
Tänään testailtu ovista. Nega. Tänään tosiaan on vasta kp11 ja viime kierrossa ovisplussa tuli kp17. Mulla on kyllä ollu niin voimakkaat ovulaatiot esikoisen jälkeen et ei mun tarttis välttämättä ees testailla mut ku jotain täytyy saada tehä kun tää yrityspuuha on pelkkää odottelua :D

Merkillinen: Mulla tuli vauvakuume kans vähän yllärinä. Tytön olles puolivuotias se iski mut on kyllä laantunut siitä vähän.. Onneks. En muuten kestäis tätä :D Esikoisen aikaan en kuumeillu ku hän oli sellanen iloinen yllätys :)
 
Täällä tuntuu päivät olevan pitkiä. Vaihtuis jo kuukausi että kehtais ees yhden testin tehdä. :LOL: Vappu aattona ajattelin jos yhden tekisi vaikka silloinkin taitaa olla vähän liian aikasta... Tosin mulla ei ole kierrosta kyllä mitään selvyyttä, eikä kyllä oviksesta... :confused: no peittoa on kuitenkin ahkerasti heilutettu et toivottavasti tärppäis. :heart:
Tällä hetkellä siis pidän vaan itseni kiireisenä. Paljon ulkoilua esikoisen kanssa, kokkausta, siivoilua yms. No kohta on onneksi jo ensi viikko. :rolleyes:

+++++:whistle: kaikille tsemppiä yritykseen. :heart:
 
Naspu: Mä kuumeilin esikoista kovasti ja aika kauan me häntä yritimmekin. Mä ajattelin jotenkin niin, että ei mulle voi tulla uudestaan näin vahvaa vauvakuumetta. No tuli! Ja ehkä vahvempikin. Mulla on mennyt tää kuumeilu kauheeta vuoristorataa. Välillä en muuta ajattele ja yhdessä vaiheessa oli sellainen olo, että aivan sama tuleeko sitä toista vai. :D
 
Jos minäkin tänne uskaltautuisin..Elikkäs kesäl tullee itel mittariin 24 ja entisestä suhteesta poika on sitten 4/09 synynyt... Pojan syntymän jälkeen on ollu et ei ikinä ennään yhään lasta kosk pojan syntymästä jäi itelle aikas pahat traumat...Nyt sitten uusi mies ja haaveissa ois toinen lapsukainen ja itsekkin alkanut lämmetä ajatukselle että oisi se sittenkin kyllä ihan kiva saada toinen..:)hormooni kierukka pudonnut pois pari kolme kuukautta sitten ja nyt YK2 takana...jännityksel ootetaan et millon tärppäis..:)
 
Täällähän on vilkasta :)

Täällä on nappaillu kohdun seudulla pitkin päivää ja eilenkin. Tiedä sit yrittääkö pikkunen tarrata kiinni vai tekeekö luget tepposia... miulla siis loppukiertoon lugesteronit tukena jotta ois mahollisuudet tarrata mahdollisimman hyvät :) Vaikka ovatkin ärsyttäviä laittaa : /
 
Tervetuloa uusille :)
Mulla on vauvakuume tullut vähitellen vasta sen jälkeen, kun esikoinen täytti vuoden. Aika rankkaa oli se pikkuvauva-aika, etenkin ekat puoli vuotta. Meiän poika on ollut huono nukkumaan ja sain nukkua ekan yli 3h pätkän vasta joskus kun vauva oli 5kk. Siihen asti söi tasan 2h välein päivin öin |O Muutenkin oli aika tyytymätön/vaativa vauva siihen asti, kunnes oppi liikkumaan.
Nykyään on oikea aurinko :) Tosin myös temperamenttinen ja varsinkin tässä 1-1,5v iässä tullut ihan mahdoton oma tahto-vaihe, huudetaan maassa maaten millon mistäkin asiasta...Sitä oikeaa uhmaa odotellessa :D
 
Kirjottelen nyt tännekkiin. :) oon tuolla helistimen puolella kanssa samamoisessa ryhmässä mutta kun tätä aikaa on niin pitäähän sitä käytää ja mikä sen parempaa kun kuumeilu. :)

Eli täällä pikku tyttö synty 12/12 ja toinen olis toiveissa mahdollisimman mienellä välille. :) imetän vielä ja sen takia ei toiveet oo kovin korkeella (vaikka siis oikeesti on mut yritän olevinaan jäekrillä) mut syksyllä imetyksin pitäs opetella joten sillon ainakin lähtee toiveet korkeelle. :D minulla ikää 21 ja miehellä samanmoiset.

NiinaAnniina yk? 21v 12/12

tulikohan tuo nyt oikein :D
 
Kiva, muitakin nuoria jotka toista yrittää :) Mun kaverit on suurin osa lapsettomia tai ensimmäisestä haaveilleen, joten tilanteet aika eri. Joskus tuntuu yksinäiseltä, mutta hetkeäkään en antaisi pois :)

Me ensin suunniteltiin, että toinen lapsi heti perään, mutta en itse varmaan olisi jaksanut. Vauva oli maailman kiltein, mutta todella huono nukkumaan. Ensimmäinen vuosi meni valvoessa. Nyt kun esikoinen on kaksi, tuntuu että voisin olla valmis seuraavaan unettomaan vuoteen :D Välillä pitää huilata, heh.
 
Perjantai 26.4.2013





Nimimerkki......Kiertopäivät.....Yrityskerta.....Ikä......Esikoinen

Merkillinen.........kp 25/29-36.......yk 1..............23............08/12
eltsu81..............kp 19/.?............yk 1..............31...........10/11
moulin rouge..... kp 13/28-30........yk 5............34...........09/11
Dafydd............. .kp 13/28.......... yk1..............21............01/11
Naspu...............kp 12/28.............yk 2............24............05/12
Daisy D...............?................yk 1(km 3/13).....31...........01/12
Annuski...............?...................?..................31............08/12
aguado................?.................yk 2...............30............03/12
jauhopeukalo........?.................1.pas..............24............06/12
-iitu_...................?.................yk 2...............24............04/09
NiinaAnniina..........?..................?................. 21.............12/12
vauhtivekara........?.................yk 2.................25............05/11




Myöhemmin yrityksen aloittavat:

Nimimerkki........Yritys alkaa..........Ikä..............Esikoinen

Eireann................toukokuu 2013.......31...................09/11
Hannasi...............syksy 2013.............23...................02/13
*saikku*..............syksy 2013............25...................02/13
Sokruli................tammikuu 2014........26....................01/12






Plussanneet::heart:
 
Viimeksi muokattu:
Pitäisköhän munkin uskaltautua mukaan. Ainakin otsikko kuulostaa omaan elämäntilanteeseen sopivalle, ja kun vielähuomasin että Eltsu81 oli aloittanut ketjun oli pakko liittyä :) Kirjoittelin nimittäin siinä esikoisenyrittämisketjussa jonka aikanaan laitoit pystyyn, tosin vierailu jäi tosi lyhyeksi kun plussasin ekasta kierrosta, joten et varmaan mua muista :) Sitten katosin aika paljolti täältä Kaksplussasta kun ei jotenkin toi runosuoni sykkinyt raskausaikana... lueskelin kyllä aina silloin tällöin.

Eli oon 31v ja esikoinen on syntynyt 09/11. Aivan ihana lapsi onkin, iloinen ja hyväntuulinen, ja nukkukin hyvin=) Myös vauva-aika oli helppo ja nautin siitä täysillä, mikä oli mulle yllätys kun raskausaika oli henkisesti jotenkin hankala, pelkäsin kauheasti tulevaa elämänmuutosta. No sitten kun vauva syntyi olin jo parissa päivässä ihan myyty :) ja olen aidosti nauttinut kotona olemisesta ja lapsen kanssa puuhailusta. Käyn tosin osa-aikaisesti töissä mutta lähinnä pakosta, mitään hinkua ei vielä varsinaisesti takaisin työelämään ole.

Nyt on vähitellen alkanut nousta kaipuu toiseen lapseen, vaikka omalle tyylille uskollisena jännitän myös tulevaa muutosta paljon. Siksi arvonkin joka toinen päivä "jätän ehkäisyn nyt pois" ja "syön vielä ainakin seuraavan kierron pillereitä". Nyt olisi juuri taukoviikko menossa eli joko ne pillerit voisi jättää samantien pois, tai sitten syödä vielä yhden (ja viimeisen!) laatan. Joka tapauksessa kun ne uskallan jättää pois niin aika tjot-meiningillä mennään, tosin niin mentiin esikoisestakin ja ekasta kierrosta tuli. Mulla on tosin todella pitkä ja epäsäännöllinen kierto, joten mitään takeita ei ole että nyt käy niin. Mutta ei tässä vielä mitään megakiirettä asian suhteen olekaan :)

Joka tap. mun rivi vois näyttää tältä:
Eireann......toukokuu 2013........31...........09/11

Kaikille kovasti onnea plussanmetsästykseen! :)
 
  • Tykkää
Reactions: eltsu81
Moi. Tyttö nukahti päikkäreille nii on aikaa kirjottaa.

Miulla toisen suunnittelu alkoi jo synnytyssalissa :D kätilökin toppuutteli ett jos tän ensimmäisen ensi hoitais ulos. Tavoitteena miulla oli imettää väh. puolen vuoden ikään mur olin varautunut että saattaa mennä vuosikin. No tyttöpä päätti lopettaa itse 6kk iässä, ite oisin voinu vielä jatkaa ja vielä nytkin välillä tuntuu ett maito nousis ja välillä on jopa tihkunutkin :O No koska hoitojen kautta mennään nii piti odottaa että imetys loppuu ja oma kierto käynnistyy. Käynnistyihän se, samana päivänä alkoi menkat ku imetin viimeisen kerran.

Nyt siis eka pas ja toiveet aika korkeella.
 
Mäkin voisin vähän päivittää, eli Ikää löytyy 23 ja esikoinen syntynyt 02/13

Voi että kun sitä pääsis jo toista yrittämään.. Imetin tosiaan vaan ensimmäisen kuukauden, ja sillonkin tuli vaan tosi vähän. Siinä meni hermo vauvalla ja mulla joten päätettiin jättää se kokonaan pois. Kuukautisetkin alko jo ennen jälkitarkastusta.

Tää meijän esikoinen on niin helppo vauva, että voiko olla mahdollista että toinen on myös yhtä helppo. Varsinkin jos tää poitsu on vielä taaperoiässä, että miten mahtaa sitten jaksaa? :) Mutta kun vauvakuume on niiiiiiiiiin kova <3

Ensin pitäis kyllä ehkä saada karistettua nää raskauskilot, veikkaan että muuten niitä vaan kasautuu enkä saa niitä ikinä pois.. :/ Ihanaa kun täällä on näin paljon kuumeilijoita, toivotaan et kävis tärppi mahdollisimman nopee :) vauvoja vauvoja...
 
liityn joukkoon :) vauhtivekara, ikä 25v. yk 2, esikoinen 05/11, kierto hukassa toistaiseksi tilanne hieman eri: olin siis raskaana jo viikolla 23+4 kun pieni tyttöni syntyi pahojen rakenne vikojen vuoksi(LA olisi ollut heinäkuussa 2013) nyt odottelemme vielä tuloksia perinnöllisyyspolilta, mutta siis 0-25% riski että seuraavakin vauva on sairas mutta samasta miehestä (jos nyt näin voi sanoa)minulla on terve poika joten uusi raskaus on tervetullut... (sellainen kun pena-shokeirin-oireyhtymä, siselimet ei kehity, keuhkot tynnä vettä, ei liiku yms. tälläinen lapsi kuolee jo yleensä ennen rv 30). mutta siis synnytyksestä 5vk ja nyt täti kylässä. kiertoni pituutta en vielä tiedä kun viimeksi ollut kuukautiset syyskuussa 2012.
 
Viimeksi muokattu:
Lauantai 27.4.2013





Nimimerkki......Kiertopäivät.....Yrityskerta.....Ikä......Esikoinen

Merkillinen.........kp 26/29-36.......yk 1..............23............08/12
eltsu81..............kp 20/.?............yk 1..............31...........10/11
moulin rouge..... kp 14/28-30........yk 5.............34...........09/11
Dafydd............. .kp 14/28.......... yk1..............21............01/11
Naspu...............kp 13/28.............yk 2............24............05/12
jennii90.............kp 1/29..............yk 2.............?.............03/12
Daisy D...............?................yk 1(km 3/13).....31...........01/12
Annuski...............?...................?..................31............08/12
aguado................?.................yk 2...............30............03/12
jauhopeukalo........?.................1.pas..............24............06/12
-iitu_...................?.................yk 2...............24............04/09
NiinaAnniina..........?..................?................. 21.............12/12
vauhtivekara........?.................yk 2.................25............05/11




Myöhemmin yrityksen aloittavat:

Nimimerkki........Yritys alkaa..........Ikä..............Esikoinen

Eireann................toukokuu 2013.......31...................09/11
Hannasi...............syksy 2013............23...................02/13
*saikku*..............syksy 2013............25...................02/13
Sokruli................tammikuu 2014........26....................01/12






Plussanneet::heart:
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä