Toimistosihteerin palkka

Kirjotin tämän viestin myös vahingossa toiselle palstalle.

olen menossa haastatteluun Helsinkiin ja minun pitäisi miettiä palkkatoivomusta. Tehtävä on melko vaativa ison yrityksen osto ja myyntireskontran hoito.

Nykyinen palkkani on pieni kun teen työtä kunta alalla ja tiedän, että pääkaupungissa maksetaan korkeampia palkkoja. minulla on laaja 5 vuoden kokemus.

Mitä kannattaisi pyytä ?


Kiitos vinkeistä
 
Sihteerikkö
Hei,

olen myyntisihteerin tehtävissä yksityisessä firmassa ja palkkani on himpun yli 1900?. Työkokemuksesi on kuitenkin pidempi kuin minun, työpaikkasi Helsingissä (minun ei) ja luulisin, että tehtävänkuvasi on myös vaativampi kuin omani, joten ehkä jopa korkeampaa voisit pyytää.

Monien ammattiliittojen sivuilta löytyy palkkalaskureita, joita sinun kannattaisi kokeilla. Liittoihin voi myös soittaa suoraan ja kysellä palkkatietoja. Katso myös uranus.fi -sivuston keskustelut-osio, siellä on usein juttua palkoista: http://www.uranus.fi/hyotya_ja_huvia/keskustelu/?SESSID=937766f0f33a050a1bd0c998faeb6e75.

Yksi konsti, jota olen itse käyttänyt, on selvittää vastaavassa tehtävässä toimivan henkilön verotustiedot numerosta 16400 (tekstaa: VERO ETUNIMI SUKUNIMI PAIKKAKUNTA(jossa ko. hlö on kirjoilla)). Tosin täytyy muistaa, että esim tällä hetkellä tuo palvelu antaa v. 2004 tiedot ja myös se, että kyselemäsi henkilö on saattanut tehdä tuon verovuoden aikana muutakin työtä kuin sinun tiedossasi olevaa. Mutta näin saat ainakin jonkinlaista vertailupohjaa!

Toivottavasti tästä oli apua. Onnea työhaastatteluun!
 

Yhteistyössä