Toiminko väärin/epäoikeudenmukaisesti

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "mä"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"mä"

Vieras
Olenko kauhean epäreilu exää kohtaan kun en suostunut siihen, että veisi pienen lapsemme reissuun pääsiäisen aikaan? Tapaaminen heillä pääsiäisenä normaali vkonlopputapaaminen pe-su ja reissua varten olisi tarvinut päivän pari lisää.
Syinä sihen, miksi en suostunut on useita. Mm se, että eivät ole keskenään viikonloppuja pidempiä aikoja olleet kuin kerran, mikä oli aika rankka kokemus lapselle. Toinen syy on se, että ex ei ole tehnyt elettäkään elareiden maksamisen eteen. Ilmoittanut vain ettei kerralla pysty maksamaan takautuvasti määrättyjä, mutta eipä tuo ole maksanut vielä senttiäkään. Eli velkaa kertyy koko ajan lisää. Ajattelen, että kun ei ole rahaa elareihin niin eipä niitä olemattomia kannata reissuihinkaan tuhlata.
Oikeudellisesti en toki väärin tee, mutta mitä sanoo maalaisjärki? Pitäisikö kuitenkin suostua? Vaikka sitten vähän kirveleekin nuo maksamattomat elarit kun itse koittaa aika minimituloilla lapsen ruokkia ja vaatettaa.

Et varmaankaan ole tosissasi? Hiton elareiden takia yrität estää lapsen ja isänsä suhteen kehittymistä???

Siis miten niin yritän estää??? Tapaavat kyllä ihan kuten on paperilla. Mutta mietin sitä että olenko kamalan epäreilu kun mua risoo ne maksamattomat elarit sen verran että ärsyttää kun on varaa reissata mut ei maksaa elareita. Ja lapsi on vielä kovin kiinni minussa. Isä ollut aina torjuva ja etäinen häntä kohtaan.

Haloo!

Teet todella epäoikeudenmukaisesti! Isä kuitenkin haluaa tavata lastaan ja olla tämän elämässä mukana, sinä yrität torpetoida sen ja minkä vuoksi?? OMAN ITSESI.

Nyt järki mukaan nainen!

[QUOTE="Anna";22909247]Haloo!

Teet todella epäoikeudenmukaisesti! Isä kuitenkin haluaa tavata lastaan ja olla tämän elämässä mukana, sinä yrität torpetoida sen ja minkä vuoksi?? OMAN ITSESI.

Nyt järki mukaan nainen![/QUOTE]

Siis olette sitä mieltä, että viis elareista??? Koitan siis vaan kitkutella ja elättää lapsen yksin. Miten se lapsen ja isän suhde kehittyy paremmin reissussa kuin isän kodissa tavatessa?

No en kyllä ymmärrä miski et voi antaa isälle muutamaa ylimääräistä päivää?
Elareiden maksusta taas kannattaa ehkä jutella lapsenvalvojan kanssa...?
Toisaalta jos ex-miehelläsi on tiukkaa rahassa niin eikö ole kuitenkin kiva että käyttää vähät varansa reissuun lapsen kanssa, eikä esim reissuun kavereiden kanssa?
Onko tässä koko jutussa ajateltu lainkaan lasta?

[QUOTE="mä";22909245]Siis miten niin yritän estää??? Tapaavat kyllä ihan kuten on paperilla. Mutta mietin sitä että olenko kamalan epäreilu kun mua risoo ne maksamattomat elarit sen verran että ärsyttää kun on varaa reissata mut ei maksaa elareita. Ja lapsi on vielä kovin kiinni minussa. Isä ollut aina torjuva ja etäinen häntä kohtaan.[/QUOTE]

Ole onnellinen että lapsesi saisi kokea isänsä kanssa reissun, joka voi olle erittäin ikimuistoinen ja ihana hänen elämässään. Sinulla ei itselläsi näytä olevan varaa järjestää lapselle mitään erityistä. Kai lapsi on kiinni sinussa jos sidot hänet.

[QUOTE="mä";22909278]Siis olette sitä mieltä, että viis elareista??? Koitan siis vaan kitkutella ja elättää lapsen yksin. Miten se lapsen ja isän suhde kehittyy paremmin reissussa kuin isän kodissa tavatessa?[/QUOTE]

Ei vaan voisiko asian järjestää esim siten, että kela maksaa elarit sulle suoraan ja mies maksaa kelalle? Siten teidän ei tarttis jutella lainkaan raha asioista....

[QUOTE="mä";22909301]Reilusti alle kouluikäisestä. Onko se vittuilua jos pitää kiinni tapaamisista jotka on paperiin kirjattu - varsinkin kun toinen ei pidä kiinni omista velvoitteistaan?[/QUOTE]

No on. Mun mielestä. Olipa kyse sitten alle kouluikäinen tai kouluikäinen niin lapsi on kuitenkin OMAN isänsä kanssa. Rahaakin tärkeämpää on se lapsen ja vanhemman välinen suhde.

[QUOTE="mä";22909278]Siis olette sitä mieltä, että viis elareista??? Koitan siis vaan kitkutella ja elättää lapsen yksin. Miten se lapsen ja isän suhde kehittyy paremmin reissussa kuin isän kodissa tavatessa?[/QUOTE]

No siten että siinä on pari ylimääräistä päivää aikaa yhdessa ololle!

Sä olisit itse saanut haettua ne rtahat kelalta, mutta pakkoko se on kitkuttaa ja tehdä itsestäsi marttyyri? Niin makaa kuin petaa, sinunkin olisi aika käsittää se.

Kiva kun kommentoitte. Sain toisen näkökulman asiaan. Mietin tätä vielä ja taidankin juttella exän kans asiasta. Ei minulla ole tarvetta eikä aikomusta estää heidän yhdessäoloaan eikä lasta vieraannuttaa isästään. Ajattelin vain olenko kamalan epäreilu jos pidän tiukasti kiinni paperista kunnes hän rupeaa hoitamaan elarit kuntoon. Taidan siis olla ja sitä en toki halua. Koen kuitenkin olevani aika yhteistyökykyinen vanhempi.

Ei vaan voisiko asian järjestää esim siten, että kela maksaa elarit sulle suoraan ja mies maksaa kelalle? Siten teidän ei tarttis jutella lainkaan raha asioista....

Minäkin ehdottaisin tätä. Sinun aloituksesta saa semmoisen kuvan, että juuri elareiden takia et halua päästä lasta reissuun.

Jos päästäisit lapsen tämän kerran. Ja yrität pehmitellä hänelle reissua ja sanot et heillä on varmasti kivaa sielä isän kanssa. Jos se kuitenkin otti liian koville lapsella, niin seuraavan reissun voisi ihan perustellusti kieltää.

[QUOTE="Anna";22909333]No siten että siinä on pari ylimääräistä päivää aikaa yhdessa ololle!

Sä olisit itse saanut haettua ne rtahat kelalta, mutta pakkoko se on kitkuttaa ja tehdä itsestäsi marttyyri? Niin makaa kuin petaa, sinunkin olisi aika käsittää se.[/QUOTE]

Tiedän kyllä että olisin voinut. Ex:n pyynnöstä vain en ole vienyt kelaan enkä ulosottoon. Halusi järjestää asian itse mutta mitään ei tunnu sillä suunnalla tapahtuvan. Pakko kai ne on vaan viedä. Siitä se sota sitten syttyykin.

Minäkin ehdottaisin tätä. Sinun aloituksesta saa semmoisen kuvan, että juuri elareiden takia et halua päästä lasta reissuun.

Jos päästäisit lapsen tämän kerran. Ja yrität pehmitellä hänelle reissua ja sanot et heillä on varmasti kivaa sielä isän kanssa. Jos se kuitenkin otti liian koville lapsella, niin seuraavan reissun voisi ihan perustellusti kieltää.

Sikäli on kyse elareista, että ex on luvannut hoitaa asian kuntoon, mutta mitään konkreettista ei asian eteen tapahdu. Säälin hänen vähiä rahojaan. ;) Ja yhdestä heidän reissusta on jo kokemus. Lapsi oireili sen jälkeen aika rajusti.

Meitä on niin moneen junaan. :) Ehkä lapsesi tosiaan ei ole reissaaja tyyppiä. Tai reissu on ollut liian täyteen tungettu ohjelmalla verrattuna arkeen, että on vienyt mehut lapsesta. Ja sinä saat kärsiä ne reissun jälkeiset oireet kun lapsi tulee taas sinun luoksesi. Eli sinänsä ihan ymmärrettävää että haluat kieltää asian.

Alkuperäinen kirjoittaja isoäiti mölykylästä;22909409:
teit todella epäreilusti lasta ja lapsen isää kohtaan. ihan kostaaksesi eväsit heidän yhteisen reissunsa

En mä sitä täysin evännyt. Onhan tuohon vielä aikaa. Sanoin, että katotaan ensin miten tapaamiset lähtee tauon jälkeen sujumaan.
Ja ens kuulle jo yhteen viikonloppuun lupasinkin muuten pienemmän reissun takia yhden ylimääräisen yön. Et en mä täysin julma ja sydämetön ole. Tämä toinen reissuehdotus tuli heti samaan hengenvetoon kun tuo eka oli sovittu. Alko pikkusen sapettaan. :/

miten lapsi oireili?

Vahti reissun jälkeen minua viikkoja etten saanut poistua näköpiiristä ja takertui ihan fyysisestikin minuun jos olin jonnekin menossa (ei ole ikinä ennen sillä tavalla tehnyt). Puhui oma-aloitteisesti vielä pari kuukautta reissun jälkeen ettei halua mennä "Ryttylään" isin kanssa. Rupesi pissailemaan housuun, hakkasi, puri, potki...minua kun rupesin "alustamaan" seuraavaa tapaamista. Pikkuhiljaa näistä päästiin onneksi eroon. Nyt tapaamisissa ollut taukoa pari kk:tta. Ei johdu minusta...

Aika rajuja nuo lapsen oireet vierailun jälkeen.. Itse en välttämättä kovin pitkiä aikoja antaisi lapsen olla isällään kerralla. Ehkä lyhyempiä aikoja sitten lisäillä vähitellen enemmän, siis jos isää kiinnostaa.
Ymmärrän ap:n pointin tuohon, että elarit maksamatta ja reissuun silti halutaan. Voihan sitä laatuaikaa alle kouluikäisen kanssa viettää muutenkin kuin reissaamalla.
Kannattaa varmaan sopia nuo elarit toisin, jos ei homma pelaa, eihän siinä ole järkeä, että lapsen kanssa elää kituutat.
Isä tässä toimii väärin, jos haluaa lapselle hyvitellä reissun muodossa, antaisi rahaa, että perusasiat elämässä olisi hyvin.

Minun mielstäni isän pitäisi nyt laittaa "suu säkkiä myöden" ja hoitaa elatusrästit pois. Ei pieni lapsi välitä tuon taivaallista matkustamisesta vaan hänelle riittää puistossa yms touhuaminen isän kanssa.

Yhteistyössä