Toiminko oikein teidän mielestä???

mulla ei ainakaan ole varaa ostaa joka vuosi sohvia ja sänkyjä, vaan sen takia, että lapset saavat toteuttaa itseään ja pomppia niillä. nounou.

oikein teit. jos ei rauhotuta käskyistä huolimatta, ei kiinnosta leikit eikä pelit niin uhkaus on toteutettava.

vaikka tosin, 2,5v nyt juoksee muiden mukana ja ei taas ymmärrä miksi hänen on lopetettava ja toiset saa jatkaa.

kinkkisiä juttuja nämä

:hug:
 
v
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja v:
Alkuperäinen kirjoittaja loppu.:
siis miksi lapsi ei saa hyppiä sohvalla? Jos siitä ei suurempaa vaara ole, niin miksi kieltää. Jos tommosesta asiasta kieltää saa olla kyl kokoajan sanomassa " ei saa"!!!!! Mun mielestä toi on nipottamista ja vouhotusta turhasta. Miksi lapsi ei saa olla lapsi? Sen ymmärrän että pitää kieltää jos asiasta on todellista vaaraa. Muistaahan sen itsekkin kuinka kivaa oli pomppia sängyllä lapsena. Siis mä en tajua...millä perusteella lapsenne ei saa hyppiä sohvalla?!? Miksi?!?
no meillä ei todellakaan hypitä sohvilla eikä mun sängyssäni.
liikuntaa kyllä saavat muuallakin, siihen yhtä sohvaa tarvita :headwall:
lasten pitäisi joka päivä kaksi tuntia liikkua.
hyppiikö sun lapses sohvalla kaksi tuntia,, me ulkoillaan joka päivä 4 tuntia,kyllä siellä liikuntaa saa.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja FANG-ANN-75:
Alkuperäinen kirjoittaja Jellonainen:
Alkuperäinen kirjoittaja loppu.:
Siis mä en tajua...millä perusteella lapsenne ei saa hyppiä sohvalla?!? Miksi?!?
Perhekahvilassa voi olla paljon väkeä, lattialla niitä ihan pieniäkin. Siksi juokseminen ja sohvalla pomppiminen voi olla aika vaarallista.
Peesi ja ap teki oikein. On aivan liikaa noita hälläväliämammoja joidet ernopetterit saa hyppiä missä vaan.
En mielestäni ole hälläväliä mamma. Vaikka lapset saa juosta ja hypellä kotona sisällä.
Esim. toisten fyysinen koskemattomuus on meillä ehdottomasti selvä. Tietävät, että ketään ei lyödä.
Ja vanhempia uskotaan.
Se, että meillä saa juosta, ja liikkua sisällä, ei tee meidän lapsista sen huonompia kuin sinun lellikakarat.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja v:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja v:
Alkuperäinen kirjoittaja loppu.:
siis miksi lapsi ei saa hyppiä sohvalla? Jos siitä ei suurempaa vaara ole, niin miksi kieltää. Jos tommosesta asiasta kieltää saa olla kyl kokoajan sanomassa " ei saa"!!!!! Mun mielestä toi on nipottamista ja vouhotusta turhasta. Miksi lapsi ei saa olla lapsi? Sen ymmärrän että pitää kieltää jos asiasta on todellista vaaraa. Muistaahan sen itsekkin kuinka kivaa oli pomppia sängyllä lapsena. Siis mä en tajua...millä perusteella lapsenne ei saa hyppiä sohvalla?!? Miksi?!?
no meillä ei todellakaan hypitä sohvilla eikä mun sängyssäni.
liikuntaa kyllä saavat muuallakin, siihen yhtä sohvaa tarvita :headwall:
lasten pitäisi joka päivä kaksi tuntia liikkua.
hyppiikö sun lapses sohvalla kaksi tuntia,, me ulkoillaan joka päivä 4 tuntia,kyllä siellä liikuntaa saa.
No meillä monesti kiinnostaa ulkona esim. hiekkalaatikko, ei siinä saa liikuntaa.
 
loppu!
Alkuperäinen kirjoittaja Äiti-84:
Alkuperäinen kirjoittaja loppu.:
siis miksi lapsi ei saa hyppiä sohvalla? Jos siitä ei suurempaa vaara ole, niin miksi kieltää. Jos tommosesta asiasta kieltää saa olla kyl kokoajan sanomassa " ei saa"!!!!! Mun mielestä toi on nipottamista ja vouhotusta turhasta. Miksi lapsi ei saa olla lapsi? Sen ymmärrän että pitää kieltää jos asiasta on todellista vaaraa. Muistaahan sen itsekkin kuinka kivaa oli pomppia sängyllä lapsena. Siis mä en tajua...millä perusteella lapsenne ei saa hyppiä sohvalla?!? Miksi?!?
Ei oo vain kiva jos esim. menee jonnekkin kylään ja tyttö menee ensimmäisenä kotia hyppimään. Tyttö saa kotona kyllä juosta sisällä jos ei pikkusiskon ympärillä juokse, mutta sohvilla ja sängyillä ei hypitä.
No eikö tuokin ole sakiaa jos kotona on tietyt säännöt mutta kylässä niin ei yhtäkkiä saakaan tehä? Siis syy "miksi" on teillä siksi että muute ei tykkää?:(hö!( siis ne viieraat)

 
loppu
Alkuperäinen kirjoittaja Pinki:
mulla ei ainakaan ole varaa ostaa joka vuosi sohvia ja sänkyjä, vaan sen takia, että lapset saavat toteuttaa itseään ja pomppia niillä. nounou.

oikein teit. jos ei rauhotuta käskyistä huolimatta, ei kiinnosta leikit eikä pelit niin uhkaus on toteutettava.

vaikka tosin, 2,5v nyt juoksee muiden mukana ja ei taas ymmärrä miksi hänen on lopetettava ja toiset saa jatkaa.

kinkkisiä juttuja nämä

:hug:

no, hohhoh!!! kyllä nykyajan sängyt ja sohvat ei lapsen pomppimisesta mee rikki.
 
Alkuperäinen kirjoittaja loppu.:
siis miksi lapsi ei saa hyppiä sohvalla? Jos siitä ei suurempaa vaara ole, niin miksi kieltää. Jos tommosesta asiasta kieltää saa olla kyl kokoajan sanomassa " ei saa"!!!!! Mun mielestä toi on nipottamista ja vouhotusta turhasta. Miksi lapsi ei saa olla lapsi? Sen ymmärrän että pitää kieltää jos asiasta on todellista vaaraa. Muistaahan sen itsekkin kuinka kivaa oli pomppia sängyllä lapsena. Siis mä en tajua...millä perusteella lapsenne ei saa hyppiä sohvalla?!? Miksi?!?
Itse olen siskoni kanssa pienenä tyttönä pomppimalla hajottanut äitini parisängyn. Hyvin siitä rysähti läpi. Mielelläni mie omassa sängyssä nukun ja sohvalla istun tai makoilen... Lapsi saa hyppiä ja pomppia muualla. Semmoisella alustalla, mikä ei mene rikki. Esim. myö välillä kasataan sohvatyynyt lattialle isoksi kasaksi ja siinä saa poju hyppiä ja myllätä mielin määrin.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja loppu:
Alkuperäinen kirjoittaja Pinki:
mulla ei ainakaan ole varaa ostaa joka vuosi sohvia ja sänkyjä, vaan sen takia, että lapset saavat toteuttaa itseään ja pomppia niillä. nounou.

oikein teit. jos ei rauhotuta käskyistä huolimatta, ei kiinnosta leikit eikä pelit niin uhkaus on toteutettava.

vaikka tosin, 2,5v nyt juoksee muiden mukana ja ei taas ymmärrä miksi hänen on lopetettava ja toiset saa jatkaa.

kinkkisiä juttuja nämä

:hug:
Meillä myös on noin 10 vuotta sitten ostettu sohva. Se kestää hyppimisen. Maksoi noin 1000 euroa.
Sänky on noin 15 vuotta vanha. Patjat pitäisi ostaa uudet, mutta ei lasten hyppimisen takia, vaan ihan nukkumisesta kuluneet.

no, hohhoh!!! kyllä nykyajan sängyt ja sohvat ei lapsen pomppimisesta mee rikki.
 
Alkuperäinen kirjoittaja loppu:
Alkuperäinen kirjoittaja Pinki:
mulla ei ainakaan ole varaa ostaa joka vuosi sohvia ja sänkyjä, vaan sen takia, että lapset saavat toteuttaa itseään ja pomppia niillä. nounou.

oikein teit. jos ei rauhotuta käskyistä huolimatta, ei kiinnosta leikit eikä pelit niin uhkaus on toteutettava.

vaikka tosin, 2,5v nyt juoksee muiden mukana ja ei taas ymmärrä miksi hänen on lopetettava ja toiset saa jatkaa.

kinkkisiä juttuja nämä

:hug:

no, hohhoh!!! kyllä nykyajan sängyt ja sohvat ei lapsen pomppimisesta mee rikki.
ei ehkä nykyajan, mutta meilläkin on pojulla setänsä 30 vuotta vanha sänky ja meillä myöskin iäkäs sänky...
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja loppu:
Alkuperäinen kirjoittaja Pinki:
mulla ei ainakaan ole varaa ostaa joka vuosi sohvia ja sänkyjä, vaan sen takia, että lapset saavat toteuttaa itseään ja pomppia niillä. nounou.

oikein teit. jos ei rauhotuta käskyistä huolimatta, ei kiinnosta leikit eikä pelit niin uhkaus on toteutettava.

vaikka tosin, 2,5v nyt juoksee muiden mukana ja ei taas ymmärrä miksi hänen on lopetettava ja toiset saa jatkaa.

kinkkisiä juttuja nämä

:hug:
Meillä myös on noin 10 vuotta sitten ostettu sohva. Se kestää hyppimisen. Maksoi noin 1000 euroa.
Sänky on noin 15 vuotta vanha. Patjat pitäisi ostaa uudet, mutta ei lasten hyppimisen takia, vaan ihan nukkumisesta kuluneet.

no, hohhoh!!! kyllä nykyajan sängyt ja sohvat ei lapsen pomppimisesta mee rikki.
Mutta en sitten tiedä, kun monilla on nykyään niin valtavan kokoisia lapsia. Meillä nuo on laihoja.
 
memmu
Mun mielestä hyvään käytökseen ei kuulu sohvilla/sängyillä pomppiminen, edes kotona. Ja jos tähän vedotaan, että lapset on lapsia, niin missä iässä sitä sitten tällaisissa perheissä ruvetaan kieltämään.. jos "lapsi" haluaa vielä 15 vuotiaana hyppiä sohvalla niin sallitaanko se.. entä kun mennään kylään? Saako sielläkin lapset hyppiä sohvilla ja sängyillä? Sohvat ei ole tarkotettu pomppimista vaan istumista ja makoilemista varten.. ihan kahjoa tuollainen sohvilla pomppiminen...
 
v
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja loppu:
Alkuperäinen kirjoittaja Pinki:
mulla ei ainakaan ole varaa ostaa joka vuosi sohvia ja sänkyjä, vaan sen takia, että lapset saavat toteuttaa itseään ja pomppia niillä. nounou.

oikein teit. jos ei rauhotuta käskyistä huolimatta, ei kiinnosta leikit eikä pelit niin uhkaus on toteutettava.

vaikka tosin, 2,5v nyt juoksee muiden mukana ja ei taas ymmärrä miksi hänen on lopetettava ja toiset saa jatkaa.

kinkkisiä juttuja nämä

:hug:
Meillä myös on noin 10 vuotta sitten ostettu sohva. Se kestää hyppimisen. Maksoi noin 1000 euroa.
Sänky on noin 15 vuotta vanha. Patjat pitäisi ostaa uudet, mutta ei lasten hyppimisen takia, vaan ihan nukkumisesta kuluneet.

no, hohhoh!!! kyllä nykyajan sängyt ja sohvat ei lapsen pomppimisesta mee rikki.
Mutta en sitten tiedä, kun monilla on nykyään niin valtavan kokoisia lapsia. Meillä nuo on laihoja.
ei oo omena kauas puusta pudonnut,
sulla taitaa olla aika hoikkoset aivot tai ainakin lapselliset.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja FANG-ANN-75:
Alkuperäinen kirjoittaja Jellonainen:
Alkuperäinen kirjoittaja loppu.:
Siis mä en tajua...millä perusteella lapsenne ei saa hyppiä sohvalla?!? Miksi?!?
Perhekahvilassa voi olla paljon väkeä, lattialla niitä ihan pieniäkin. Siksi juokseminen ja sohvalla pomppiminen voi olla aika vaarallista.
Peesi ja ap teki oikein. On aivan liikaa noita hälläväliämammoja joidet ernopetterit saa hyppiä missä vaan.
En mielestäni ole hälläväliä mamma. Vaikka lapset saa juosta ja hypellä kotona sisällä.
Esim. toisten fyysinen koskemattomuus on meillä ehdottomasti selvä. Tietävät, että ketään ei lyödä.
Ja vanhempia uskotaan.
Se, että meillä saa juosta, ja liikkua sisällä, ei tee meidän lapsista sen huonompia kuin sinun lellikakarat.
:D juu mutta eri asia on juosta ja kiivetä teillä teidän kotona. Sä tiedät kuin kestäviä teidän kalusteet ovat ja saako niitä ns rikkoa ym. Esim meillä sohva on saman merkkinen ja saman mallinen kun tuttavilla joilla pohja rysähti kasaan kun muksut hyppi sillä. Halpaa joo, niinhän siinä käy. Joten meillä ei saa hyppiä.
Ei myöskään sängyllä sillä siinä voi kaatua päätyä vasten hampaat edellä ja tuo sänky myös vanha ja voi mennä rikki ja sen ns keskijalka hyppiessä jumahtaa aina vaan syvemmälle tuohon lattiamuovimattoon ja siihen kaivertuu ajan myötä ilkee jälki(on huomattu kalusteita siirtäessä ilman hyppimisiäkin).
Joten kun muuallekin mennään, pyritään oleen kuin kotonamme järki kädessä toisten omaisuutta vaalien eli ei hypitä sohvilla, ei sängyllä, eikä tarvi juosta sillä siinä voi VAHINGOSSA pienempi tulla jalkoihin ja kaatua, etenkin jossain tuollaisessa perhekahvilassa. :attn:
Ulkona voi juosta ja hyppiä, pomppulinnoissa voi hyppiä, trampoliinilla saa hyppiä jne......


 
v
Alkuperäinen kirjoittaja memmu:
Mun mielestä hyvään käytökseen ei kuulu sohvilla/sängyillä pomppiminen, edes kotona. Ja jos tähän vedotaan, että lapset on lapsia, niin missä iässä sitä sitten tällaisissa perheissä ruvetaan kieltämään.. jos "lapsi" haluaa vielä 15 vuotiaana hyppiä sohvalla niin sallitaanko se.. entä kun mennään kylään? Saako sielläkin lapset hyppiä sohvilla ja sängyillä? Sohvat ei ole tarkotettu pomppimista vaan istumista ja makoilemista varten.. ihan kahjoa tuollainen sohvilla pomppiminen...
no tietenkin ne saa hyppiä, pitäähän teinien antaa olla teinejä.. siinä ohessa voi vetää viinaa ja räkiä kattoon.
 
Alkuperäinen kirjoittaja loppu!:
Alkuperäinen kirjoittaja Äiti-84:
Alkuperäinen kirjoittaja loppu.:
siis miksi lapsi ei saa hyppiä sohvalla? Jos siitä ei suurempaa vaara ole, niin miksi kieltää. Jos tommosesta asiasta kieltää saa olla kyl kokoajan sanomassa " ei saa"!!!!! Mun mielestä toi on nipottamista ja vouhotusta turhasta. Miksi lapsi ei saa olla lapsi? Sen ymmärrän että pitää kieltää jos asiasta on todellista vaaraa. Muistaahan sen itsekkin kuinka kivaa oli pomppia sängyllä lapsena. Siis mä en tajua...millä perusteella lapsenne ei saa hyppiä sohvalla?!? Miksi?!?
Ei oo vain kiva jos esim. menee jonnekkin kylään ja tyttö menee ensimmäisenä kotia hyppimään. Tyttö saa kotona kyllä juosta sisällä jos ei pikkusiskon ympärillä juokse, mutta sohvilla ja sängyillä ei hypitä.
No eikö tuokin ole sakiaa jos kotona on tietyt säännöt mutta kylässä niin ei yhtäkkiä saakaan tehä? Siis syy "miksi" on teillä siksi että muute ei tykkää?:(hö!( siis ne viieraat)

[/quote

Ne paikat jossa me kyläillään, niin eivät kyllä anna omienkaan lapsien hyppiä sohvilla. Jos kylässä lapsi menee ensimmäisenä sohville hyppimään ja alkaa juoksemaan kuin päätön kana niin kyllä se on minun mielestä käytöstapojen puutetta.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja memmu:
Mun mielestä hyvään käytökseen ei kuulu sohvilla/sängyillä pomppiminen, edes kotona. Ja jos tähän vedotaan, että lapset on lapsia, niin missä iässä sitä sitten tällaisissa perheissä ruvetaan kieltämään.. jos "lapsi" haluaa vielä 15 vuotiaana hyppiä sohvalla niin sallitaanko se.. entä kun mennään kylään? Saako sielläkin lapset hyppiä sohvilla ja sängyillä? Sohvat ei ole tarkotettu pomppimista vaan istumista ja makoilemista varten.. ihan kahjoa tuollainen sohvilla pomppiminen...
Minusta kyllä on ok aikuisenkin leikkiä ja olla lapsellinen. eli, ei, en kiellä leikkimistä missään iässä.

Minusta huonoa käytöstä on toisten haukkuminen ja se, että suositaan esim. omaa lasta ja ollaan kärppänä kieltämässä muiden ym. nykyajan kasvatus.

Jos tiedän että joku ei kestä jotain niin kyllä kiellän. Toistaiseksi on näyttänyt että iän myötä ja painon myötä pomppimishalukkuus vähenee ihan itsestään.
 
vieras
Mielestäni pomppiminen ei ole huonoa käytöstä. Minulle on tärkeää, että lasten luista tulee vahvat.
Nykyään on todettu, että liikunta ja d-vitamiini niistä tekee vahvat. Esim. maito voi vain heikentää luita.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mielestäni pomppiminen ei ole huonoa käytöstä. Minulle on tärkeää, että lasten luista tulee vahvat.
Nykyään on todettu, että liikunta ja d-vitamiini niistä tekee vahvat. Esim. maito voi vain heikentää luita.
Toivottavasti tulee iso säästö josks, vaikka nyt sohva ja sänky voivatkin vähän kulua. Psoriasiksen hoito on muuten vaan kallista ja kivuliaskin se lienee.
 
Meillä ei tasan oo hypitty sohvilla! Se on aika äkkiä kun siitä putoaa/horjahtaa alas ja lyö päänsä kovaan lattiaan tai johonkin pöydän/hyllyn kulmaan LUJAA. Joo,olkoonkin et saan "ylisuojeleva äiti"-ryöpyn niskaani, mut en välittäis lähteä kuskaamaan tenavia lääkäriin jos kunnolla kolahtais... Kyllä ulkona saa pomppia ihan tarpeeks. Ei huonekalut oo mein taloudessa sitä varten.
 
hmm
Alkuperäinen kirjoittaja loppu!:
No eikö tuokin ole sakiaa jos kotona on tietyt säännöt mutta kylässä niin ei yhtäkkiä saakaan tehä? Siis syy "miksi" on teillä siksi että muute ei tykkää?:(hö!( siis ne viieraat)
siis sinäkö olet sitä mieltä, että jos teidän lapset saa kotona hyppiä sohvalla, niin niiden täytyy antaa kyläpaikassakin hyppiä sohvalla?! jep jep.. meidän kotona ollaan ainakin meidän säännöillä, toisten kotona toisten säännöillä. meillä lapsetkin sen käsittävät vallan hyvin; ihme, jos sinä et. olet varmasti todella toivottu vieras.

ja ap:lle vielä: teit aivan oikein!
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mielestäni pomppiminen ei ole huonoa käytöstä. Minulle on tärkeää, että lasten luista tulee vahvat.
Nykyään on todettu, että liikunta ja d-vitamiini niistä tekee vahvat. Esim. maito voi vain heikentää luita.
Toivottavasti tulee iso säästö josks, vaikka nyt sohva ja sänky voivatkin vähän kulua. Psoriasiksen hoito on muuten vaan kallista ja kivuliaskin se lienee.
Muuten meillä on tarkka kuri ja lapset tietävät, että kylässä ei todellakaan olla kuin kotona.
Kylässä ei kosketa muiden tavaroihin vaan istutaan paikallaan. Jos johonkin haluaa koskea, kysytään lupa.
En ymmärrä nykyajan kasvatusta, että annetaan availla kaapit ja tutkia kaikki tavarat aivan kuin kotona. Minkään ikäinen lapsi ei meillä ole koskaan mennyt vieraiden ihmisten tavaroita koskemaan kylässä. Ei 1 v eikä isompi.

En ymmärrä, että sanotaan, että lapset ovat lapsia, ja annetaan heilua kyläpaikassa ja kirkossa ym. Meillä lapset istuvat hiljaa kuten ennen vanhaan, mutta kotona saa pomppia jos pompituttaa.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
Alkuperäinen kirjoittaja loppu!:
No eikö tuokin ole sakiaa jos kotona on tietyt säännöt mutta kylässä niin ei yhtäkkiä saakaan tehä? Siis syy "miksi" on teillä siksi että muute ei tykkää?:(hö!( siis ne viieraat)
siis sinäkö olet sitä mieltä, että jos teidän lapset saa kotona hyppiä sohvalla, niin niiden täytyy antaa kyläpaikassakin hyppiä sohvalla?! jep jep.. meidän kotona ollaan ainakin meidän säännöillä, toisten kotona toisten säännöillä. meillä lapsetkin sen käsittävät vallan hyvin; ihme, jos sinä et. olet varmasti todella toivottu vieras.

ja ap:lle vielä: teit aivan oikein!
siis lue tuo alla oleva meidän kyläilyistä. Meillä aivan päivänselvää, että kylässä ei olla kuten kotona. Muiden koteja ja tavaroita kunnioitetaan. Mikä on todella harvinaista nykyään.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
Alkuperäinen kirjoittaja loppu!:
No eikö tuokin ole sakiaa jos kotona on tietyt säännöt mutta kylässä niin ei yhtäkkiä saakaan tehä? Siis syy "miksi" on teillä siksi että muute ei tykkää?:(hö!( siis ne viieraat)
siis sinäkö olet sitä mieltä, että jos teidän lapset saa kotona hyppiä sohvalla, niin niiden täytyy antaa kyläpaikassakin hyppiä sohvalla?! jep jep.. meidän kotona ollaan ainakin meidän säännöillä, toisten kotona toisten säännöillä. meillä lapsetkin sen käsittävät vallan hyvin; ihme, jos sinä et. olet varmasti todella toivottu vieras.

ja ap:lle vielä: teit aivan oikein!
siis lue tuo alla oleva meidän kyläilyistä. Meillä aivan päivänselvää, että kylässä ei olla kuten kotona. Muiden koteja ja tavaroita kunnioitetaan. Mikä on todella harvinaista nykyään.
hups. Tuo ei ollut minulle tarkoitettu, sori.
 

Yhteistyössä