Toiminko oikein? (anoppiasiaa)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja anopista
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

anopista

Vieras
Eli;
Olen anopille yrittänyt teroittaa että meille voi tulla kunhan ensin ilmoittaa tulostaan. Ilmoitus siksi että meillä,kiireisellä perheellä,voi hyvinkin olla jotain muuta menoa /muita vieraita. Plus että kaksi pienintä lasta nukkuu vielä päiväunet, ja silloin pääsen itse siivoamaan /lepäämään.
Anoppi ei tähän kuitenkaan suostu. Hänen mielestään hänen pitää saada tulla milloin vaan. Myös sukulaiset hyökkäsivät kimppuuni tämän asian takia; TOTTAKAI pitää saada tulle,poikansa kotiin!
Olen ainoa joka on eri mieltä.

En sulata tätä. Sain nuorimman päiväunille klo 12 ja anoppi paukkasi pihaan klo 12.15.
Kävin laittamassa (itse asentamani :D) terassin oven lukkoon,eikä anoppi päässyt sisälle. Aiemmin on päässyt terassille asti,ja siitä rynkyttänyt niin kauan lukittua ulko-ovea että on ollut pakko mennä aukaisemaan.

Tuomitsetko toimintani? Koen oloni vähän epämukavaksi,mutta laitan silti lasten hyvinvoinnin kaiken edelle. Minusta on tärkeää, että lapset saavat nukkua säännöllisesti ne päiväunet,ja kun saan siivottua silloin, lasten herättyä kerkeän olemaan enemmän läsnä.
Ja se outous tässä on se,että anopin pitäisi tajuta minun kantani, ja hän kyllä välittää lapsenlapsistaan. miksi ihmeessä silti toimii noin? :O

Anoppi on todella tykätty ihminen, hyväsydäminen ja kiltti. Siksi en oikeasti tajua että miksi haluaa hankaloittaa näin turhalla tavalla asioita.
Vain tekstari tai puhelinsoitto, se riittäisi.

Pakko saada täältä hyväksyntä tähän,koska mies ei hyväksyisi tätä,eivätkä sukulaiset.

No mitä vittua. Onko sun anoppi joku mustalainen? Kyllä normaali ihminen osaa kunniottaa lapsensa kotia, eikä rymistele sisään sopimatta. Ikinä kuullutkaan tuollaisesta touhusta, eli ei ole todellakaan ok!

• Tykkää
Reactions: baby-mama
[QUOTE="jjj";29787418]No mitä vittua. Onko sun anoppi joku mustalainen? Kyllä normaali ihminen osaa kunniottaa lapsensa kotia, eikä rymistele sisään sopimatta. Ikinä kuullutkaan tuollaisesta touhusta, eli ei ole todellakaan ok![/QUOTE]

Oikeasti työssäkäyvä,normaali suomalainen! Meillä meni ekat 6-7 v tosi kivasti,sitten anoppi alkoi ´temppuilla´´. Varmaan vien hänen poikansa aikaa liikaa...

Olkoon vaan kuinka ihana anoppi vaan, mutta se on teidän koti, ei sinne voi kukaan tulla kutsumatta/ilmoittamatta! Mulla on ihana anoppi, muttaei olis jos noin tekis.

Eli;

Anoppi ei tähän kuitenkaan suostu. Hänen mielestään hänen pitää saada tulla milloin vaan. Myös sukulaiset hyökkäsivät kimppuuni tämän asian takia; TOTTAKAI pitää saada tulle,poikansa kotiin!
Olen ainoa joka on eri mieltä.

Ilmoita vaan kaikille mukaanlukien miehesi, että anopin ei tarvitse päästä SINUN kotiisi milloin vaan. Ilmoitat myös, että tällä menolla tulee olemaan vain sinun ja lastesi koti, mies saa asustella yksinään siinä kodissaan mihin anoppi saa tulla ihan milloin vaan.

Kai sinäkin voit mennä anopin ja noiden kaikkien muiden, joiden mielestä asia on ok, koteihin ihan milloin vaan kun haluat?

Sun pitää saada miehesi vetämään kanssasi yhtä köyttä, koska pidemmän päälle tuo tulee hiertämään teidän parisuhdettannekin tosi pahasti. Ei mies voi jättää sinua yksin tulilinjalle. "Pelkääkö" mies äitiään eikä siksi uskalla sanoa vastaan? Vai eikö vain näe asiassa ongelmaa? Keskustele hänen kanssaan.

Jos anoppi on kerran kiltti ja mukava ihminen, ehkä pystyisit istuttamaan hänet alas ja rauhallisesti sopimaan uudet yhteiset pelisäännöt. Jos miehen suvussa on ollut tapana tuollainen että tullaan vaan ilmoittamatta sisään, anoppi voi ihan tosissaan ajatella että haluat vain olla hankala ihminen ja tahallaan pahoittaa hänen mielensä. Mut siis tosiaan tuollainen peli ei missään nimessä vetele, että omassa kotonaan ei saa halutessaan olla rauhassa.

Huolestuttavaa kyllä, että miehesi asettuu tällaisessa asiassa äitinsä puolelle.

Mies on SINUN kumppanisi ja aviomiehesi, hänen kuuluisi puolustaa kyllä Sinua. Varsinkin näin itsestään selvässä asiassa.

Ilmoita vaan kaikille mukaanlukien miehesi, että anopin ei tarvitse päästä SINUN kotiisi milloin vaan. Ilmoitat myös, että tällä menolla tulee olemaan vain sinun ja lastesi koti, mies saa asustella yksinään siinä kodissaan mihin anoppi saa tulla ihan milloin vaan.

Kai sinäkin voit mennä anopin ja noiden kaikkien muiden, joiden mielestä asia on ok, koteihin ihan milloin vaan kun haluat?

Juurikin näin!

Sain nuorimman päiväunille klo 12 ja anoppi paukkasi pihaan klo 12.15.
Kävin laittamassa (itse asentamani :D) terassin oven lukkoon,eikä anoppi päässyt sisälle

:D en kyllä ilkeis tehdä noin. Päästäisin sisään ja ottasin asian taas puheeksi niin että vihdoin ehkä tajuais. Tai menisin terassille vastaan ja sanoisin että nyt ei voi vierailla koska... jne. Mutta ihmiset ovat erilaisia. Samoin kyläilykulttuuri on erilaista eri alueilla - toisaalla mennään ilmoittamatta ja on ihan yleistä. En puolustele anoppiasi, hänen pitäisi kunnioittaa pyyntöäsi yhteydenotosta ennen kun tulee.

[QUOTE="aapee";29787421]Siinäpä se seuraava ongelma onkin :O Mies ei koskaan,ei kinä,sano äidilleen vastaan!

Kun mies on töissä, minä teen niinkuin parhaaksi näen :D

Anopille ei olla kerrottu että olen raskaana (viikkoja 9 vasta),oksennan n.tunnin välein. En siis halua tämänkään takia yllärivieraita..[/QUOTE]

Miehesi on jo kertonut että olet paksuna joten anoppi kokee velvollisuudeksi tulla yllättäen tarkistamaan vointisi

Miksi se anoppi ei sitten saa teille tulla? En nyt oikein ymmärrä. Olet kotona, mutta et voi muutamaa sanaa vaihtaa toisen kanssa vaan laitat ovet lukkoon. Susta ei nyt kyllä oikein kovin kohteliasta ja järkevää kuvaa kyllä saanu eli tuon perusteella sanosimpa että muu suku on oikeassa.

vaikee sanoa tuohon oikeen juuta tai jaata. meillä mummo on sai kulkea miten haluaa. oli kiire tai ei. päiväunetkaan meillä ei haitaanut. jos en joutanut seurustelewmaan, niin sitten jatkoin töitäni vaikka mummo olikin paikalla. mä kun en mieltänyt mummoa vieraaksi, vaan tavallan perheen jäseneksi, vaikka omassa talossaan asuikin

Alkuperäinen kirjoittaja mitenkä;29787480:
Miksi se anoppi ei sitten saa teille tulla?

Saahan se kai tulla, mutta niin että asiasta sovitaan etukäteen. En minäkään pidä siitä, että meille tullaan ilmoittamatta ja esimerkiksi sellaiseen aikaan, kun meinaan laittaa lapset päiväunille ja ehkä nukkua itsekin. Mun mielestä osoittaa melkoista kunnioituksen puutetta, että mennään kerta toisensa jälkeen rynkyttämään toisten ovea, vaikka on erikseen toivottu, että sovitaan vierailusta etukäteen. Minusta ainakin on mukava mennä kylään sellaiseen aikaan, että tiedän, ettei vierailuni ole häiriöksi tai muuten huonoon aikaan.

Alkuperäinen kirjoittaja mitenkä;29787480:
Miksi se anoppi ei sitten saa teille tulla? En nyt oikein ymmärrä. Olet kotona, mutta et voi muutamaa sanaa vaihtaa toisen kanssa vaan laitat ovet lukkoon. Susta ei nyt kyllä oikein kovin kohteliasta ja järkevää kuvaa kyllä saanu eli tuon perusteella sanosimpa että muu suku on oikeassa.

Minä ymmärrän hyvin ap:ta ja tarpeeksi pitkälle kun menee, niin tuo oven lukitseminen on ainoa vaihtoehto saada olla omassa rauhassa.

Anoppi ei nykyään ole tervetullut meille muulloin kuin lasten juhlia viettäessä ja avaimia hänellä ei tänne ole eikä tule. Anoppi katsoi oikeudekseen tulla milloin ja samalla olisi pitänyt raportoida sairaan uteliaalle ihmiselle kaikki kolmena kappaleena. Oli todella ahdistavaa olla jatkuvien kuulustelujen kohteena. On todella mukava, että sunnuntaina aamuna tullaan sängystä repimään peittoja päältä, kun anopin mukaan siihen aikaan ei enää sängyssä olisi saanut olla. Mies ei alkuun ottanut minun valituksiani todeksi, mutta hänenkin silmänsä aukenivat siinä vaiheessa, kun anoppi oli käynyt loman aikana tonkimassa minun papereita ja tietenkään ei ollut voinut uteliaisuuksissaan olla kyselemättä mieheltä, mitä ne oikein tarkoittivat, kun ei niitä ollut ymmärtänyt. Ei ne sen kummempia ollut kuin kelan maksupäätöksiä, jotka olivat erään siirtymävaiheen vuoksi 'outoja', eikä avautuneet taustaa tietämättömälle.

Minusta on todella outoa että laitat anopin nenän edestä ovet lukkoon. Eikös vähemmällä vaivalla pääse päästämällä anoppi sisälle ja pyytää vaikka kuiskaamaan jotta lapset eivät herää. Kerro että olit itsekkin lepäämässä ja painu takaisin nukkumaan vaikka. Enemmänhän oven takana ryskäämisestä meteliä tulee.

Kyllä meilläkin anoppi ja appiukko kulkevat millon lystäävät, mutta ovat oppineet että jos lapsenlapsensa haluavat nähdä, on parempi tulla silloin kun hän on hereillä. Olen myös oppinut milloin anoppi ja appi saattavat pölähtää kylään ja sattumalta saatan olla vaunulenkillä silloin ja mies nukkumassa. Kiusa se on pienikin kiusa, siinäpähän kulkevat :D

Meillä sekä minun että miehen vanhemmat ramppaa ihan ilman varoitusta.
Ja kyllä se sinäänsä v*tuttaa. Ollaan vielä lapsettomia, joten oikeastaan tuntuu suht luonnolliselta että meillä voi olla jotain IHAN muuta tekemistä, ja säädyttömästi pyöritään pitkin kämppää vähissä vaatteissa/vaatteitta. Ei vielä mitään noloa ole tapahtunut (mitä nyt kerran olin suihkussa ovi raollaa kun äiti tuli käymään), ja yritetään kyllä aina pitää ovea lukossa jos jotain sellaista säädytöntä puuhastellaan :laugh:

Mutta toisaalta, itsekin saatan viedä koirat äipän luon moikkaamaan hänen koiria, ihan kutsumatta. En tosin tietenkään ravaa heidän makkariin asti ihmettelemään missä kaikki on, vaan itse omatoimisesti sit keittelen kahvit ja menen katraan kanssa pihalle ym :rolleyes:

Joten jos en itse näitä tapoja halua muuttaa, niin jotenkin hankala mennä muiltakaan sitä vaatimaan :D

Saahan se kai tulla, mutta niin että asiasta sovitaan etukäteen. En minäkään pidä siitä, että meille tullaan ilmoittamatta ja esimerkiksi sellaiseen aikaan, kun meinaan laittaa lapset päiväunille ja ehkä nukkua itsekin. Mun mielestä osoittaa melkoista kunnioituksen puutetta, että mennään kerta toisensa jälkeen rynkyttämään toisten ovea, vaikka on erikseen toivottu, että sovitaan vierailusta etukäteen. Minusta ainakin on mukava mennä kylään sellaiseen aikaan, että tiedän, ettei vierailuni ole häiriöksi tai muuten huonoon aikaan.

Sä olet kuitenkin sen pojan kanssa kimpassa että ehkäpä sieltä päin haluttas läheiset ja mutkattomat välit että voi vaikka pistäytyä pikaisesti ohi kulkiessa. Olet edelleen mielestäni nipo kun kerran kyseessä ei ole edes mikään hirviö-anoppi.

Yhteistyössä