toiminko liian kamalasti? 4v:n nukuttaminen,kannoin tunnin sänkyyn takaisin ja sit nukahti..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jepssss
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

jepssss

Vieras
meillä siis ennen ollut perhepeti.. nyt vuoden ajan olen nukuttanut hänet omaan sänkyyn lukenut kirjaa ja pitänyt kädestä...en "saa" poistua huoneesta. Odotan että nukahtaa,tietää että äidin viereen saa tulla sitten kun eka nukahtaa omaan sänkyyn. No nyt on alkanu menee hulapalooks,ei nukahda millään ja istun siinä 1,5h hermoja alkaa painaa.
Tänään sanoin ekstemporee et jos ei ala nukkumaan ni menen pois huoneesta ja kannan aina takaisin sänkyyn ja niin tein.. menin aina tytön huoneen oven ulkopuolelle samaan paikkaan ja aina se nousi mut kannoin vaan sitkeesti takaisin sänkyyn en puhunut mitään.. eka meni leikiks ja oli niiin tytöstä hauskaa mut sit alko puuduttaa ja itkettää tyttöä. Kannoin sänkyyn mut jäin siihen ja pidin sylissä kunnes itku lakkas.. ja poistuin taas huoneesta. huusi äitiä menin istumaan sängyn reunalle. Olin hetken ja taas poistuin kulman taakse. Tyttö siis tiesi että aina olen siinä ovi aukon vieressä, kurkkasin välillä ja tyttö näki mut siinä hetken päästä nukahti.

Jaa-a, minä olisin jo varmaan kolmannella sängystä nousemiskerralla karjaissut lapselle "Nyt sänkyyn ja pysyt siellä". Mun karjaisu on sen verran pelottava vissiin, että sitä tottelevat. Niin pysyy nätisti sängyssään 3v ja 5v. Tuo 1-vuotias vielä nukutetaan, mutta isompien kanssa ei enää nukkumaanmenoasioissa pelleillä. Muuten meillä ei miehen kanssa olisi ollenkaan omaa aikaa, kun täällä säntäiltäisiin lasten perässä kaiket illat.

Meillä tehosi se lahjonta. Sovittiin että viikon kun käy ilman vieressä lököilyä nukkumaan, saa himoinneensa legon. Ja toisella lahjuksella sovittiin että ekan viikon jälkeen jatketaan kun kaikki sujui aivan hyvin :). Sama kuin ap:llä että pelätä ei tartte, jos yöllä herää tai on joku hätä niin huhuilee kuin ennenkin - mutta eipä ole käynyt sitäkään (ennen itsekseen nukahtamista heräsi joka yö).

Meiän 3,5v nukutettu aina ja edelleen joka ilta nukutetaan. Iltapalan ja -pesun ym jälkeen sänkyyn,lyhyt iltasatu,iltarukous ja nukuttajasta riippuen "unilaulu" (=äiti nukuttamassa) tai "unijuttu" (=isä) kädestä pitäen ja jos lapsi pyytää niin otsaa silittäen. Koko kuvioon (siis iltasadun valinnasta nukahtamiseen) menee 15min,eikä lapsi herää juuri koskaan yöllä. Ei sängystä karkailua/takaisin kantamista,ei janon/pissahädän tms valitusta,ei vanhempien kiristyviä hermoja... Mä niiiin kannatan nukuttamista.

[QUOTE="vieras";28468152]Meiän 3,5v nukutettu aina ja edelleen joka ilta nukutetaan. Iltapalan ja -pesun ym jälkeen sänkyyn,lyhyt iltasatu,iltarukous ja nukuttajasta riippuen "unilaulu" (=äiti nukuttamassa) tai "unijuttu" (=isä) kädestä pitäen ja jos lapsi pyytää niin otsaa silittäen. Koko kuvioon (siis iltasadun valinnasta nukahtamiseen) menee 15min,eikä lapsi herää juuri koskaan yöllä. Ei sängystä karkailua/takaisin kantamista,ei janon/pissahädän tms valitusta,ei vanhempien kiristyviä hermoja... Mä niiiin kannatan nukuttamista.[/QUOTE]

Aika aikaa kutakin :). Meillä (oli) ihan sama meininki, mutta joskushan senkin aika on loppua.

[QUOTE="Veera";28468041]Jaa-a, minä olisin jo varmaan kolmannella sängystä nousemiskerralla karjaissut lapselle "Nyt sänkyyn ja pysyt siellä". Mun karjaisu on sen verran pelottava vissiin, että sitä tottelevat. Niin pysyy nätisti sängyssään 3v ja 5v. Tuo 1-vuotias vielä nukutetaan, mutta isompien kanssa ei enää nukkumaanmenoasioissa pelleillä. Muuten meillä ei miehen kanssa olisi ollenkaan omaa aikaa, kun täällä säntäiltäisiin lasten perässä kaiket illat.[/QUOTE]

varmasti mukavaa käydä nukkumaan, kun äiti rääkyy.

Nyt on myöhäistä itkeä kun on p"""" housussa. Me ollaan sinnikkäästi viim. Pari vuotta pidetty samaa rytmiä. Iltapala, pesut, kirja, laulu; hyvää yötä-- > ovi kiinni. Tyttö nukahtaa kuin tukki. Tietää, kun on nukkumaan meno aika jne. Ei temppuile jne..
Nyt tiukka ote. Sua ja sun lepsuutta käytetään hyväksi. Lapsihan vedättää sua
Mennen tullen kun on huomannut millanen olet.

Yhteistyössä