Toimiiko teidän mielestänne Suomessa sananvapaus ja vapaus omaan mielipiteeseen?

  • Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti
svenska
Alkuperäinen kirjoittaja ankka:
Alkuperäinen kirjoittaja svenska:
Pakkoruotsia ei saa julkisesti arvostella. Se on pyhä asia.
Miten mä olen kokenu, että siitä keskustellaan hyvinkin paljon ja avoimesti? Mm toisen kotimaisen kirjoittaminen ei enää ole pakollista yo-kokeissa. Tämä aihe on myös meidän suomenruotsalaisten käsittelyssä jatkuvasti.
Johtavassa asemassa olevat poliitikot eivät saa kritisoida sitä, heidän suunsa selvästikin tukitaan. Esim Virkkunen on aiemmin kritisoinut pakkoruotsia, mutta nyt ministerinä ei uskalla ollakaan enää omaa mieltä asiasta.
 
Suomessa yleensä, nettikeskusteluissa vai vaan tällä palstalla? Suomessa toimii ihan hyvin, mitä nyt yleistä mielipidettä vastaan ei saisi olla... :whistle: Tämä palsta on ihan perseestä joissain aiheissa; haukkuminen, solvaaminen ja kaikki muu mukava alkaa heti kun sanot jotakin yleisestä poikkeavaa.
 
Kyllä se toteutuu jotenkuten. Tietysti aina pitää miettiä miten ne asiat esitetään.
Täällä palstalla yleensä hyökätään kimppuun lynkkausmeinigillä ja sitten puolin ja toisin ammutaan yli.

Jos osataan keskustella rakentavasti, musta ainakin on hienoa että on erillaisia ajatuksia ja näkemyksi.
Kunhan vaan muistatte että muilla on mielipiteitä mutta mulla on tieto ja oon aina oikeassa :LOL:
 
kyllä mun mielestä sananvapaus toimii suomessa.

sananvapaus, kuten muutkin oikeudet tässä maassa tuovat samalla myös vastuun..se että on oikeus sanoa mitä ajattelee pitää kuitenkin tapahtua lain rajoissa.oikeus mielipiteeseen ei saa rikkoa toisen osapuolen oikeuksia, joten loukkaaminen, solvaus ja väärin perustein syyttäminen ei kuulu sananvapauden piiriin.

asioista voi olla erimieltä, mut asia pitää osata esittää oikein.
 

Yhteistyössä