Toimiiko "puhtaalta pöydältä aloitus", eli muutto toiselle paikkakunnalle ja työpaikan vaihto?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sissinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

sissinen

Vieras
Saako elämän aloitettua uudelleen?

Tekisi mieli jättää taakse tämä pikkukaupunginpahanen ja aloittaa koko elämä uudestaan toisessa paikassa.

Uusi asuinkaupunki, uusi työpaikka, uudet kaverit ja ystävät, uudet harrastukset, mies saisi jäädä taakse.

Pelkään vain että onkin pakoonjuoksua, vaikken itse siihen uskokaan.

Miten on teille käynyt, saitko uuden alun muuttamalla?
Vai seurasiko ne vanhan elämän murheet mukana ja kohta pilasivat sen uudenkin.

En puhu mistään radikaaleista tapahtumista menneisyydessä, en rikoksista ja tragedioista.

Joo, muutettiin minimaaliseen käpykylään keskelle ei-mitään.

Todellakin uusi elämä, kun kaikki tutut ja ystävät yms jäi sinne 150km päähän. Uusi työ löytyi, mutta ainakaan toistaiseksi en ole löytänyt uusia tuttavuuksia (asuttu kohta vuosi). Kylällä ei kertakaikkiaan ole näkynyt yhtään ikäistäni... Haluan takaisin sen vanhan elämän.

24v.

Muista ongelmia ei pääse pakoon koskaan. Sana kulkee hyvin nopeaan. Muutokseen voit vaikuttaa itse oman selkärankasi kautta. Päätä itse muuttua, et tarvitse muuttoa. fiksua ja niin yksinkertaista. ;)

[QUOTE="vieras";27981981]Muista ongelmia ei pääse pakoon koskaan. Sana kulkee hyvin nopeaan. Muutokseen voit vaikuttaa itse oman selkärankasi kautta. Päätä itse muuttua, et tarvitse muuttoa. fiksua ja niin yksinkertaista. ;)[/QUOTE]

No juuri siksi mä haluaisin ( ja aidosti tarvitsisinkin) muuttoa, jotta saisin onnistumisia, saisin kerättyä sen oman itseni kasaan, olisi jokin suunta johon pyrkiä ja jotenkin pystyisi olemaan Minä enemmän kuin nyt.

En tiedä miten voin muuttua jos olen onneton? Muuta kuin yrittämällä metsästää sitä onnellisuutta?

Yleensä se ei auta. Oli ongelmat perhesuhteissa, parisuhteessa, työpaikkakiusaamisessa tai masennuksessa. Ei auta muuttaa, vaan ongelmat on pakko kohdata silmästä silmään.

[QUOTE="vieras";27982007]Yleensä se ei auta. Oli ongelmat perhesuhteissa, parisuhteessa, työpaikkakiusaamisessa tai masennuksessa. Ei auta muuttaa, vaan ongelmat on pakko kohdata silmästä silmään.[/QUOTE]

Ei se nyt ihan näinkään yksinkertaista ole. Esimerkiksi perhesuhteissa voi aiheuttaa ongelmia läheinen asuminen, kun muuttaa kauemmaksi ongelma häviää. Työpaikkakiusaamisessa ongelma voi olla ihan kiusaajissa, kiusaaminen voi loppua uudella paikkakunnalla.

Itsellä ainoat ongelmat kotipaikkakunnalla oli tylsyys, uusien ihmisten puute, harrastusten puute, mieluisten opiskelujen puute. Kyllä kummasti auttoi muutto kaikkiin noihin.

Olen aloittanut puhtaalta pöydältä muuttaessa toiselle paikkakunnalle ja on toiminut. Siinä tilanteessa KAIKKI, ihan kaikki asiat muuttuvat niin radikaalisti, että elämä vaihtaa tosi paljon suuntaa. Tulee uudet ihmiset, uudet kuviot, uudet harrastukset, paikat, koti, kaikki. Tiedä sitten, onko se ongelmien pakenemista vai mitä, mutta olen itse kokenut hyväksi ratkaisuksi, tavallaan kääntänyt uuden lehden elämässä. Eihän se menneisyys mihinkään katoa, mutta minulle ainakin on tehnyt hyvää mennä elämässä eteenpäin :) Toki elämässä voi mennä vanhassakin ympäristössä eteenpäin, mutta tuossa ottaa tavallaan vain kerralla suuremman harppauksen. Kotiutuminen vie toki aina aikansa uuteen ympäristöön, mutta en ole päivääkään katunut :)

Kyllähän ihminen muuttuu elämänsä aikana, ja uudet ihmiset ja ympäristö vaikuttavat siihen millaisia olemme. Saatamme olla eri ystävienkin seurassa erilaisia. Siinä mielessä muutto uuteen ympäristöön voi antaa vauhtia muutokselle omassa elämässä. Mutta kyllä se perusminä ja mahdolliset perusongelmat tulevat mukana. Saattavat kyllä näkyä vasta joidenkin vuosien jälkeen, kun elämä uudella paikkakunnalla on vakiintunut ja arkistunut ja uutuudenviehätys kadonnut. Mutta siis, oma kokemukseni oli, että uudessa ympäristössä voi saada tehosykäyksen elämän ja jopa oman käyttäytymisensä muutokselle (vaikka mulla ei siis ollut tarvetta sellaiseen, muutto ei ollut toivottu).

Mä olen elänyt tuon vaiheen, että halusin aloittaa puhtaalta pöydältä. Kaipasin muuttoa toiselle paikkakunnalle, uutta työpaikkaa, uusia ihmisiä jne.
En muuttanut. Sain kuitenkin uutta suuntaa elämälle blokkaamalla elämästäni pois ne ihmiset, jotka koin energiaa vievksi - muttei antaviksi. Päätin viime syyskuussa, että käännän uuden sivun elämässäni. Työpaikka pysyi ja samoin kotitalo. Aloitin uudn harrastuksen, jonka myötä tutustuin uusiin positiivisempiin ihmisiin. Samoin muutin omaa asennettani, lopetin surkuttelun ja päätin olla oman elämäni herra. En ole ollut tekemisissä näiden triippakivi-ihmisten kanssa ja se on todella auttanut. Nämä ihmiset joskus soittavat, jutta itse en ole heihin yhteydessä. Soittaisivat varmaan sillojniin, jos olisin toisella paikkakunnalla. It' s in your own attitude.
Aloita vaikka sillä, että poistat kylmästi puhelimestasi numeroita, kenen kanssa et halua olla tekemisissä. Se on jo iso ja iso helpottava askel.

Miksi haluat aloittaa uudelleen? Ihminen on menneisyytensä kokemusten tuotos. Eletty elämä vaikuttaa siihen, mitä nyt olemme, koemme, ajattelemme. Sanoisin, ettei menneisyyttään pääse pakoon, vaikka puitteen ympärillä muutuisivatkin.

Minä muutin ja ainakin vielä olen ollut tyytyväinen. Rakastan omaa rauhaa ja sitä että naapurit ei ole ihan vieressä. Paljon selvitettäviä asioita vielä, mutta uskon että elämä kantaa. Olen joutunut elämään ja hakemaan aina uusia töitä jne. Että se ei niin pelota. Ehkä uusien kavereiden saanti voi olla se haaste. Mutta kun on perhe, ei ystävällekään niin paljoa olisi aikaa. Kyllä sen itse tietää mikä on itselle parasta. Muutamasta työpaikastakin lähtenyt ja ei kaduttanut yhtään ja minä en kyllä ollut se ongelma. Muissa työpaikoissa pidetty ja sain onnistumisen kokemuksia jne. Joskus käy vain huono onni ja sille ei mahda mitään jos ei uskalla tehdä muutosta.

[QUOTE="vieras";27981981]Muista ongelmia ei pääse pakoon koskaan. Sana kulkee hyvin nopeaan. Muutokseen voit vaikuttaa itse oman selkärankasi kautta. Päätä itse muuttua, et tarvitse muuttoa. fiksua ja niin yksinkertaista. ;)

No juuri siksi mä haluaisin ( ja aidosti tarvitsisinkin) muuttoa, jotta saisin onnistumisia, saisin kerättyä sen oman itseni kasaan, olisi jokin suunta johon pyrkiä ja jotenkin pystyisi olemaan Minä enemmän kuin nyt.

En tiedä miten voin muuttua jos olen onneton? Muuta kuin yrittämällä metsästää sitä onnellisuutta?[/QUOTE]
Mikä vitun sana. Huorat ne jaksaa juoruta paskaa. Levittelisivät rumia vit tujaan senkin ajan saatanat.

Minä olen muuttamassa pois paikkakunnalta jolla olen asunut koko elämäni.
Haluan aloittaa kaiken puhtaalta pöydältä. Jättää menneisyyteni taakse paikkakunnalla joka on aiheuttanut minulle paljon pahaa ja jossa minut tunnetaan vain aina sanotaan vaikka Aune Virtasena joka sitä tätä ja tuota silloin kaksikymmentä vuotta sitten. Muutos kieltämättä ahdistaa ja pelottaa, mutta se on normaalia. Minulla on perhe joka lähtee mukaan. Me olemme niin hyvä tiimi että me pärjätään kyllä.
Minusta on ihanaa aloittaa kaikki alusta ja olla aidosti minä. Tämä helpotus jo päätöksestä muutokseen on aivan uskomaton.

Yhteistyössä