Toimiiko kuparikierukka jos hormonikierukka ei toiminut?

Onkos jollain tietoa/kokemusta? Hormonikierukka (6/2009-2/2010) ei toiminut siis kunnolla, koska vuosi 3 viikkoa enempi tai vähempi ja 1 viikon tauko ja jumalattomat kivut. Aiemmin (2005-2007) Mercilonit ja alko läpäsyvuoto vaihdoin 2007 Marveloneihin, kokeilin välissä 6kk Nuvaringejä huvin vuoksi, toimivat, mutta olivat mielestäni epäkäytännölliset ja palasin takaisin Marveloneihin ja sitten tuli tuo hormonikierukkakokeilu ja nyt taas Marvelonit ja ne ei näköjään enää tahdo toimia (läpäisyvuoto), joten taas vaihtamaan -.-... Kärsin menkkakivuista, kuukautiset on ihan ok, normi vuoto ja 5 päivää ainakin pillereillä.. Haluaisin meinaan kokeilla jotain ei-hormonaalista vaihtoehtoa tähän väliin, mutta askarruttaa, että toimiiko hormooniton jos ei hormonikierukkakaan toiminut. Pelottaa myös mikä mahtaa olla kierto ja vuotomäärä kun tosiaan "tavallisia" menkkoja ei ole sitten ollun vuoden 2005 jälkeen.
 
Mulla kamalat menkkakivut katosivat kun sain ensimmäisen lapsen. Sanoivat että syytä kiinnikkeissä joita kasvaa kohtuun. Jos niitä on paljon(=endometrioosi) kivut ovat kovemmat ja raskaaksi tulo on vaikeampaa. Ensimmäisen teko kestikin vuoden kun taas toiset kaksi ovat tärpänneet heti.
Olisikohan kierukka siksi sinulla niin hankala?!
Itse ehkäisy hoitui lopulta kondomilla sillä se oli helpompi kuin jatkuva kikkailu hormonien kanssa. Luulen että vaikka sattuikin niin se teki hyvää kohdulle.
 

Yhteistyössä