Toimiiko Aarni-nimi kansainvälisesti?

  • Viestiketjun aloittaja "abc"
  • Ensimmäinen viesti
lol
Hah Mitä väliä? Saahan suomalainen olla suomalainen aivan kuten sakemanni sakemanni. Mikä etuoikeus engelsmanneilla on olla engelsmanneja ja vaatia palvelua engelsmannille sopivlle kielelle ? Eikö suomalainenkin nyt saa olla ihan suomalainen edes nimestä??????
 
"vieras"
No tuo tuplavokaali on tietysti hiukan hankala kansainvälisesti. Ei kaikki ulkomaalaiset välttämättä osaa yhdistää automaattisesti tuota miehen nimeksi (näkemättä henkilöä).
 
"aapee"
Hah Mitä väliä? Saahan suomalainen olla suomalainen aivan kuten sakemanni sakemanni. Mikä etuoikeus engelsmanneilla on olla engelsmanneja ja vaatia palvelua engelsmannille sopivlle kielelle ? Eikö suomalainenkin nyt saa olla ihan suomalainen edes nimestä??????
häh? Saa olla tietty, mutta kun lapsella on ulkomaisia sukulaisia yms yhteyksiä ulkomaille, niin olisi kiva, että nimi toimisi suht helposti myös muualla. Ei mitään vieraskielistä nimeä olla antamassa, mutta ei mielellään mitään kyösti-väinöäkäkään :D
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";26611475]Löytyykö toista niin alemmuudentuntoista kansaa kuin suomalaiset, jotka siis miettivät miten lapsen nimi taipuu ulkomaalaisen suussa?[/QUOTE]

Lukisit vähän tarkemmin. Jos lapsella on vieraskielisiä (lähi)sukulaisia niin kyllä minäkin hieman miettisin nimen ääntämistä, joskaan se ei olisi ensimmäinen kriteeri.
 
"aapee"
[QUOTE="vieras";26611475]Löytyykö toista niin alemmuudentuntoista kansaa kuin suomalaiset, jotka siis miettivät miten lapsen nimi taipuu ulkomaalaisen suussa?[/QUOTE]

Ei liity alemmuudentuntoon vaan ihan siihen, että haluaisin nimen olevan tunnistettavissa ja jotenkuten lausuttavissa. Esim. esikoinen on Anna, toimii kaikkialla ja tiedetään naisen nimeksi :)

Mutta ei se ehdoton vaatimus ole, jos ei kivempaa nimeä löydy niin laitetaan tuo Aarni.
 
"vieras"
[QUOTE="aapee";26611495]Ei liity alemmuudentuntoon vaan ihan siihen, että haluaisin nimen olevan tunnistettavissa ja jotenkuten lausuttavissa. Esim. esikoinen on Anna, toimii kaikkialla ja tiedetään naisen nimeksi :)

Mutta ei se ehdoton vaatimus ole, jos ei kivempaa nimeä löydy niin laitetaan tuo Aarni.[/QUOTE]

On se alemmuudentuntoa jos miettii miltä lapsen nimi maistuu muiden suussa. Luuletko ulkomaalaisten, vaikkapa Suomessa asuvien, miettivän antaessaan lapsilleen nimiä miten se taipuu suomalaisten suussa?
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";26611520]On se alemmuudentuntoa jos miettii miltä lapsen nimi maistuu muiden suussa. Luuletko ulkomaalaisten, vaikkapa Suomessa asuvien, miettivän antaessaan lapsilleen nimiä miten se taipuu suomalaisten suussa?[/QUOTE]

Peesi


Hahahahah

Ehdottaisin

Anna ja Ken tai miksei Anna ja Sauli (Adam Lambertin rakkaana tullut tutuksi ulkomailla) Hahahahah vInkvink
 
"aapee"
[QUOTE="vieras";26611520]On se alemmuudentuntoa jos miettii miltä lapsen nimi maistuu muiden suussa. Luuletko ulkomaalaisten, vaikkapa Suomessa asuvien, miettivän antaessaan lapsilleen nimiä miten se taipuu suomalaisten suussa?[/QUOTE]

Kyllä mä luulen että ne vähän miettii, ainakin jos meinaavat pysyvästi jäädä Suomeen, että miten nimi toimii suomeksi ja ettei esim. tarkoita jotain negatiivista tms.
 
"vieras"
[QUOTE="aapee";26611569]Kyllä mä luulen että ne vähän miettii, ainakin jos meinaavat pysyvästi jäädä Suomeen, että miten nimi toimii suomeksi ja ettei esim. tarkoita jotain negatiivista tms.[/QUOTE]

No onkos tullut vastaan yhtään somalia jonka etunimi olisi vaikka Jussi Mohamedin sijaan?
 
geg
En antaisi Aarnia nimeksi jos nimen on tarkoitus olla kansainvälinen. On niitä paljon helpompiakin nimiä jotka toimivat niin Suomessa kuin ulkomaillakin. Ja kyllähän ulkomaalaiset ajattelevat tuota myös, yksi tanssija olisi halunnut muuttaa nimensä Uskoksi koska sitä hänen nimensä tarkoitti, mutta ei voinut koska Suomessa se on miehen nimi.
 
just näin..
[QUOTE="vieras";26611475]Löytyykö toista niin alemmuudentuntoista kansaa kuin suomalaiset, jotka siis miettivät miten lapsen nimi taipuu ulkomaalaisen suussa?[/QUOTE]

Eipä varmaan ranskalaiset tai usalaiset paljon näitä pohdi... Ja auta armias jo joku ulkomainen vielä erehtyy sukupuolesta nimen takia!!!

Ensinnäkin, kuka nyt on niin höhlä että tekisi yhden pienen kielen nimestä mitään tulkintoja kieltä tuntematta. Toiseksi, mitä väliä vaikka ei erehtyisinkin, vaikka suomalaisena.

Aarni on hieno nimi, itse olen ajatellut sitä pojan nimenä,, mutta miksei sopisi tytöllekin. Arniesta menee myös, siinä missä Veera Verasta jne..
 

Yhteistyössä