Toimeentulotukilaskurin mukaan saisimme 584€ toimeentulotukea.

  • Viestiketjun aloittaja vähällä pärjää
  • Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";27175295]Oletpas empaattinen. Opiskelijat jotka elää tuilla on siis luusereita? Tai jos sairastuu/joutuu onnettomuuteen ja on työkyvytön?[/QUOTE]opiskelijakin voi tehdä töitä, ja kukaan ei ole niin kyvytön ettei jotain voi elantosa eteentehdä. luuserit on tekemättä mitään. loiset.
 
"niin"
Melkoisia loisia tosiaan ovat esimerkiksi onnettomuudessa halvaantuneet ihmiset. Ottaisitko sinä töihin ihmisen joka ei edes vessassa voi itse käydä? Tai syvästi älyllisesti kehitysvammaisen?

Vaikka mikäpä minä olen ketään puolustelemaan, typerä loinen kun olen ja kelan äitiyspäivärahalla laskujani makselen.
 
"vieraana"
Täällä yksi tuella elävä opiskelija ilmoittautuu. En todellakaan aio mennä töihin vielä koulupäivän jälkeen, mieluummin vietän sen lasten kanssa kotona ja teen opiskeluun liittyviä tehtäviä.

Ei paljon paremmin voi aikaansa viettää :)
 
Mietitäänpä nyt ihan oikeesti asiaa siltä kantilta että opiskelija tekisi vielä töitä opintojen ohella...hmmm...Jos perheellinen niin milloin aikaa lapsille/puolisolle? Milloin aikaa omille harrastuksille (jossa pääsee nollaamaan omat ajatukset)? Mites ne koulutehtävien teot? Entäs paljos sitten joudutaan olemaan sossujen luukulla kun on tullut burn out kun olet käynyt koulua, tehnyt töitä samaan aikaan ja huolehtinut perheestä? Ja joo itse tein tuon kaiken, kävin koulua, olin töissä ja hoidin perheeni mutta aika rajoille se veti ja niin meinasi tulla avioero ym ym. Ja mitä pahaa on hakea etuuksia? Jos ihminen opiskelee niin todennäköisemmin opiskelee sen takia että menee sen jälkeen töihin jolloin alkaa maksamaan sitä veroa jotta taas joku toinen voi opiskella.
 
  • Tykkää
Reactions: idunnor
Alkuperäinen kirjoittaja möhköwantti;27175338:
opiskelijakin voi tehdä töitä, ja kukaan ei ole niin kyvytön ettei jotain voi elantosa eteentehdä. luuserit on tekemättä mitään. loiset.
Ehkä yhteiskuntatakuu olisi mieleesi töiden osalta? Kunnille pakolliseksi työllistää kaikki töitä hakevat?
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja möhköwantti;27175338:
opiskelijakin voi tehdä töitä, ja kukaan ei ole niin kyvytön ettei jotain voi elantosa eteentehdä. luuserit on tekemättä mitään. loiset.
No esim. minä opiskelen täyspäiväisesti ja olen yh, miten minä voisin tehdä töitä niin etten olisi ollenkaan tukien varassa?
 
Vaatisi eräiltäkin aika paljon pokkaa sanoa sanomansa henkilökohtaisesti esimerkiksi ystävälleni, joka sairastaa leukemiaa ja on kahden lapsen yksinhuoltaja, saa toimeentulotukea lääkkeisiin sekä sairaalakuluihin.

Joka tapauksessa tukien alikäyttö on Suomessa ongelma, niitä jää hakematta todella paljon ja johan siinä lapsetkin kärsivät jos vaikka nelihenkinen perhe elää 500e alle toimeentulotukirajan. Tosin epäilen että ap:n tapauksessa on laskettu väärin, ei ehkä ymmärretä täysin mitä ne "menot" ovat.
 
Rollolainen
Alkuperäinen kirjoittaja möhköwantti;27175338:
opiskelijakin voi tehdä töitä, ja kukaan ei ole niin kyvytön ettei jotain voi elantosa eteentehdä. luuserit on tekemättä mitään. loiset.
moni työssäkäyväkin joutuu hakemaan rahaa sossusta, palka vn ykisnkertaisesti on niin pieni ettei sillä elä
 
Rollolainen
Alkuperäinen kirjoittaja möhköwantti;27175338:
opiskelijakin voi tehdä töitä, ja kukaan ei ole niin kyvytön ettei jotain voi elantosa eteentehdä. luuserit on tekemättä mitään. loiset.
MEidän ppoika haluaisi mennä töihin lukion ohella, mutta ei ehdi, kunkoulu päättyy joka päivä klo 16 ja koulumatka bussilla kestää 45 minuuttia. Sitten pitä tehdä läksyt , nin ei siinä enää aikaa työnteolle jää. Nyt alkoi koeviikko, joten milloin lukisi kokeisiin, jos aikoo saada paremman numeron kuin vitosen? ja kaikenlisäkis hän on alaikäinen, ei hän saa edes mitä tahansa työtä tehdä.
mä en opiskelijana voi oikein tehdä työtä, missä välisssä olisin perheeni kanssa.
 
Rollolainen
Alkuperäinen kirjoittaja neljäs_tulossa;27175742:
Vaatisi eräiltäkin aika paljon pokkaa sanoa sanomansa henkilökohtaisesti esimerkiksi ystävälleni, joka sairastaa leukemiaa ja on kahden lapsen yksinhuoltaja, saa toimeentulotukea lääkkeisiin sekä sairaalakuluihin.

Joka tapauksessa tukien alikäyttö on Suomessa ongelma, niitä jää hakematta todella paljon ja johan siinä lapsetkin kärsivät jos vaikka nelihenkinen perhe elää 500e alle toimeentulotukirajan. Tosin epäilen että ap:n tapauksessa on laskettu väärin, ei ehkä ymmärretä täysin mitä ne "menot" ovat.
mieheni sisko on halvanutunu, ollut pyörätuolissa jo 10 vuotta, Ei hän ole halunnut halvaantua. Hän on siis luuseri ku on eläkkeellä ollut jo kolmekympisenä.:(
 
"Jenny"
MEidän ppoika haluaisi mennä töihin lukion ohella, mutta ei ehdi, kunkoulu päättyy joka päivä klo 16 ja koulumatka bussilla kestää 45 minuuttia. Sitten pitä tehdä läksyt , nin ei siinä enää aikaa työnteolle jää. Nyt alkoi koeviikko, joten milloin lukisi kokeisiin, jos aikoo saada paremman numeron kuin vitosen? ja kaikenlisäkis hän on alaikäinen, ei hän saa edes mitä tahansa työtä tehdä.
mä en opiskelijana voi oikein tehdä työtä, missä välisssä olisin perheeni kanssa.

Itse olin lukion ja yliopisto-opintojen aikana mäkkärissä töissä. Tein yleensä 1 vuoron viikonloppuna ja 1 vuoron koulun jälkeen. Vuorojen pituus vaihteli 3-9 tunnin välissä ja itse sai vaikuttaa omiin vuoroihinsa ja työaikoihinsa paljon. Mikä tahansa muu pikaruokapulju ajanee saman asian.
 
MEidän ppoika haluaisi mennä töihin lukion ohella, mutta ei ehdi, kunkoulu päättyy joka päivä klo 16 ja koulumatka bussilla kestää 45 minuuttia. Sitten pitä tehdä läksyt , nin ei siinä enää aikaa työnteolle jää. Nyt alkoi koeviikko, joten milloin lukisi kokeisiin, jos aikoo saada paremman numeron kuin vitosen? ja kaikenlisäkis hän on alaikäinen, ei hän saa edes mitä tahansa työtä tehdä.
mä en opiskelijana voi oikein tehdä työtä, missä välisssä olisin perheeni kanssa.
No voihan poikasi käydä töissä viikonloppuisin jos kiinnostaa. Ja jos on jaksollinen lukio, niin tuskin joka jaksossa on koulupäiviä klo 16 asti?
 
Rollolainen
Alkuperäinen kirjoittaja KääKKä de la KääKKä;27179484:
No voihan poikasi käydä töissä viikonloppuisin jos kiinnostaa. Ja jos on jaksollinen lukio, niin tuskin joka jaksossa on koulupäiviä klo 16 asti?
kyllä,on ensi jakossskin. Tuo koulu on nii kaukana. vain koepäiivnä pääsee aikaisemmin.
Joidenkin pitä lukea emennän kuin toisten, meidän poika kuuluu nihi joiden pitä lukea, että saii parempia kuin vitosia ( päsi lukioon viaka oli keskiarvo just kutosen pintaan)
 
kyllä,on ensi jakossskin. Tuo koulu on nii kaukana. vain koepäiivnä pääsee aikaisemmin.
Joidenkin pitä lukea emennän kuin toisten, meidän poika kuuluu nihi joiden pitä lukea, että saii parempia kuin vitosia ( päsi lukioon viaka oli keskiarvo just kutosen pintaan)
Sepä ikävää. Mutta kannattaa muistaa että nuoren on hyvä tehdä muutakin kun vain lukea. Ja pelkää ulkoluku ei lukiossa auta.
 
"vieras"
Aika moni opiskelija täällä heittäytyy ihan marttyyriksi. Itse valitsin korkekoulusta alan, jossa ei ole läheskään kaikilla kursseilla läsnäolopakkoa. Voin olla päivisin töissä ja iltaisin lukea tentteihin, kun lapset nukkuu. Lukioaikana tein töitä viikonloppuisin ja joskus jopa öisin.

Kyllä elämä oli välillä rankkaa, mutta toisaalta opiskelu on ohimenevä vaihe.
 
Rollolainen
Alkuperäinen kirjoittaja KääKKä de la KääKKä;27179526:
Sepä ikävää. Mutta kannattaa muistaa että nuoren on hyvä tehdä muutakin kun vain lukea. Ja pelkää ulkoluku ei lukiossa auta.
ja nuorella pitää ola myös harrastuksia ja aikaa kavereille. viikonloppuisin tapa kavereitaan,jotka kaikki käyvät eri koulua kuin hän.
 
Rollolainen
[QUOTE="vieras";27179531]Aika moni opiskelija täällä heittäytyy ihan marttyyriksi. Itse valitsin korkekoulusta alan, jossa ei ole läheskään kaikilla kursseilla läsnäolopakkoa. Voin olla päivisin töissä ja iltaisin lukea tentteihin, kun lapset nukkuu. Lukioaikana tein töitä viikonloppuisin ja joskus jopa öisin.

Kyllä elämä oli välillä rankkaa, mutta toisaalta opiskelu on ohimenevä vaihe.[/QUOTE]

mä opiskelen päiävopiskelijana, aen voi valita koska olen paikalla, Meillä o LÄSNÄOLOPAKKO,
 
"vieras"
mä opiskelen päiävopiskelijana, aen voi valita koska olen paikalla, Meillä o LÄSNÄOLOPAKKO,
Niin kuin sanoin niin OTIN SEN HUOMIOON ointoja valitessa ettei ole läsnäolopakkoa, jotta voin kustantaa elämäni töitä tekemällä. Minusta siihen ei voi oikein aikuinen ihminen vedota, koska usein on varaa valita. Ja töitä voi tehdä viikonloppuisin ja öisin.
 
Rollolainen
[QUOTE="vieras";27179702]Niin kuin sanoin niin OTIN SEN HUOMIOON ointoja valitessa ettei ole läsnäolopakkoa, jotta voin kustantaa elämäni töitä tekemällä. Minusta siihen ei voi oikein aikuinen ihminen vedota, koska usein on varaa valita. Ja töitä voi tehdä viikonloppuisin ja öisin.[/QUOTE]

mun oli pakko valita ala jota voi tehdä, koska olen vaihtamassa ammattia ja mahdollisuus työttömyysetuudella opiskelun. Opintotuella ei mullakaan olis lut varaa iopiskella.
Mulla on pahat vaivasenluut jotka leikattu ja nidne takai en pysyt esim keittiöhmia tekemään enä ollenkaan ku jalat kipeytyvät
 

Yhteistyössä