toimeentulotuki

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja köyhä yh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

köyhä yh

Vieras
Haen nyt toimeentulotukea toista kertaa elämässäni (tämä on siis ensimmäinen jatkohakemus), enkä ymmärrä kun pitää laittaa mukaan kuitit maksetusta vuokrasta, laskuista ym.
Mutta nehän ei ole maksettuja, siis jos minulla olisi rahaa maksaa ne että saan kuitit niin ei olisi tarvetta hakea toimeentulotukea. Mitä tapahtuu jos laitan hakemukseen mukaan kopiot laskuista mutta ei kuittia niistä? Ainoat maksetuista menoista josta minulla on kuitit on lääkkeistä...

Enkä nyt tarvitse mitään saarnaa enkä mitään "mene töihin" kommenttia, olin töissä ja opiskelin mutta sairastuin vakavasti niin en voi hakea uutta työpaikkaa (vielä), ja olen ollut niin kauan työelämässäni ja maksanut ihan tarpeeksi veroja että minulla on kyllä oikeus hakea taloudellista apua kun elämä yllätti tällä tavalla.
Vaan tarvitsen nyt oikeasti saada tietää miten toimia, tämä on ihan uutta minulle.

Laitat kuitin VIIMEISIMMISTÄ maksetuista vuokrista, sähköistä, vakuutuksista jne. Jos ei uusimpia ole ollut varaa maksaa, pistät niistä pelkät laskut ja lisätietoihin kirjoitat että ei ole ollut varaa niitä viimeisimpiä maksaa.

Sain sellaisen käsityksen, että olet JOSKUS aikaisemmin saanut tt-tukea, mutta et suinkaan viime kuussa. Olenko oikeassa? Jos näin, niin laita silloin normaali hakemus, älä jatkohakemusta.

Ja tosiaan, laitat sinne ettei ole ollut varaa maksaa vuokraa. Eikä niitä kuitteja erikseen tarvitse laittaa, jos maksut näkyvät tiliotteessa.

Yhteistyössä