V
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja mursku:Ei tosiaan toimeentulo tuen kuulu riittää tv maksuihin, ei puhelimeen, ei lehtitilauksiin. Tietenkin poikkeuksia tehdään mutta näin yleisesti.. Itse kysyin olisko mahdollista saada tukea kuntosali korttiin, salilla ois lapsiparkki joten saisin siitä sitä omaa aikaa. Mutta sossussa sanoivat että kerta en oo ennen ollu yhteydessä sinne muuten kuin toimeentulo tuen takia, eivät he rahaa anna mihkään ylimääräiseen.. Musta kuulosti just sille et jos ei sulla oo alkoholi ongelmaa tai muita hankaaluuksia niin mitään plussaa ei heru..
Alkuperäinen kirjoittaja mursku:Ei tosiaan toimeentulo tuen kuulu riittää tv maksuihin, ei puhelimeen, ei lehtitilauksiin. Tietenkin poikkeuksia tehdään mutta näin yleisesti.. Itse kysyin olisko mahdollista saada tukea kuntosali korttiin, salilla ois lapsiparkki joten saisin siitä sitä omaa aikaa. Mutta sossussa sanoivat että kerta en oo ennen ollu yhteydessä sinne muuten kuin toimeentulo tuen takia, eivät he rahaa anna mihkään ylimääräiseen.. Musta kuulosti just sille et jos ei sulla oo alkoholi ongelmaa tai muita hankaaluuksia niin mitään plussaa ei heru..
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja mursku:Ei tosiaan toimeentulo tuen kuulu riittää tv maksuihin, ei puhelimeen, ei lehtitilauksiin. Tietenkin poikkeuksia tehdään mutta näin yleisesti.. Itse kysyin olisko mahdollista saada tukea kuntosali korttiin, salilla ois lapsiparkki joten saisin siitä sitä omaa aikaa. Mutta sossussa sanoivat että kerta en oo ennen ollu yhteydessä sinne muuten kuin toimeentulo tuen takia, eivät he rahaa anna mihkään ylimääräiseen.. Musta kuulosti just sille et jos ei sulla oo alkoholi ongelmaa tai muita hankaaluuksia niin mitään plussaa ei heru..
Tarviiko sossun kaiken maksaaItsellä ei ole mahiksia mihinkään kuntosaleihin, vaikka töissä käyn. Ja yleensä nuo lapsiparkilliset kuntosalit ovat sieltä kalliimmasta päästä.
Alkuperäinen kirjoittaja mursku:mutta kuka maksais yh kotiäidin lasten ruoat, kun ei rahat siihen riitä.. siis jos toimeentulo tuki lopetettaisiin..
Alkuperäinen kirjoittaja Äippä x3:Kyllä varmaan uimakouluunkin voi saada tukea, ihan kunnasta ja työntekijästäkin kiinni. Pyörään usein on saanut monikin tietääkseni toimeentulotukea, en tosin tiedä millaisia summia. Itse tiedän niitä jotka ovat ostaneet pyörän käytettynä, ja saaneet siihen jonkun kympin. Pyörä varmaan katsotaan halvaksi ja hyödylliseksi harrastuksesksi, ja pyörä kestää vuosia ja sitä voi käytää monikin. Kuntosali kortti tuntuisi taas hassulta, koska on niin kallis..ei ole monella työssäkäyvälläkään varaa sellaiseen. Hyvä harrastushan sekin on, mutta kallis.
Voihan omistusasunnonkin omaava saada Toimeentulotukea, mutta tuki on väliaikaista. Esimerkiksi sellaiset, jotka menettävät työnsä yllättäen. Lainanlyhennykset on itse maksettava, mutta muihin voi tukea saada.
Alkuperäinen kirjoittaja narsissi:Asuuko kaikki pienituloiset työssäkäyvät vuokralla?
Vai onko jollakin oma asunto (velallinen tai ei?)
Tämä kysymys lähinnä siksi, että toimeentulotukiasukas harvemmin asuu omassa asunnossa tai saa siihen omaan asuntoon tukea.
Yleensä he asuvat vuokralla. Mikä taasen tarkoittaa sitä, että ei ole sitten jättää lapsillekaan mitään taloa perinnöksi.
Vaikka lapset pääsevät lapsuudessaan harrastamaan uimakouluun toimeentulotuen avulla, ei se paljon aikuisena lohduta, kun vanhemmilla ei ole jättää paljoakaan perintöä (eli helpotusta tulevaisuudelle).
Kyllä minä ainakin mieluummin käyn pienituloisena töissä, maksan sitä omaa kotia ja jätän lapsilleni sitten joskus perintöäkin, kuin laitan ne uimakouluun -jos rahat eivät meinaa riittää. On niitä muitakin harrastuksia ja ilmaisia sellaisia, jos todellakin lapsensa tarvitsee jotain harrastustoimintaa![]()
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Siis mitä helv****? Saako toimeentulotukea myös lehtitilauksiin ja tv-lupaan?? Me ollaan melko pienituloisia, mutta varmaan sitten pärjättäis paremmin, jos oltais molemmat ihan vaan työttöminä toimeentulotukien varassa, kun sais lehtiäkin tilailla![]()
Alkuperäinen kirjoittaja jaana:että kaikki nuo toimeentulotuet saisi lopettaa. Kuka maksaa pienipalkkaisten lasten harrastukset kun vanhemmilla ei riitä rahat, mutta silti eivät toimentulotukea saa.