toimeentulotuki/lapsen tarvikkeet

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mamma
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mamma

Vieras
Hei!

Onko kellään tietoa/kokemusta kuinka paljon toimeentulotukiasiakas saa ns. harkinnanvaraista tukea tulevan lapsen hankintoja varten?

Itse sain kehotuksen tehdä kustannusarvion tarvikkeista joita tarvitsemme, mutta joku max-määrähän siellä on mitä ne maksavat, eikä vain jokaisen omien pyyntöjen mukaan..

JA KIITOS, en tarvitse kommentteja tyyliin "menisit töihin, olisi varaa elättää tuleva lapsesi" yms, koska kaikki eivät tod. ole toimentulotukiasiakkaita omasta halustaan!

Kiitos paljon jos joku osaisi omasta kokemuksestaan kertoa :)

Alkuperäinen kirjoittaja pojoing:
Enpäs tiedä, olen lisääntynyt vasta kun on ollut varaa itse vastata lapsen elatuksesta ja vaatettamisesta.

Ja silti oli pakko vastata vaikka nimenomaan sanoin etten tuon kaltaisia typeriä vastauksia tarvitse. Kuten sanoin, kaikki eivät ole toimeentulotuki-asiakkaita omasta halustaan.

Arvioi mitä tarvitset ihan välttämättä ja millä' hintaa ne arvelet löytäväsi esim osan käytettynä ja ilmoita se summa. Sosiaalityöntekijä osaa arvioida onko summa järkevä.

Kiitos Moona81 vastauksestasi :) Meidän kunnan sivuilla ei tosiaan mitään määriä ole ilmoitettu, vaikka ne varmasti on määritelty etukäteen eikä jokaisen kohdalla erikseen. Saanko udella missä kaupungissa asut?

Ja sinulle pojoing: Toivon että jäät joskus itse työttömäksi pahimpaan mahdolliseen aikaan ja tulet sitten tänne jatkamaan irvailuasi.

Ostat mahdollisiman edullista. Kuitti varmaaan kannattaa/täytyy olla. Edullisesti saa ainakin pinnasänkyjä ja syöttötuoleja Ikeasta. Me ollaan ostettu juuri mökille ikeasta nuo molemmat ja pinnasänky kotiinkin ja hyvä ovat olleet. Kannattaa myös hyödyntää, jos joku haluaa lahjoittaa (lahjoitetaan palsta). Itse olen ajatellut ssurimman osan lahjoittaa pois, mutta meille on tulossa vielä toinen lapsi, joten käytän ne vielä hänellä ennekuin lahjoitetaan.Vaunuthan kannattaa ostaa silloin, kun myyvät edellisen vuoden mallistoa pois, niin voi saada ihan hyvät vaunut edullisestikin.

Alkuperäinen kirjoittaja pojoing:
Ohhoh, itse ostin tuplarattaat omilla rahoillani hintaan 150e. Ja sossun elätit saavat tuollaisia summia (400e). Kyllä tää töissä käyminen kannattaa.

No onhan ap ollut töissä ja maksanut veroja, kaippa silloin on ihan oikeus apuun jos sitä yllättäen tarvitsee..

Alkuperäinen kirjoittaja mamma:
Kiitos Moona81 vastauksestasi :) Meidän kunnan sivuilla ei tosiaan mitään määriä ole ilmoitettu, vaikka ne varmasti on määritelty etukäteen eikä jokaisen kohdalla erikseen. Saanko udella missä kaupungissa asut?

Ja sinulle pojoing: Toivon että jäät joskus itse työttömäksi pahimpaan mahdolliseen aikaan ja tulet sitten tänne jatkamaan irvailuasi.

Kuopiossa. Ja nuohan on tietenkin max hinnat ja varmaan osaltaan suuntaa antaviakin. Ja siitä en tiedä onko summat samat kaikkialla.

Ikeasta tosiaan saisi kivoja ja edullisia tarvikkeita, meillä vaan niin paljon matkaa sinne eikä autoakaan käytössä että sieltä hankala ostaa mitään.

Moona81: Niin summat varmaan hieman vaihtelevat kunnittain, mutta luulisin ainakin että suurinpiirtein samoissa summissa pyörittäisiin olisi kyse mistä kaupungista tahansa. Kiitos vielä avustasi!

Alkuperäinen kirjoittaja mamma:
Ikeasta tosiaan saisi kivoja ja edullisia tarvikkeita, meillä vaan niin paljon matkaa sinne eikä autoakaan käytössä että sieltä hankala ostaa mitään.

Moona81: Niin summat varmaan hieman vaihtelevat kunnittain, mutta luulisin ainakin että suurinpiirtein samoissa summissa pyörittäisiin olisi kyse mistä kaupungista tahansa. Kiitos vielä avustasi!

Ole hyvä vaan. Ilohan se on auttaa, silloin kuin voi edes jollain tapaa avittaa :)

Yhteistyössä