toimeentulotuki ja "loma"

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja eräsvieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

eräsvieras

Vieras
Onkohan mahdollista saada soskusta mitään tukea "lomaa" varten?

Ollaan nyt saatu aika monta peräkkäistä kuukautta toimeentulotukea. Itse olen kotona 3 pienen lapsen kanssa ja mies on opiskelija, jolla tällä hetkellä terveyden kanssa ongelmia... Haluaisimme kesällä vuokrata asuntovaunun muutamaksi päiväksi, että saisi hieman lomailla, mutta raha on kyllä aika tiukilla, eikä säästäminen tule kysymykseen, koska se raha sitten vähennetään seuraavan kuukauden toimeentulotuesta. :/

Onko joku siis saanut toimeentulotukea esim. ennaltaehkäisevänä "lomailuun."

säästää voi nostamalla rahat käteiseksi. urbaanilegendoja olen kuullut sossun maksamasta lomailusta mutta en ole tuota tosielämässä koskaan nähnyt, eivät lomamatkat ole varattomalle välttämättömiä.

Alkuperäinen kirjoittaja eräsvieras;29672134:
eikä säästäminen tule kysymykseen, koska se raha sitten vähennetään seuraavan kuukauden toimeentulotuesta. :/

jos nostat tilin tyhjäksi ennen seuraavan toimeentulo tukilapun laittoa niin mistä ne tietää onko sulla se 50€ siellä kotona sukanvarressa jos et mene sitä heille laulamaan?
Eli miten se muka vähennetään seuraavalta kuulta?

toki ainahan toinen vaihtoehto on hankkiutua lastensuojelun asiakkaaksi.

Toimeentulotuen perusosasta saa säästää niin paljon kuin sielu sietää, eikä sitä oteta huomioon tulona seuraavassa laskelmassa. Mikäli näin tehdään, niin hakekaa muutoksenhakua.

Voitte hakea kesäksi esimerkiksi jotain tuettua lomaa, jonka omavastuuosassa sossu voi tulla vastaan etenkin jos olette lastensuojelun asiakkaita. Tai jos esim. isovanhemmat asuvat jossain toisella puolella Suomea, niin pitkäaikaisille tt-asiakkaille voidaan kustantaa junamatkat kerran vuodessa heidän luokseen.

Toimeentulotuen perusosasta saa säästää niin paljon kuin sielu sietää, eikä sitä oteta huomioon tulona seuraavassa laskelmassa. Mikäli näin tehdään, niin hakekaa muutoksenhakua.

Voitte hakea kesäksi esimerkiksi jotain tuettua lomaa, jonka omavastuuosassa sossu voi tulla vastaan etenkin jos olette lastensuojelun asiakkaita. Tai jos esim. isovanhemmat asuvat jossain toisella puolella Suomea, niin pitkäaikaisille tt-asiakkaille voidaan kustantaa junamatkat kerran vuodessa heidän luokseen.

Ai ihan oikeasti saa säästää?! :O Onko siitä jossain jotain kirjallisena?

Tuettua lomaa ensin ajateltiinkin, mutta niitä näkyi olevan vain kylpylöihin, eikä 3 lapsen (joista vanhin on 3-vuotias) ole paljon kylpylöihin menemistä. :/ Siksi ajattelin, että olisikohan mahdollista edes asuntovaunun vuokraus, koska soskusta maksettava summa voisi kuitenkin pysyä samana.

[QUOTE="vierailija";29672417]Joo saa säästää, mutta siinä vaiheessa ku sulla on satanen se katsotaan sitten jo tuloksi.[/QUOTE]

No eipä kyllä alle 100€ säästöillä pitkälle pötkitä. :/

Kun aikoinaan olin sossun asiakas, mulle sanottiin että voisin saada näitä tuettuja lomia.
Mä kysyin että ai jaa, milläs mä ne omavastuut maksaisin, eipä sitten sanoneet enää mitään.
Mulla kuitenkin oli pulaa ihan perustarpeista, vielä muka lomalle johonkin hemmetin kylpylään...

Kannattaa silti hakea kylpylään, vaikka on pienet lapset. Eihän sinne uimaan ole pakko mennä. Kaikista parasta olisi, jos voisitte hakea ystäväperheen kanssa tuetulle lomalle ja sit vuorotella lasten hoidossa siellä. Esim.. mennä pariskuntina uimaan ja syömään, kun toiset katsoo lapsia, tai miehet syöttää muksut ja vaimot syö rauhassa.
Tuetulla lomalla pääsette valmiiseen pöytään ja lomapaikassa on järjestetty jotain ohjelmaa joka päivälle. Suosittelen lämpimästä kokemuksen syvällä rintaäänellä ;)

9 lapsen äiti

[QUOTE="Muuan";29672484]Vielä...

Jos haette erityisesti pikkulapsiperheille suunnatuille lomille, voi lomaan kuulua vaikkapa lapsiparkki pari kertaa.[/QUOTE]

Pikkulapsiperheille suunatuilla näky olevan lapsiparkki 3-6-vuotialle lapsille, joten meillä vaan vanhin lapsi sais olla siellä. Mut pitää vielä harkita sitä hakemista.

voi luoja jos tämä ei ole lauantai provo,
eletään yhteiskunnan tukien varassa,
3 pikkulasta ja vielä vingutaan lomaa :O joka heille pitäsi maksaa kaikkine kuluineen, kas kun et vielä siivoojaa ja kokkiakin vaadi.

[QUOTE="vierailija";29672417]Joo saa säästää, mutta siinä vaiheessa ku sulla on satanen se katsotaan sitten jo tuloksi.[/QUOTE]

Kukaan ei tuu niitä kirjahyllyn kukkapurkista laskemaan,vaikka säästäsit satasen kuussa sinne.

Yhteistyössä