TOIMEENTULOTUKI EI RIITÄ ENÄÄ EDES RUOKAAN

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja AP
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ss:
Alkuperäinen kirjoittaja hernekeitto:
No mitä jos menisit töihin?

ai töihin jos esim.

a) on työkyvytön eli sairaslomalla / eläkkeellä jne. Et vissiin tiennyt, että mm. sairasp.raha yms voivat olla niin pieniä että joutuu muiden tukien vuoksi sossuun

b) äitiyslomalla, joillain on pieni äippäraha ja jotkut esim. eroaa ja saa sossusta tukea

c) opiskelee, ei löydä /saa töitä / pysty töihin monista syistä, eri syistä, silloin voi joutua hakemaan tt-tukea lainan yms. lisäksi

d) muut syyt kuten työttömyys

Mä maksan reseptilääkkeenikin toimeentulotuesta, osaan mulla on tosin ylempi erityiskorvattavuus eli maksan 3e/lääke. Kaikkiin lääkkeisiin ei ole, mutta maksan ne silti kun en jaksa sitä sossun kanssa säätämistä.

Mä olen sairauslomalla enkä VOI mennä töihin vaikka on muutama kerta soitettu sijaiseks. Ikävältä tuntuu kieltäytyä kun tilillä on alle 5e.

Saan toimeentulotukea, koska sairauspäivärahani jää alle minimin. Vaikka loppukuusta alkaa olla tiukkaa, elän mielestäni ihan mukavasti. Peruselämiseen rahat riittää, ruoasta ei tarvitse pihistellä, mulla on nopein netti minkä tähän asuntoon saa (omasta mielestäni asia josta ei tingitä, tingitään muusta jos tarvii ) tv löytyy ja lisäksi kissa ja koira.

Harvoin pääsee tili läheskään tyhjäks, joskus vaan tulee yllättäviäkin menoja (eläinlääkärikulut jne ) tai tarvitsee jotain isompaa ostaa, kuten muutama viikko sitten uusi digiboksi kun koira onnistu vetään sen johdosta lattialle.

Tämä kaikki onnistuu 380e tuloilla. Omasta mielestäni aivan ihmisarvoista elämää, vaikka olenkin sairas (= joidenkin mielestä laiska ja asennevammainen ) enkä töihin tällä hetkellä kykene vaikka mieli tekisi.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Halusin pistää tämän linkin heille jotka ovat sitä mieltä että toimeentuloasiakkaat elävät jotenkin leveästi ja heillä on varaa vaikka mihin ja se kotona makaaminen on ah niin ihanaa kun kaikki maksetaan puolesta.

Ei varmasti ole kyse siitä, että joku luulee toimeentulotuella elävien elävän leveesti. Vaan siitä, että jotkut toimeentulotukea SAAVAT LUULEVAT olevansa oikeutettuja elämään leveästi sossun rahoilla.

Pitäisi saada uusimmat kännyt, muksuille vimpon päälle vatteet, auto, läppäri, taulutelkkari, ulkomaanmatkat ja vielä kuivausrumpukin...
sootä tässä ketjussa on kyse.

En jaksa lukea koko ketjua mutta sanon vain että kyllä me toimeentulotuella ainakin pärjättiin (sosku maksoi jopa vuokran) aivan mainiosti! Nykyään olen kyllä vakituisessa työssä enkä saa mitään tukea mistään. :)

Yhteistyössä