Toimeentulotukeen työtunti määrä ????

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Noona
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

Noona

Vieras
Joko nyt uskaltaa avata keskustelun aiheesta?
Suomessakin sovellettaisiin toimeentulotukeen työraja.
Eli ilman lääkärintodistusta olisi tehtävä töitä 4h päivässä tt tuen eteen.
Pitkäaikaisavun saajien keskuudessa sovellettava käytäntö :)
3kk saisi vaikka ihan ilman rajoitusta tt tukea, sen jälkeen työraja käytäntöön siirtyminen.

Kaupungin rapistuu ympäristö on epäsiistiä kun ei ole resursseja pitää ympäristöä puhtaana yms. Voitaisiin ennalta ehkäistä sitä.. Toisi pitkässä juoksussa korjaus yms. kuluissa lisää säästöä kaupungille..
Joten apua löytyisi varmasti jos tt tuen saajat tekisivät 4h päivässä vaikka..

Kaupungin ja ympäristön puhtaana pito siivous.
Julkiset puistot,leikkarit yms pysyisivät kunnossa.

Poliiseille viikonloppu partioita avuksi kaupungille.. Valvomaan mm. nuorten päihteidenkäyttöä yms.

Remppareiska porukkaa tekemään vanhuksille pieniä remppatöitä, lumityöt ym. apu. Kaupunki laskuttaisi palvelun käytöstä x-määrän rahaa ja tienaisi tt tuen maksuun lisärahaa..

Ei opettaisi ihmisiä siihen että pylly homeessa kotona olemalla saa rahaa. Varmasti kannustaisi etsimään ihan uudella tapaa töitä, kun joutuisi pelkän tt tuen eteen tekemään työtä.

Periaateessa hyvä ajatus, mutta mites tuo käytännössä toimisi? Nytkin paljon, paljon työttömiä, koulutettujakin sellaisia. Miten niitä töitä sossutuen saajille riittäisi?

Ja mites kaupungin työntekijöiden kävisi, jos joku tekisi heidän työnsä "ilmaiseksi"? Joutuisivat itse sinne sossun jonoon? Tekijöitä olisi, kunnilla ei vain ole varaa maksaa. Missä tällainen käytäntö on olemassa?

ihan jees, mutta mun mielestä työstä kuuluu maksaa ihan oikeaa palkkaa. orjuuttamistahan tuo lähinnä on. Jos sen sijaan teetettäisiin täydet tunnit, oikealla palkalla, niin jees.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
ihan jees, mutta mun mielestä työstä kuuluu maksaa ihan oikeaa palkkaa. orjuuttamistahan tuo lähinnä on. Jos sen sijaan teetettäisiin täydet tunnit, oikealla palkalla, niin jees.

Minkä takia kotona makaamisesta pitäisi maksaa yhtään mitään?

Noh jos ihminen vaikka joutuu 4h päivässä.. Sanotaan vaikka 3pvä viikossa tekemään toimeentulotuen eteen töitä.. NIIN se olisi oikein. Kyllähän se tttuki nyt saadaan ns. ilmaiseksi. Veronmaksajien varoilla. Joten voisi tt tuen saajat osallistua silloin siihen projektiin muutenkin kuin vaan saajana!!! ????

no tuota jos onkin sairaslomalal, pätisikö tuo silloinkin. Että jos oon leikatun jalan takia sairaslomalal niin mun pitäis silti PAKOSTA tehdä työtä kun en voi edes kävellä? eli jäisin ilman rahaa siten niiinkö?

ei kai se mun vika ole jos mulla on huonot jalata ja ne pitää leikata, vai pitäisikä väkisin olla kivuista huolimatta van töissä ja napsia pillereitä

Alkuperäinen kirjoittaja tota:
Periaateessa hyvä ajatus, mutta mites tuo käytännössä toimisi? Nytkin paljon, paljon työttömiä, koulutettujakin sellaisia. Miten niitä töitä sossutuen saajille riittäisi?

Ja mites kaupungin työntekijöiden kävisi, jos joku tekisi heidän työnsä "ilmaiseksi"? Joutuisivat itse sinne sossun jonoon? Tekijöitä olisi, kunnilla ei vain ole varaa maksaa. Missä tällainen käytäntö on olemassa?

Kaupungin työntekijöiden työtä ei korvata tt tuki työllistetyillä!!!!!!!!!!!!!!!
Vaan laitetaan tekemään ylimääräiset mitä ei työntekijät kerkeä tekemään.. Purkat pois kaduilta, Roskakonttien kanssa kiertävät roskapartiot yleidille paikoille.. yms!

Voin kertoa näin on mm. Sveitsissä ja kyllä on kaupungit siistejä!
Eipä ole roskaa ja paskaa, purkkaa ja huonoja töhry graffitteja!!

Jos ei ole töitä ni ei ole.Ei työtön tarkoita makaamista työtön voi tehdä kaikkea muutakin vaikka harrastella enemmän

Alkuperäinen kirjoittaja AP:
Alkuperäinen kirjoittaja tota:

Kaupungin työntekijöiden työtä ei korvata tt tuki työllistetyillä!!!!!!!!!!!!!!!
Vaan laitetaan tekemään ylimääräiset mitä ei työntekijät kerkeä tekemään.. Purkat pois kaduilta, Roskakonttien kanssa kiertävät roskapartiot yleidille paikoille.. yms!

Voin kertoa näin on mm. Sveitsissä ja kyllä on kaupungit siistejä!
Eipä ole roskaa ja paskaa, purkkaa ja huonoja töhry graffitteja!!

Pitäisi turhasta roskaamisesta sakottaa ja TUNTUVASTI!

Alkuperäinen kirjoittaja Rollolainen:
no tuota jos onkin sairaslomalal, pätisikö tuo silloinkin. Että jos oon leikatun jalan takia sairaslomalal niin mun pitäis silti PAKOSTA tehdä työtä kun en voi edes kävellä? eli jäisin ilman rahaa siten niiinkö?

ei kai se mun vika ole jos mulla on huonot jalata ja ne pitää leikata, vai pitäisikä väkisin olla kivuista huolimatta van töissä ja napsia pillereitä

Niin siinä se.. Että ilman lääkärintodistusta työkyvyttömyydestä olisi näin tehtävä!

Alkuperäinen kirjoittaja urpo oot:

Jos ei ole töitä ni ei ole.Ei työtön tarkoita makaamista työtön voi tehdä kaikkea muutakin vaikka harrastella enemmän

tai tehdä vapaaehtoistyötä, ruokapalkalla.

Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
Pitäiskö mun sitten opiskelijana vielä tehdä jotakin työtä toimeentulotukea saadakseni?

Tämä ei koske OPISKELIJOITA!!!! Hehän pääsäntöisesti opiskelevat!!!
KOSKISI vain kotona pylly homeessa makaavia työelämästä tuolla tavoin syrjäytyviä ihmisiä :)

Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
Pitäiskö mun sitten opiskelijana vielä tehdä jotakin työtä toimeentulotukea saadakseni?

Tämä ei koske OPISKELIJOITA!!!! Hehän pääsäntöisesti opiskelevat!!!
KOSKISI vain kotona pylly homeessa makaavia työelämästä tuolla tavoin syrjäytyviä ihmisiä :)

Työtön ei ole sama asia kuin laiska.

Alkuperäinen kirjoittaja Rollolainen:

Niin siinä se.. Että ilman lääkärintodistusta työkyvyttömyydestä olisi näin tehtävä!

Toimeentulotukea muuten voi saada työsäkäyvätkin, eikä kaikki työtömätkän saa toimeentulotukea.

hyvä idea! kannatetaan! tuossa olisi järkeä. Monet toimeentulotuki asiakkaat (kuten oma isäni esim.) saavat sossusta kaiken, lääkkeitä myöten. Kyllä se työntekijäkin joutuu ne itse kustantamaan. Äitini saa yksinhuoltajana palkkaa alle 100e enemmän mitä saisi työttömänä ja kun tuosta vähennetään työmatkat, lääkkeet ym. niin kyllä se niin on, että kannattavaahan olisi maata kotona. Eivätkä nämä 4h työtä tekevät veisi työtä tekevien paikkoja, kun heille voisi keksiä mm. seuraavia hommia:
- päiväkotiin leikittämään lapsia
- vanhuksia ulkoiluttamaan/seurustelemaan
- roskia keräämään / koiran jätöksiä...
- lumitöitä.

kyllä jokaiselle hommaa riittää! oikeasti sairaat on sitten asia erikseen.

VAltio säästäisi, kaupungit hyötyisivät, Viihtyvyys paranee, Voi äidit huoletta viedä muksut siivottuun puistoon roskapartion jäljiltä ;)
Mikä määrä säästöä siinä kertyisi ajallaan :)
Voitaisiin sitten katsoa tukien määrää uudessa valossa kun saataisiin ensin tuottavuutta :D

Ennen vanhaan Suomessakin teetettiin hätäaputöitä. Tarkoitan aikaa ennen sosiaaliturvaa. Niitä pidettiin vihoviimeisenä tulonlähteenä. Mitä olen ymmärtänyt, tyyliin aamulla jaettiin paikkoja ja piti olla paikalla ajoissa, jos töitä halusi. Ne, ketkä eivät töitä halunneet/ saaneet, joutuivat ennen pitkää kadulle.

Auttamaan vanhusten hoidossa.. EI shokki uutisia vanhusten hoidon huonosta tasosta ja siitä kun ei voida ulkoilla.. KUn ei riitä apuja!!!!

Ylisuuriin päiväkoti ryhmiin apua.. leikittämään just lapsia ulkoilun aikaan yms.
Voitaisiin tukea väsyneitä lapsiperheitä Siivous/ apupartioiden voimin!!!!!!!!!

MIETTIKÄÄ NY MITÄ MAHDOLLISUUKSIA!!
Saisi kehitettyä uusia tukimuotoja jotka vielä kannattaisi :D :D

Sossupummit valvomaan nuorisoa iltaisin ja leikittämään lapsia päiväkotiin? Näinkö vähän te lapsia arvostatte? Lasten ja nuorten kanssa työskenteleviltä vaaditaan lääkärintodistus ja puhdas rikosrekisteriote.

Edelleen olen sitä mieltä, että jonkinlainen roti tyhjän rahan syytämiseen olisi saatava. Käytännössä vaikea ratkaista.

Auttamaan vanhusten hoidossa.. EI shokki uutisia vanhusten hoidon huonosta tasosta ja siitä kun ei voida ulkoilla.. KUn ei riitä apuja!!!!

Ylisuuriin päiväkoti ryhmiin apua.. leikittämään just lapsia ulkoilun aikaan yms.
Voitaisiin tukea väsyneitä lapsiperheitä Siivous/ apupartioiden voimin!!!!!!!!!

MIETTIKÄÄ NY MITÄ MAHDOLLISUUKSIA!!
Saisi kehitettyä uusia tukimuotoja jotka vielä kannattaisi :D :D

Ihan oikiastikko laittaasit rapajuoppojakin hoitamaan vanhuksia? Kun kattoo noita joitakin tyyppejä niin hyi olkoon jos he olisivat vanhuksia hoitamassa. Ennemmin laittaasin ne tyypit itte hoitoon eli katkaisuun.

Yhteistyössä