Toimeentulotuesta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "köyhä"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

"köyhä"

Vieras
Ollaan molemmat työttömänä. Mulla karenssi, mies ei edes etsi töitä (eikä niitä ole vaikka etsisikin). Onko mahdollista saada toimeentulotukea?

Voinko mä hakea sitä ilman mehen suostumusta? (Ei siis hyväksy sossupummaamista, mutta en tiedä mtä muutakaan tässä enää keksisin). Ei suostu tiliotettaan mulle antamaan. Mä alan olla epätoivoinen.

Mites sit kun katoin, että liitteisiin pitää olla kuitit asumismenoista. Me ei makseta vuokraa (omassa siis asutaan), mutta lämmityskuluihin menee yli 700/kk näillä pakkasilla. Öljyä haetaan vähän kerrallaan, eikä kuitteja ole tullu otettua talteen. Näitäkään ei siis huomioida?

Lämmityskulut huomioidaan, kuitit toki pitää olla. Tai joku tosite, mistä selviää kulut. Mites jos ottaisit diakoniaan yhteyden? Ovat ihmisystävällisempiä siellä, kuin sossussa :)

Lämmityskulut huomioidaan, kuitit toki pitää olla. Tai joku tosite, mistä selviää kulut. Mites jos ottaisit diakoniaan yhteyden? Ovat ihmisystävällisempiä siellä, kuin sossussa :)

Joulun alla saatiin sieltä jo apua. Mutta se on maksusitoumus ruokakauppaan, sillä ei lämmitysöljyjä osteta.

Mä en jaksa tätä enää. Mulla on koulutus, jolla pitäs helposti löytää töitä. Mutta eipä vaan löydy. Satunnaisia keikkatyöpäiviä on ens kuulle luvassa, mutta niistäkin saa rahat sitten vasta maaliskuussa. Ja me on kyllä kuoltu nälkään (tai kylmään) jo ennen sitä!

Avioero ja myymään itteään tai naru kaulaan. Siinä ne tuntuu mun vaihtoehdot olevan.

Ei kai sulla ole muuta vaihtoehtoa, kun sanoa miehelle, että nyt lapset tarvii ruokaa lähdetkö sinä käveleen vai minä lasten kanssa jotta saadaan sossusuta ruokarahaa.

Jos sulla on lapsia ja tarvitset apua katso olisiko Hope ry paikallistoimija jossakin teidän lähellä.
Saat ainakin vaatetta lapsille ja kodintarvikkeita.
Googlaa ainakin:)

[QUOTE="vieras.";29512595]Ei kai sulla ole muuta vaihtoehtoa, kun sanoa miehelle, että nyt lapset tarvii ruokaa lähdetkö sinä käveleen vai minä lasten kanssa jotta saadaan sossusuta ruokarahaa.[/QUOTE]

Näinhän tuo on. Aika kohtuuton tilanne, jos miehen takia muu perhe joutuu elämään liian pienellä rahalla, eli puoliso voi tuolla lailla "päättää" toisenkin puolesta.

Liian pienellä rahalla? Kokonaan rahatta mä olen ollut joulukuun alusta asti. Tili tyhjä ja luottotietoja ei ole. Ei taida kummoset saumat olla vuokra-asunnon saamiseen.

[QUOTE="köyhä";29512638]Liian pienellä rahalla? Kokonaan rahatta mä olen ollut joulukuun alusta asti. Tili tyhjä ja luottotietoja ei ole. Ei taida kummoset saumat olla vuokra-asunnon saamiseen.[/QUOTE]
Millä olet ostanut ruokaa?

[QUOTE="köyhä";29512638]Liian pienellä rahalla? Kokonaan rahatta mä olen ollut joulukuun alusta asti. Tili tyhjä ja luottotietoja ei ole. Ei taida kummoset saumat olla vuokra-asunnon saamiseen.[/QUOTE]

Miten olisi asunnon myyminen? Jos eroa tulee niin joka tapauksessa edessä voi olla asunnon myynti, jos teillä yhteinen koti tai avio-oikeus.

Ja ei me nälkään kuolla. Kotona on ruokatarpeet ainakn kuukaudeksi vielä. Ja lapsilla on vaatetta. Mutta laskut jää rästiin kun ei rahaa ole. Ei ole varaa ostaa vanhimman (lukiolainen) koulukirjoja, lasten koulukyytejä tms.

Mulla oli joskus aikoinaan samanlainen pattitilanne.

Apua en saanut en kerta kaikkiaan mistään vaikka todella aktiivinen olin ja soittelin sekä meilailin perään muistuttaakseni että tilanne on ennallaan.

Sitten kyllästyin ja pyysin ystäväni kylään, sovimme että hän huolehtii lapsista omassa kodissaan päivisin (työtön kun oli tuolloin myöskin) ja itse tarjosin seuralaispalveluita herrasmiehille. Kuukaudessa rahatilanne kohentui niin paljon että sain maksettua reilun korvauksen ystävälle lasten hoidosta. Nyt on jo oikeakin työ eikä enää tarvitse itsensä myymiseen alentua, vaikka miehet olivatkin kivoja niin oli se silti niin nöyryyttävää! En suosittele tätä vaihtoehtoa mutta mieti jos sulla seinät nousevat kokoajan eteen niin vähemmällä mielipahalla selviät näin kuin sortuisit näpistelyyn tai ryöstelyyn josta joudut taatusti vankilaan ennen pitkää ja lastensuojelu vie lapset.

[QUOTE="vieras.";29512653]Miten olisi asunnon myyminen? Jos eroa tulee niin joka tapauksessa edessä voi olla asunnon myynti, jos teillä yhteinen koti tai avio-oikeus.[/QUOTE]

Ei taida olla ratkaisu akuuttiin rahapulaan ja nälkään. Monessa kaupungissa myyntiajat voivat olla monta kuukautta, tai riippuu toki asunnostakin. Ellei sitten ihan hirveällä tappiolla rupea myymään, mikä taas ei kannata, etenkään jos on asuntolainaa.

[QUOTE="vierailija";29512645]Millä olet ostanut ruokaa?[/QUOTE]

Mies käy ruokakaupassa. Hänelle siis maksetaan ne lapsilisät, jotka nyt meidän ainoa tulo. Mä leivon itse kaikki leivät, naapurista (maitotila) saadaan väliin maitoa ilmaiseksi, pakastin on täynnä lihaa ja marjoja. Eli pienehköillä (perheen koko huomioiden) ruokamenoilla pärjätään.

[QUOTE="vieras.";29512660]Mulla oli joskus aikoinaan samanlainen pattitilanne.

Apua en saanut en kerta kaikkiaan mistään vaikka todella aktiivinen olin ja soittelin sekä meilailin perään muistuttaakseni että tilanne on ennallaan.

Sitten kyllästyin ja pyysin ystäväni kylään, sovimme että hän huolehtii lapsista omassa kodissaan päivisin (työtön kun oli tuolloin myöskin) ja itse tarjosin seuralaispalveluita herrasmiehille. Kuukaudessa rahatilanne kohentui niin paljon että sain maksettua reilun korvauksen ystävälle lasten hoidosta. Nyt on jo oikeakin työ eikä enää tarvitse itsensä myymiseen alentua, vaikka miehet olivatkin kivoja niin oli se silti niin nöyryyttävää! En suosittele tätä vaihtoehtoa mutta mieti jos sulla seinät nousevat kokoajan eteen niin vähemmällä mielipahalla selviät näin kuin sortuisit näpistelyyn tai ryöstelyyn josta joudut taatusti vankilaan ennen pitkää ja lastensuojelu vie lapset.[/QUOTE]

Siis johtuiko tuo siitä, että mies ei suostunut hakemaan sossusta rahaa? Itse kyllä laittaisin miehen mieluummin pihalle kuin alkaisin hänen takiaan myymään itseäni. Toki mies voisi myydä seksiä, jos kerran hänen takiaan jäisi joku tukiraha saamatta.

Alkuperäinen kirjoittaja Mörköäiti;29512671:
Siis johtuiko tuo siitä, että mies ei suostunut hakemaan sossusta rahaa? Itse kyllä laittaisin miehen mieluummin pihalle kuin alkaisin hänen takiaan myymään itseäni. Toki mies voisi myydä seksiä, jos kerran hänen takiaan jäisi joku tukiraha saamatta.

Osaksi siitäkin mutta saatiin mies heitettyä pihalle. Äitinä mulla oli vastuu ja on edelleen vastuu lasten hyvinvoinnista kokonaisvaltaisesti ja ilman rahaa se ei tuolloin valitettavasti ollut mahdollista joten ei ollut muutakaan konstia kuin tehdä keikkaa. Samanaikaisesti toki hain töitäkin kokoajan.

[QUOTE="köyhä";29512656]Ja ei me nälkään kuolla. Kotona on ruokatarpeet ainakn kuukaudeksi vielä. Ja lapsilla on vaatetta. Mutta laskut jää rästiin kun ei rahaa ole. Ei ole varaa ostaa vanhimman (lukiolainen) koulukirjoja, lasten koulukyytejä tms.[/QUOTE]

No millä miehesi esittää, että tulette toimeen? Ei tuollainen tilanne oikeasti voi olla totta! Ei kukaan vanhempi voi olla niin idiootti, että pitää jotain "omillaan pärjäämistä" tärkeimpänä silloinkin, kun ei pärjää omillaan - eivätkä perheenjäsenetkään siis.

Alkuperäinen kirjoittaja Mörköäiti;29512664:
Ei taida olla ratkaisu akuuttiin rahapulaan ja nälkään. Monessa kaupungissa myyntiajat voivat olla monta kuukautta, tai riippuu toki asunnostakin. Ellei sitten ihan hirveällä tappiolla rupea myymään, mikä taas ei kannata, etenkään jos on asuntolainaa.

Talosta ei ole velkaa, muuta velkaa on paljonkin. Mutta ei tätä myytyä saa. Eikä edes voi. Jos me erottas, mies jäis tähän asumaan yksin.

Yhteistyössä