toimeentulotuesta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nunnuka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

nunnuka

Vieras
mulla lähti toimeentulotuki juoksemaan vasta nyt, päätöksen mukaan ajalle 1.5.-31.5. ja kesäkuulle uusi hakemus.

tästä huolimatta mulle maksettiin 27.4. toimeentulotukea soskesta, mutta tänään ei ole kuitenkaan tullut toimeentulotukea, vaikka eikö se pitäis tulla aina kuukauden ekana pankkipäivänä (eli tänään).

voiko olla mahdollista että tämä toukokuun toimeentulotuki on maksettu etukäteen jo huhtikuussa? tuntuu erittäin pöljälle jos näin on. kiva vaan kun maksoin laskuja rankalla kädellä silloin huhtikuussa siinä uskossa että saan nyt kuun alussa toukokuun toimeentulotuen, mutta mitään ei näy tilillä vieläkään.

Jos laskelma on tehty ajalle 1.5.-31.5. niin tottakai tuo maksu on ollut se toukokuun tuki. Jos olisit huhtikuussa tukea saanut, niin silloinhan olis tehty erikseen huhtikuullekin laskelma.

nii, ja toimeentulotuki ei oo mikään automaatio, vaan sitä haettava joka kuulle erikseen. joskus harvoin voi tehdä kahden kuun maksatuksen samalla. mut kyllä tuo nyt siltä vaikuttaa, että olet sen toukokuun tuen saanut tilellesi huhtikuun lopulla.

Okei. Noh, pitää sitten koittaa kitkuttaa etiäppäin ja vaikka lainata joltakin, kuten mainitsinkin niin tuli maksettua laskuja koko rahalla kun käsitin että toukokuussa tulee toukokuun toimeentulotuki.

Tuntuu vaan todella kummalliselta notta toukokuun rahoja maksellaan jo huhtikuussa.

Alkuperäinen kirjoittaja nunnuka:
mulla lähti toimeentulotuki juoksemaan vasta nyt, päätöksen mukaan ajalle 1.5.-31.5. ja kesäkuulle uusi hakemus.

tästä huolimatta mulle maksettiin 27.4. toimeentulotukea soskesta, mutta tänään ei ole kuitenkaan tullut toimeentulotukea, vaikka eikö se pitäis tulla aina kuukauden ekana pankkipäivänä (eli tänään).

voiko olla mahdollista että tämä toukokuun toimeentulotuki on maksettu etukäteen jo huhtikuussa? tuntuu erittäin pöljälle jos näin on. kiva vaan kun maksoin laskuja rankalla kädellä silloin huhtikuussa siinä uskossa että saan nyt kuun alussa toukokuun toimeentulotuen, mutta mitään ei näy tilillä vieläkään.

no oliko se sun 27.4. saama summa sama kuin se toukokuun laskelman vaje?

Mulla päätös kanssa ajalle 1.5-31.5 ja tänään tuli rahat.Rahoja ei makseta etukäteen, onko sinulle tehty takautuvaa päätöstä Huhtikuulle? Rahat voivat näkyä sulla vasta klo:15 jälkeen

Kyllä täällä maksetaan etukäteen jos osuu pyhäpäivälle, launtaille yms...eli nyt toukokuun rahat sain jo torstaina koska 1.5 oli pyhäpäivä ja viikonloppu vielä edessä oli

Alkuperäinen kirjoittaja Perfekta:
Kyllä täällä maksetaan etukäteen jos osuu pyhäpäivälle, launtaille yms...eli nyt toukokuun rahat sain jo torstaina koska 1.5 oli pyhäpäivä ja viikonloppu vielä edessä oli

okei..eli paikkakunta kohtaista tämäkin. Täällä ei makseta etukäteen jos 1 päivä on viikonloppu tai pyhä ni aina tulee vasta seuraavana arkipäivänä

Alkuperäinen kirjoittaja nunnuka:

Siis sulle on on myönnetty toimeentulotukea 1.5.-31.5. väliselle ajalle tietty rahamäärä, ja sitten huhtikuussa sun tilille napsahtaa se sama summa, ja sä vaan makselet laskuja hymyssä suin siinä luulossa, että se sama summa napsahtaa sulle tilille vielä uudestaan toukokuussa vai? Et sitten yhtään tullut ihmetelleeksi, että "jos toukokuussa on kerran tulossa rahaa, niin mitäs rahoja nämä sitten on?"??

Voi elämän kevät mitä aivotoiminnan minimointia! Huomaa että olet todellakin sitä soskun tyypilistä asiakaskuntaa.

Yhteistyössä