Ä
äiti
Vieras
Jäin yllättäen työttömäksi ja minulla nyt siis vain tuloina lapsilisät ja elatusmaksut, saanko toimeentulotukea? Olen yksin ja lapsia on viisi.
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja sef:Toimeentulotuki on viimesijainen, eli riippuu siitä mitä muita tuloja saat. Miten et saa työttömyyspäivärahaa tai liiton rahoja lainkaan? Niitä kun pitäisi saada, mikäli ei ole itseaiheutettua työttömyys ja karenssi päällä.
Entäs asumistuki tms?
Jos työttömyys on itseaiheutettua, saattaa toimeentulotukea saada ymmärtääkseni vähemmän, mutta kyllä sitä silti saa.
Laskevat sossussa kuitenkin jotenkin niin, että palkalla pitää elää niin ja niin kauan, eli heti ensimmäisenä työttömyskuukautena ei kaiketi saa heti sitä maksimisummaa, jos viimeinen palkka on ollut niin iso, että sillä pitäisi laskelmallisesti pystyä elämään myös osan seuraavaa kuuta.
Alkuperäinen kirjoittaja äiti:En ole saanut päätöksiä työttömyysrahasta tai asumistuesta, olen nyt elokuusta jo odotellut ja vuokrat rästissä. Elokuun alussa sain viimesen palkan joka oki reilu 600e.
Alkuperäinen kirjoittaja Punajuurinauris:Alkuperäinen kirjoittaja sef:Toimeentulotuki on viimesijainen, eli riippuu siitä mitä muita tuloja saat. Miten et saa työttömyyspäivärahaa tai liiton rahoja lainkaan? Niitä kun pitäisi saada, mikäli ei ole itseaiheutettua työttömyys ja karenssi päällä.
Entäs asumistuki tms?
Jos työttömyys on itseaiheutettua, saattaa toimeentulotukea saada ymmärtääkseni vähemmän, mutta kyllä sitä silti saa.
Laskevat sossussa kuitenkin jotenkin niin, että palkalla pitää elää niin ja niin kauan, eli heti ensimmäisenä työttömyskuukautena ei kaiketi saa heti sitä maksimisummaa, jos viimeinen palkka on ollut niin iso, että sillä pitäisi laskelmallisesti pystyä elämään myös osan seuraavaa kuuta.
Toikin kai on paikkakunta kohtanen..Meinaan kun mä sain täyden tt.tuen vaikka otin ite loparit. Ja jos on yhtäkkiä työttömäks jääny,niin eihän sitä liiton rahaa tai työttömyys pvärahaa ny heti saa..
Alkuperäinen kirjoittaja äiti:Eikö riitä jos vie tiliotteet, niissähän näkyy kaikki?