Toimeentulotuesta tietävät hoi!

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija pa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija pa

Vieras
Kauanko menee myönteisestä päätöksestä että rahaa tulee tilille? Kuntana vantaa.

Hakenut tukea 15.1 tammi ja helmikuulle. Perjantaina valittanut sosiaali
 
Lähti kesken..

Sosiaaliasiamiehelle toimeentulotuki lain rikkomisesta ja maanantaina tuli puhelu että myönteinen päätös tehty. En sitten tajunnut puhelimessa kysyä maksupäivää ja puhelinpalvelu ollut ihan tukossa. Kuukauden ollut ilman rahaa ja ekaa kertaa elämässäni haen tukea..
 
Täällä kun tehdään myönteinen päätös, menee yleensä seuraavana arkipäivänä maksuun ja tilillä näkyy sitä seuraavana arkipäivänä. Mutta vantaalla en asu.
 
Hakemuksen laitoin ihan paperisena valitettavasti (osa liitteistä kun mystisesti katosi ja jouduin lisäselvityspyynnön odottelun jälkeen toimittamaan samat uudestaan), olen kyllä sähköisestä palvelusta katsonut olisiko siellä jotain tietoja hakemuksesta mutta eipä näy.
 
Hakemuksen laitoin ihan paperisena valitettavasti (osa liitteistä kun mystisesti katosi ja jouduin lisäselvityspyynnön odottelun jälkeen toimittamaan samat uudestaan), olen kyllä sähköisestä palvelusta katsonut olisiko siellä jotain tietoja hakemuksesta mutta eipä näy.

Meillä turussa siellä on maksujen kohdassa myös aiemmat paperilla haetut. Päätöksiä ei ole, mutta maksut näkyy.
 
Katsoin vielä eilen sähköisen palvelun niin siellä ei kyllä lukenut yhtään mitään! Tänään oli kuitenkin rahat tilillä :)
No onpa helvetin hyvä että rahat tuli tilillesi. Minäpä lähden tästä töihin tienaamaan sinulle lisää!

Voi jumalauta että nostaa verenpaineen kattoon nämä tällä palstalla sankoin joukoin pyörivät yhteiskunnan tukien lypsäjät.
 
No onpa helvetin hyvä että rahat tuli tilillesi. Minäpä lähden tästä töihin tienaamaan sinulle lisää!

Voi jumalauta että nostaa verenpaineen kattoon nämä tällä palstalla sankoin joukoin pyörivät yhteiskunnan tukien lypsäjät.

Ap tuossa kirjoitti, että haki nyt ensimmäistä kertaa tt-tukea..
Välillä vaan tulee tilanteita, että jostain sitä rahaa on saatava ja silloin tt-tuki on viimesijainen etuus
jota saa.

Ja tiedätkös, myös työssäkäyvät voivat saada tt-tukea. Kuten esim. minä.
 
No onpa helvetin hyvä että rahat tuli tilillesi. Minäpä lähden tästä töihin tienaamaan sinulle lisää!

Voi jumalauta että nostaa verenpaineen kattoon nämä tällä palstalla sankoin joukoin pyörivät yhteiskunnan tukien lypsäjät.

Ja ai että nostaa verenpaineen kattoon tollaset sun kaltaiset ihmiset, jotka syyllistävät niitä joilla on vaikeaa muutenkin..Olet säälittävä! Hyvin harva mielellään sossun luukulla käy hakemassa itelleen elantoa, mutta joskus niitä tilanteita vaan tulee, eikä sille vaan mitään voi. Ilman rahaa ei vaan voi elää silloinkaan..
Itseltä on mennyt työpaikka alta, aloin te-toimiston tukemana opiskella aikuisopistossa, että voisin saada joskus uutta työtä. Tämän ajan jouduin tt-tukea hakemaan. Ja opiskelin siksi, että voisin taas itseni itse elättää. Tt-tuki on suurimmalle osalle väliaikainen vaihe. sun kaltaiset itsekeskeiset idiootit laittavat savun nousemaan päästä!
 
Ihanaa syyllistämistä, mutta onneksi tilapäinen tarve. Ensi kuulle en tukea tarvitse kun lisää työvuoroja sain. Miehen kanssa ero niin vielä oli liian iso asunto lasten kanssa maksettavana eli asumistuki liian vähän, muuttokin oli joten 2 asuntoa oli hetkellisesti päällekkäin maksettavana + muita syitä joita en nyt ala tänne erittelemään.
 
Ihanaa syyllistämistä, mutta onneksi tilapäinen tarve. Ensi kuulle en tukea tarvitse kun lisää työvuoroja sain. Miehen kanssa ero niin vielä oli liian iso asunto lasten kanssa maksettavana eli asumistuki liian vähän, muuttokin oli joten 2 asuntoa oli hetkellisesti päällekkäin maksettavana + muita syitä joita en nyt ala tänne erittelemään.

Jätä noi syyttelyt vaan omaan arvoonsa! Suurin osa täällä tais kuitenkin olla ihan ymmärtäväisiä.
 

Yhteistyössä