Toiko blastoalkio sinulle raskauden vihdoin ja viimein? Gallupia blastojen toimivuudesta

Kauanko tahkosit pienempisoluisilla alkioilla ennen kuin kokeiltiin blastoa ja raskauduit? Monennellako blastolla raskaus alkoi? Montako siirrettiin?

Itsellä tilanne se,että siirtoja on ollut nyt yhteensä 5 (kaksi 2010 ja kolme 2013) Tuloksena toisesta siirrossa, 6ja7 alkioista alkanut raskaus josta syntyi yksi lapsi
. Nyt tänä vuonna siirtoja ollut kolme ja ei raskauksia alkanut.
Suunnitteilla olisi syksymmällä kokeilla vielä kerran,mutta blastoilla.

Tiedustelenkin,että onko kuinka kannattavaa kasvattaa alkiot blastovaiheeseen =D
 
Meillä tehtiin 3 IVF:ä lyhyemmällä viljelyllä (2-3pv) ja 2 IVF:ä pitkällä viljelyllä (5pv). Näistä 1 kemiallinen raskaus. Saimme blasto-viljelystä niin hyviä kuin huonojakin uutisia. Hyvä oli se, että lapsettomuuden syy selvisi, huono se että lasta tuskin saadaan mun munasoluilla, eli ne ovat endon pilaamia.
Eli alusta lähtien ei saatu kuin 1-2 siirtokelpoista alkiota (kerran jotain pakkaseen), mutta blasto-viljely selvitti sen, että saadut alkiot kupsahtivat päivittäin lisää ja ongelmia löytyi, siirtoon päästiin aina mutta huonohkoilla alkioilla (ja munasoluja tuli siis aina paljon).
Et ehkä tällaista vastausta kaipaa, enkä usko että sulla on tällaista ongelmaa koska raskaus on aikaisemmin onnistunut, mutta muille tiedoksi jotka tahkoavat lyhyellä viljelyllä eikä esim. useita alkioita saada, niin pitkä viljely voi paljastaa sitten tarkemmin millaisia munasolut ovat -> millaisia alkioita syntyy.
Me odotellaan nyt lahjamunasolua, jolla meidän tapauksessa pitäisi olla ihan hyvät mahdollisuudet.
 
1 IVF lyhyellä viljelyllä.
-> Tuoresiirrosta raskaus ja terve täysiaikainen lapsi. 9 2-päiväistä alkiota pakkaseen.
-> Takana 6 PASsia luonnolliseen siirtoon, jokaisella kerralla siirretty 1 alkio -> nega.
-> Yksi tehdyistä siirroista siten, että sulatettu 2-päiväinen alkio jatkoviljelty blastoksi ja pakastettu uudelleen. Mallikelpoisena siirretty uudelleensulatuksen jälkeen -> nega.
Eli meidän kohdalla ei tuonut toivottua tulosta.
 
Pitänee sanoa,että itselläni on käytössä ollut luovutetut alkiot. Tällaisesta luovutetusta alkiosta on siis edellinen raskaus ja lapsi.

Kaipaan kokemuksia kuitenkin molemmista joko omista soluista tai luovutetuista soluista.
 
Minulla ainut todistettava raskaus alkoi nimenomaan blastosta.

Itsellä siis ollut kaikkea mahdollista omia, luovutettuja munasoluja, miehen siittiöt sekä luovutetut siittiöt.
Alkuun omia siirrettiin melkoaikaisessa vaiheessa ja viikonlopun tullessa kerran vahingossa väliin niin että jatkoivat viljelyä niin huomattiin ettei meidän solut kehity nelisoluista eteenpäin. Kaikkiaan IVF/ISCI hoitoja tehty 5 josta viimeisessä oli mun omat solut käytössä ja lahjasiittiöt. Saatiin 20 kypsää joista hedelmöittyi 17. Yksi tuoresiirto ja kaksi blastoa pakkaseen. 1.pas tulin raskaaksi mutta meni kesken 7. Viikolla.
Tällä hetkellä lahjasoluhoidossa Puolassa joka siis ISCI johon otin pitkän viljelyn blastoiksi sekä alkion kuoren avauksen.
Itse siis ajattelen että niillä onnistuisi paremmin....
Eli 4 hoitoa pienempisoluisilla kaikki tuoresiirrot negaa ja pakkaseen ei mitään. 5.hoidon 1. Blasto =>raskaus 2.Blasto => nega
 
Mulla on 3 raskautta lähtenyt alulle blastoista.
Eka ivf tehtiin vaan 2-päivän ikäisillä soluilla ja niitä siirrettiin kaksi ja nega tuli.

SEn jälkeen sanoin että ehdottomasti haluan pitkän viljelyn että nähtäisiin mikä niistä alkioista on paras, meillä on aina tullut alkioita vähän ja siihen 5.päivään asti ei ole jaksanut kuin yksi.

Mulla oli edellisessä raskaudessa rd ja sen takia sain tähän yritykseen metformen-lääkkeen joka luultavasti paransi solujen laatua sillä alkioita saatiin 14kpl, kaikki hedelmöittyi ja 5. päivänä oli menossa mkana vielä huimat 8kpl blastoja.
Yki siirrettiin ja 7 meni pakkaseen. Ja plussa tuli.
 

Yhteistyössä