Töihin paluu

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja murheellinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

murheellinen

Vieras
Olen palaamassa työelämään elokuun alussa ja mietityttää/ahdistaa muutama asia.
Itse teen täyttä 8/8,5h päivää ja mieheni myös.
Itse menen klo.8 ja mies klo.7 eli minä vien lapsen hoitoon ja mies hakee.
Lapsemme on hoidon alkaessa 1.v.10kk,päiväkotiin on paikka.
Hoitopäivistä tulee väkisinkin 9h pitkiä...
Onko muita joiden lapset on tuon ajan hoidossa,miten sujunut?
Taloudellinen tilanteemme on huono,joten lähden töihin jolloin tulomme nousee
huomattavasti..

Meillä poika oli samanikäinen, kun alotti pk:ssa. Isä vei n. 7 ja minä hain noin 15.30. Aluksi oli vaikeaa aamuisin ja poika ei halunnut lähteä. Pikkuhiljaa meni paremmin ja paremmin. Nyt poika 2v 8kk ja viihtyy tosi hyvin. On jo omat kaverit ym. Alun vaikeudet kestivät n. kk, mutta se tietenkin riippuu lapsesta, kuinka nopeasti sopeutuu.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Meillä poika oli samanikäinen, kun alotti pk:ssa. Isä vei n. 7 ja minä hain noin 15.30. Aluksi oli vaikeaa aamuisin ja poika ei halunnut lähteä. Pikkuhiljaa meni paremmin ja paremmin. Nyt poika 2v 8kk ja viihtyy tosi hyvin. On jo omat kaverit ym. Alun vaikeudet kestivät n. kk, mutta se tietenkin riippuu lapsesta, kuinka nopeasti sopeutuu.

Kiitos vastauksestasi.
Kiva kuulla,että sujui hyvin.
Onko sairastellut paljon?

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Kiitos vastauksestasi.

Aluksi oli kipeä väh. kerran kuussa niinkuin melkein jokainen lapsi päivähoidon aloittaessaan, siihen kannattaa varautua. Mutta nyt lienee tottunut myös pöpöihin...:) Ollut tänä vuonna vain kerran flunsassa.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Kiitos vastauksestasi.

Aluksi oli kipeä väh. kerran kuussa niinkuin melkein jokainen lapsi päivähoidon aloittaessaan, siihen kannattaa varautua. Mutta nyt lienee tottunut myös pöpöihin...:) Ollut tänä vuonna vain kerran flunsassa.

Kiitos taas.
Meillä poika on korvakierteinen,joten jännittää miten käy...

oNKO teidän tehtävä noita vuoroja vai voisiko toinen tehdä vuorotyötä tai esim. viikonloppuisin. Meillä lapset oli vain noin 3päivää viikossa hoidossa ja noin 5-6 tunnin päiviä. (eli jos mies meni 13 töihin niin hän vei 12:ksi lapsen syömään ja nukkumaan hoitoon ja mä hain sitten klo 16 kun pääsin)

Oli tietysti vähemmän perheen yhsteistä aikaa mutta hoitopäivät lyhyitä ja niitä vähän

Meillä meni 1v3kk ikäinen hoitoon. Aamulla vienti n. klo 7 ja haku 15.30-16 välissä ruuhkista riippuen. Todella hyvin meni alku ja viihtyi heti hienosti. Aloitti keväällä joten sairastelun suhteen oli helpompi kausi. Syksyllä sitten sai pari-kolme flunssaa.

Meillä hoitoaika on klo 6.30 - 16.00. Nuorempi oli melkein 2 v, kun aloitti hoidon. Vanhempi tyttö 4 v sopeutui heti, kun löysi itselleen ystävän. Nuorempi itkeskeli perään pari kuukautta. Sittemmin nuorempikin löysi itselleen kaverin ja olisi halunnut mennä hoitoon myös vapaapäivinään.

Minä tosin olin osittaisella hoitovapaalla ensimmäisen vuoden eli tein 4-päiväistä työviikkoa.

meillä arki eddessä myös syksyllä hoitoon menijöitä vaan kolme. yksi eskari joka jatkaa tutussa päiväkodissa ja nää pienemmät 1v2kk ja 3v3kk (elokuussa) . menevät joko ryhmikseen tai pph:lle päätöksiä ei viel ole tullut. hoitopäivät ovat juurikin 7-16.30 välille ja se 9h mulla menee väkisinkin matkoineen. lisäksi teen työtä hoitoalalla ja siel ei oikeen toi lyhennetty päivä toimi. ja mulla ei o vuorotyötä ja arkisin "virka-aikaan" lapset hoidossa. mies yrittäjä joten hänen päivät venyvät.

luotan siihen että alussa hankaluuksia uudestarytmistä mutta kannattaa tutustuttaa paikkaan hyvin. eli käydä useemman kerran leikkimässä päiväkodilla että lapselle paikat/hoitajat hieman tutumpia hoidon alkaessa.

Kiitos vastauksista,en siis ole yksin =)
Meillä ei ole vaihotehtoja työpäivien pituuteen.
Itse olen hoitoalalla ja mies yrittäjä rakennusalalla.
Täytyy vaan luottaa siihen,että sujuu =)

Itse aloitan syyskuussa vuorotyön ja mies tekee toisella paikkakunnalla töitä joten mun yövuoroina ja aamuvuoroina lapsi joutuu olemaan n. 9h hoidossa, säälittää kovasti pieni mutta taloudellinen tilanne ei nyt vaan anna periksi olla enää kotona. Poika on silloin vasta 1,5v:sad:

Yhteistyössä