Töihin palaaminen pelottaa ja ahdistaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pörssiyhtiöhelvetti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

Pörssiyhtiöhelvetti

Vieras
Asia ei ole vielä ajankohtainen, mutta mietin sitä jo nyt. Työpaikkani on isossa firmassa taloushallinnon tehtävissä. Kiire ja stressi on loputon. On aikoja, etten ehdi pitää yhtään taukoa (en edes ruokataukoa) ja työpäivän pituus voi olla vaikkapa klo 6-20 + työmatkat, kun pakollisia kiireellisiä töitä on niin paljon ettei 8-16 päivä riitä. Kerran olen jo uupunut töissä niin, että työkaverit kehottivat hakutumaan lääkäriin. Tein töitä niin nopeasti ja tehokkaasti kuin suinkin pystyin ja silti esim. 10 tunnin päivän päätteksi tekemättömiä töitä oli enemmän kuin aamulla aloittaessani. Ja paskaa satoi niskaan joka tuutista. Mikään ei riittänyt. Koko ajan vaan työnnettiin uusia projekteja yksin hoidettavaksi, vaikka aika ei riittänyt entisillekään.

Olen siis nyt hoitovapaalla. Kukaan lapsi ei selviä päiväkotivuodesta sairastelematta ja mietin jo nyt mikä kaaos ja paniikki siitä tulee, kun sitten joudun lähtemään kesken työpäivän hakemaan lapsen kotiin ja jäämään kotiin sairaan lapsen kanssa. Toki mieheni voi jäädä myös kotiin, mutta hänellä on paljon työmatkoja ja myös sellaisia päiviä, ettei häntä tavoita puhelimella. Älkää käsittäkö väärin, MINULLE ei mikään ole tärkeämpää kuin lapseni, mutta hirvittää silti se töiden kasaantuminen ja paniikki ja vihaiset työkaverit/pomot. Ilmeisesti töihin palauttuani joudun vielä ottamaan uusia työtehtäviä entisien lisäksi (ei puhettakaan palkankorotuksesta).

Olisi kiva saada jonkinlaista vertaistukea tai kuulla muiden kokemuksia.

Ihan ensimmäiseksi tekstissä pisti silmään ettei mikään pk purematta niele moisia hoitoaikoja lapsille (10 tuntia/päivä taisi olla ehdoton maksimi...joku fiksumpi korjatkoon jos olen väärässä).
Mulla myös ammatti, jonka takia lapset joutuisivat olemaan hoidossa ainakin sen 12h/vrk , enkä itse ole keksinyt muuta ratkaisua dilemmaan kuin hakea muita töitä tai lähteä opiskelemaan, vaikka nykyisestä työstäni pidänkin : /

Yhteistyössä