toi ukko saa mut hulluuden partaalle

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja käppyrä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

käppyrä

Vieras
en jaksa..
viikko tapeltu jo tästä aiheesta..

eli sillä on joku moottorikelkkakuume ja se haluaa sen ja on ostamassakin kun halvalla saa 500e kaveriltaan osissa..

mut joo ihan ok jos ois rahaa mutta jäi just viime viikolla työttömäks ei työtä tiedossa sai karenssin kelasta minä työtön mein autoo maksamatta 500e + vakuutuksia toinen mokoma auto haetaan varmaan millon tahansa mutta kun ei meillä oo tollasia rahoja

ja silti ukko jaksaa jankuttaa että nyt ku halvalla saa ni kannattaa ostaa. miten mä saan taottua sen päähän järkee että auto ois meille tärkeempi kun joku hemmetin moottorikelkka jota ei pystytä ees omassa pihassa pitämään.

vuokrat ja kaikki maksamatta ja 3 lasta ruokittava + yks mahassa tulis jo kesä ni toi vouhotus loppu

Kyllä sinä olet varmaan sille jo sanonut, että halvalla ostaa ne, joilla on ylimääräistä takataskussa silloin kun halvalla saa, ja me persaukiset ostetaan mitä irti saahaan ja sillä hinnalla kun millonkin on pakko välttämättömistä asioista maksaa...

Mutta vastuuttomaltahan tuo miehesi kuullostaa.

en haluais olla se pirttihirmu mutta mun mielestä kun muutenkin rästissä kaikkee ja autokin viemässä pois niin viimiseks mä tähän nyt mitään lisä velkaa otan mutta ei tuo ukko tajua..

mä nään punasta ja kiukkuan pää punasena mutta tuo vaan jaksaa
halvalla saa ei tarvi heti maksaa plää plää mutta pahimmassa tapauksessa mein auto joka oltas syksyllä maksettu ois oma mutta varmaan nyt tammikuussa lähtee jos ei pian keksitä rahaa.

ei siinä jos olis töissä ja ois rahaa niin mikä jottei ja sais nää muut laskut raiteilleen mutta kun viä työttömänä niin ei tuu mitään.

Eipä nyt oo järjen hiventäkään miehesi suunnitelmissa. Ei varsinkaan jos leluksi sitä halajaa. Kun tuonkaltaisen "löydön" ostaa, on se vasta alkua. Siitä alkaa se varaosien perässä ravaaminen ja rahanmeno. Nyt älä anna periksi, aikansa kitisee mutta sitten jossain vaiheessa unohtaa koko jutun.

Voi hitto nuita miehiä. Minunkin miehellä joku ihme ostovimma turhanpäiväsyyksiin mitä ei tarvita. Ennen joulua mietti että ostaskohan nintendo Wiin vai navigaattorin. Nyt pyysin sen mielipidettä että mikä imuri tilataan hobbyhallilta niin, jo oli alle minuutin päästä sieltä katsomassa jotain läppäriä hintaan 899. Minä siltä kysyin että mitäs me tuommosella (meillä on yks läppäri ja pöytäkone jo olemassa ja toimivat), mies sano että ei kait tuossa muuta kuin siinä ois blue-ray. Minä vaan siihen että mihinkäs helvettiin me jotain blue-rayta tarvitaan?? En voi oikeesti tajuta tuota miestä. Minäkin sitten vaan ilmoitin miehelle, että "Sinä sitten ostat vauvansängyn." Eipä luulis moitten hankintamietintöjen jälkeen olla pokkaa sillä sanoa ettei oo rahaa.

harmittaa kun oikeesti eletään tiukkoja aikoja ja joudutaan sossuunkin meneen n-3v hiljaiselon jälkeen ja sit se jaksaa vaan jankuttaa tosta. ja ärjyy ja suuttuu mulle..ja mä huudan takasin.

vauva syntyy keväällä ja pitäs kaikki vaunut,sänky,hoitopöytä ym ostaa ja nyt jo tiukkaa.
ite jäin just joulukuun alussa työttömäks niin kyllä tämä ressaa nyt kun mies jäi mutta se ei ymmärrä että me tarvitaan auto.. sit se vaan vetoo ettei saa mitään kivaa vaikka just syksyllä ostettiin pleikka 3 ja kesäks ainakin 100e kalavehkeet +lupa ym niin taitaa olla lähempänä 150e

mä en vaan kestä. nyt viikko jauhettu samaa eikä mein "keskustelu"edisty mihinkään huomenna se menee kattomaan sitä kelkkaa..mur!!

kattomaan kelkkaa = ostamaan ne romut

Sano sille selvästi, että maksaa ensin osuutensa tarvittavista perusmenoista sun tilille "turvaan" ja ostaa sitten omillaan sen kelkan vaikka 1 E/ kk osamaksukaupalla.

Hullu ukko.

Sano sille ettäolis syytä NYT HETI alkaa kasvaa aikuiseksi, vastuu perheestä ja tulevasta vauvasta menee kaiken edelle,vai ei saa mitään kivaa, saahan teidän yhteisen vauvan ja siihen voi ja kannattaa "sijoittaa". Voi helvetti että äijäntekelees on pönttö.

Yhteistyössä