toi koira ei tottele mua enää yhtään.

Alkuperäinen kirjoittaja :
nämä on todella mielenkiintoisia asioita. Opiskelen ongelmakoirakouluttajaksi. Usein on niin monta keinoa ja tapaa toimia kun on kouluttajiakin tai kasvattajia. Todennäköisesti kasvattaja tuntee rodun minua paremmin ja osaa neuvoa. Usein pienetkin muutokset tekevät ihmeitä. Yritä sitä ettet anna huomiota koiralle, älä koske, puhu tai ota katsekontaktia. Tiukka ei oikeassa kohdassa. Nameja voi käyttää motivoimiseen mutta usein varsinkin näin nuoren koiran käytös saadaan korjattua ilman namejakin. Mun henk.koht. mielipide on että ne namit kuuluu enemmänkin sinne temppupuolelle.....

todella vaikea näin on neuvoja antaa näkemättä tapausta! Hyvä on kuitenkin että näin varhaisessa vaiheessa liikkeellä. Koiranne on varmasti korjattavissa melko helpostikin koska näin nuori vasta.

Kärsivällisyyttä se kysyy, mutta älä näytä turhautumistaksi koiralle. Tsemiä!
samoilla linjoilla sun kaa, kiitos :)
ei toi koira nyt siis ihan harakoilla ole ja meidän silmille hypi, ei todellakaan.
mut joku ongelma tässä nyt on mun ja sen välillä kun uhmaa jatkuvasti.
kokeilen tota huomiotta jättämistä :)
 
kyllä jos puhutaan jääkaudesta niin siinä tapauksessa. Silloin ei saisi edes kieltää, murahdus vain jos aivan pakko. Mutta mielestäni tässä tapauksessa ei vielä tarvita ihan sitä. Jos miestä tottelee ja badass:llä siis on ongelma koiran kanssa. Hän voi omallakin huomioimattomuudella korjata koiraa ja varsinkin sen koiran käytöstä juuri hänen seurassaa ja häntä kohtaan. Näin nuoren koiran kohdalla en lähtisi varsinaiseen jääkauteen!
 
puree meinaan jo nyt toi huomiotta jättäminen.
en oo suonu siihen katsettakaan eilisen jälkeen ja toi on ollu kun kissa pistoksissa et "katomua,katomua,katomua!!".
aamulla oli taas tehnyt pahojaan täällä ja kun menin sen luo, se meni ihan matalaks ja häntä koipien väliin ja oli niiin nolona. sanoin vaan kylmästi et ei/hyi tms ja lähdin pois.
annoin aamulla sille ruuankin katsomatta sitä ja voi juma miten toi haluaa miellyttää, istu automaattisesti odottamaan ja ojenteli tassuja ja meni istumaan ja maahan ja seisomaan ja teki kaikki temppunsa mitkä osas, mut en katsonu siihen niin et se huomais.
nyt se makaa pedillään ja tuijottaa mua jatkuvasti siinä toivossa et katsoisin siihen tai sanoisin sille jotain... :whistle:
 
vieras
Sun pitää taistella sen kanssa :)
Tutilla oli tanskandoggi uros, ja kun se oli vuoden ikäinen, niin alkoi uhmaamaan isäntää. Loppujen lopuksi, ne joutui ihan painimaan ja "taistelemaan". Tunnin olivat kuulemma sielä taistelleet ja miehellä kädestäkin vuotanut verta, mutta mies oli kuitenkin sen voittanut. Koira oli lähtenyt pois huoneesta ja puolen tunnin päästä ryöminyt nuolemaan miehen haavoja ja anellut anteeksi antoa, sen jälkeen on koira totellut ihan kaiken :D
 
ajatus
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Sun pitää taistella sen kanssa :)
Tutilla oli tanskandoggi uros, ja kun se oli vuoden ikäinen, niin alkoi uhmaamaan isäntää. Loppujen lopuksi, ne joutui ihan painimaan ja "taistelemaan". Tunnin olivat kuulemma sielä taistelleet ja miehellä kädestäkin vuotanut verta, mutta mies oli kuitenkin sen voittanut. Koira oli lähtenyt pois huoneesta ja puolen tunnin päästä ryöminyt nuolemaan miehen haavoja ja anellut anteeksi antoa, sen jälkeen on koira totellut ihan kaiken :D
No mä en tohon lähtis luottaan, että koiran kanssa pitää fyysisesti ottaa yhteen. Henkisesti sitä pitää hallita
 
Alkuperäinen kirjoittaja ajatus:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Sun pitää taistella sen kanssa :)
Tutilla oli tanskandoggi uros, ja kun se oli vuoden ikäinen, niin alkoi uhmaamaan isäntää. Loppujen lopuksi, ne joutui ihan painimaan ja "taistelemaan". Tunnin olivat kuulemma sielä taistelleet ja miehellä kädestäkin vuotanut verta, mutta mies oli kuitenkin sen voittanut. Koira oli lähtenyt pois huoneesta ja puolen tunnin päästä ryöminyt nuolemaan miehen haavoja ja anellut anteeksi antoa, sen jälkeen on koira totellut ihan kaiken :D
No mä en tohon lähtis luottaan, että koiran kanssa pitää fyysisesti ottaa yhteen. Henkisesti sitä pitää hallita
aivan.
mullakin olis aika duuni hallita tota fyysisesti kun kasvaa täyteen kokoonsa.
ja mä ajattelen et koiran ei pidä pelätä mua,vaan kunnioittaa mua..
tokihan tota pitää selättää ja alistaa jos alkaa silmille hyppiin, mut en mä nyt ihan painiks pistäis..
 
Alkuperäinen kirjoittaja badass:
puree meinaan jo nyt toi huomiotta jättäminen.
en oo suonu siihen katsettakaan eilisen jälkeen ja toi on ollu kun kissa pistoksissa et "katomua,katomua,katomua!!".
aamulla oli taas tehnyt pahojaan täällä ja kun menin sen luo, se meni ihan matalaks ja häntä koipien väliin ja oli niiin nolona. sanoin vaan kylmästi et ei/hyi tms ja lähdin pois.
annoin aamulla sille ruuankin katsomatta sitä ja voi juma miten toi haluaa miellyttää, istu automaattisesti odottamaan ja ojenteli tassuja ja meni istumaan ja maahan ja seisomaan ja teki kaikki temppunsa mitkä osas, mut en katsonu siihen niin et se huomais.
nyt se makaa pedillään ja tuijottaa mua jatkuvasti siinä toivossa et katsoisin siihen tai sanoisin sille jotain... :whistle:
Hienoa!!! Olen kiinnostunut tästä kuulemaan jatkossakin! Onnea matkaan....
 
toi on nyt kahtena päivänä pölliny leipäpaketin pöydältä ja pistelly poskeensa plus eilen veti pojan lihapiirakan puolikkaan pöydältä sillä välin ku poju oli vessassa.
en tiedä tuleeko paskaa niskaan, mut mies laitto jauhelihapasteija tänään tohon pöydälle ja koira meni siihen lähelle nuohoaan ja komensin sen pois sieltä. aina se tuli pois, mut aina meni uudestaan.
sit se nappas sen suuhunsa ja aika lujasti "annoin selkään" sille.
siin on nyt toinen pasteija ja ei oo menny ottaan....
perkele pöydästä ei viedä mitään vaikka kokonsa puolesta se on hemmetin helppoo |O
 
vierailija
Kyllä huvittaa ja surettaa te "taitavat kasvattajat" ja teidän neuvot. Ensinnäkin koira on koira, ei se osaa vittuilla. Ihmiset vittuilee, ei koirat. Toiseksi tämä ko. koira on ihmisen iässä 3,5 vuotias. Näinkö te lapsiannekin kohtelette? Todella vanhat käsitykset teillä on siitä, miten koira koulutetaan. Positiivisella vahvistamisella saa hyvinkin helposti aikaan tottelevaisen koiran. Kehutaan kun menee oikein ja muistetaan, että niitä oikeita tekoja tarvitaan useita kuukausia, kunnes se noinkin nuorelle pennulle muodostuu vahvaksi käytökseksi. Suuresti ihmetyttää kasvattajakin, joka pennun on myynyt näin huonoon perheeseen. Ei ole ainakaan tämän rodun hyvä kasvattaja. Onnea vaan suuresti teidän jääkausiin vittuilevien koirienne kanssa. Sillähän ne asiat paraneekin.. Toivon mukaan jossain vaiheessa ymmärrätte koiran parhaan ja annatte ne rakastaviin ja osaaviin koteihin. Mulla on kuudes pentu tässä juuri kasvamassa, yhdenkään kanssa ei ole "vittuilua, pomottamista tai jääkausia" ilmennyt eikä tarvinnut. Rakkautta ja rajoja, sekä kärsivällisyyttä. Siinä resepti antoisaan yhteiselämään.
 
vierailija
Siis siksihän se just niin tekee kun sä lenkität, syötät jne. Ei koiralla ole tajua kiitollisuudenvelasta, se kelaa vaan että sä olet se joka sitä mielistelee-----> eli alempana laumassa. Jätä se täysin huomiotta joksikin aikaa. Siis aivan kuin koiraa ei olis olemassakaan. Kävele päälle jos se tunkee alle. Alkaa takuuvarmasti pian kiinnostaa mitä sulla on asiaa.
(y)

Tämä ihminen tietää jotain koirista.
 

Yhteistyössä