Toi kissa on p*rseestä! Aargh!!!

• Viestiketjun aloittaja ärsyttää
  • Ensimmäinen viesti
ärsyttää
En tiiä miksi huutaa, mutta huutaapahan kuitenkin. Ja kun mä en reagoi, niin menee ihan uhallaan repimään kynsillään olkkarin mattoa ja kattoo mua että huomaanko. Se tietää kyllä varsin hyvin, ettei se saa tuota tehdä, sitä on kielletty tuosta aina. Mut aina kun se haluaa oikein ärsyttää mua, se tekee tuon. Tälläytyy matolle niin että saa toljotettua mua suoraan silmiin ja alkaa sitten repimään mattoa. Eikä muuten lopeta ennekuin mä liikun sitä kohti. Ei vaikka mä kuinka kieltäisin, ei. Se vaan toljottaa ja repii ja odottaa että siirryn sitä kohti.

Ärsyttävä elikko!!

hmmmm
Onko kyseessä vanha kissa? Meillä vanhuksella oli vaihe jolloin huusi paljon. Olikohan kuulo huonontunut? Myös sairaudet voivat pistää huutamaan, munuaisten/maksan häiriöt.
Älkää olko kissoille vihaisia. Eivät ne ilkeyttään huutele tai raavi mattoja.

Terv. taivaassa asuvan kisun omistaja

Oma syynne
Jos kissalla on riittävästi virikkeitä ja sen kanssa leikkii paljon ei se hae tuollaista huomiota edes. Onhan kissalla olemassa oma raapimapuu ettei sen takia kynsiä teroita muualle? Kissat on kun pieniä lapsia sen suhteen. Tähän aikaa kissoilla on juoksuaikakin ja mouruuvat ja huutavat senkin takia. Itselläni on kissoja ollut yli 30 vuotta ja ei kyllä niiden kanssa ole koskaan hermot mennyt.

Silja.S
Meillä on maatiaiskolli, joka löhöää tuossa läppärin lämmössä onnellisen tietämättömänä teidän raivostanne. Ihana otus. Pääsee pihalle aina kun huvittaa, niin ei sisällä jaksa muuta kuin nukkua. Kissat kuuluvat maaseudulle ja täälläkin ne pitää leikkauttaa. Tiedän kyllä, että tästä on seurauksena hirveä haloo, kuinka kissoja ei saa päästä vapaana juoksemaan, kun jäävät autojen alle ja tappavat lintuja blaa blaa blaa. Mutta jos kissojen lisääntymistä rajoitetaan ja jokainen huolehtii, että oma lemmikki on leikkautettu, ei ne kissat tapa sen enempää villieläimiä kuin villieläimet toisiaan. Leikkautettu kissa ei edes mahdottomia reissuillaan viihdy. Tulee sisälle nukkumaan. Laiska peto. Täällä ei ainakaan ruuhkaksi ole ihmisiä, ei kissoja, eikä autoja. Maalla on mukavaa (sen kun ruikutatte ja solvaatte, mutta näin tuo minun kollikin sanoisi, jos puhua voisi).

• Tykkää
Reactions: Aamuäree
Meidän maatiassekaiset, herratietää keiden kissavanhempien aikaansaamat pennut, aikuisiksi kasvaneet leikkuutetut nartut (= lortot näin meidän kesken) ovat myös kesäisin ulkosalla hetkittäin, pitävät visusti huolen että pääsevät yöksi sisään ja ylipäätään muutenkin valmiin ruokakupin ääreen monta kertaa päivässä. Käylähtävät siis kauniilla ilmalla pikaisesti, jos sataa lunta/vettä/räntää/äkeitä tai on pakkasta, pyörtävät kiireesti takaisin ovenraosta sisätiloihin.

Myyriä ja muita sennäköisiä jyrsimiseläimiä pyytävät harrastuksekseen jonkin verran, kirjavampi ja karvaisempi, se eksoottisen näköinen, on oikein haka pyyntihommissa.

Naapureihin matkaa, ja omalle pihalle nuo sontivat- laatikkoon kun ovat tottuneet niin yhdeksän kertaa kymmenestä sinne. Eikä tässä naapurit edes pahemmin piittaa, maalla ja tällä mäjellä kissoihin totuttu, rottapyssyiksi kutsutaan.

Mutta kissa voi tosiaan naukua ja mouruta kiimaansa, kipeyttään tai turhautumistaan.
Koiraa siitä ei saa, eikä se piruuttaan mitään tee (vrt uhmaikäinen tenava).

Silja.S
Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree;26295384:
Meidän maatiassekaiset, herratietää keiden kissavanhempien aikaansaamat pennut, aikuisiksi kasvaneet leikkuutetut nartut (= lortot näin meidän kesken) ovat myös kesäisin ulkosalla hetkittäin, pitävät visusti huolen että pääsevät yöksi sisään ja ylipäätään muutenkin valmiin ruokakupin ääreen monta kertaa päivässä. Käylähtävät siis kauniilla ilmalla pikaisesti, jos sataa lunta/vettä/räntää/äkeitä tai on pakkasta, pyörtävät kiireesti takaisin ovenraosta sisätiloihin.
Tässä se taas nähdään: kissan maine on pahempi kuin mihin monikaan kissa oikeasti pystyy (toki kissojakin on moneen lähtöön). Sillä löhöämisen ja laiskuuden määrällä, mitä nämä maalla asuvat katit harrastavat, ne eivät yksinkertaisesti ENNÄTÄ tappaa mitään eläinlajia sukupuuttoon. Niitä hiirenraatoja tämä meidänkin on kotiin raahannut. Tiedänpä senkin, mistä niitä pyytää. Tuossa ympäröivillä pelloilla olen nähnyt metsästävän ja naapurin isäntä kertoi, että heidän navetallaan on käynyt hiirimetsällä ja kuulema saa käydä vastaisuudessakin. Toivoisinpa vain, että kaikki ymmärtäisivät leikkauttaa kissansa, niin sen liikkumisviettikin rauhoittuisi.

Lisään vielä, että meillä on talvisin ja syksyisin hiekkalaatikko sisällä, mutta kesäisin ja keväisin se otetaan pois, koska kissa tykkää ennemmin käydä ulkona asioillaan. Se käväisee pissalla pihalla ja on kohta jo naukumassa eteisessä takaisin sisälle.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Kevät on lemmen aikaa :D Meillä kollit mouruaa ja tytöt hyrrää ja huutaa vuoronperään :D
Hermot välillä kireellä ku mourunta alkaa klo.04.00 mut se menee ohi.

Ja voi olla että kissalla on tylsää, siks me ollaan satsattu virikkeisiin :D Pääsee helpommalla. ;)

Yhteistyössä