Toi kirppisostelu on lopuksi aika epäekologista hommaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kmkm
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kmkm

Vieras
kun sieltä tulee aina ostettua paljon sellasta mitä ei ostais muuten mutta kun saa niin halvalla. Sama juttu monella, oikeastaan mun kaikilla kavereilla. Aina tarttuu matkaan kaikkea, mitä ei nyt välttämättä tarvi mutta kirppiksellä houkuttaa sitte ostaa. Nytki ku kävin nii monta juttua tarttui matkaan jota ei oikeaastaan ees tarvita ja uutena en ois ostanu ollenkaa. Ekologisempaa on siis ostaa uutena normihinnalla, sillon tulee ostettua vain ne tavarat joita oikeesti tarvii... :D

Mä ostan yleensä kirppikseltä sillä hintaa ja sellasia tavaroita mitkä uskon saavani itsekin myydyksi ostamallani hinnalla mikäli meillä ei olekaan käyttöä sille.

Pöh ja pah...riippuu iahn siitä mitä sä teet niille tavaroille. Jos sä laitat ne eteenpäin etkä siis roskiin, niin ei se kirppistely ole epäekologista.

Meillä on vaatteita niin paljon että välillä joku jää käyttämättä. Ja kirppikseltä siis ostetaan lähes kaikki sisävaatteet joita on melko paljon. Mutta mä siis myyn ne käyttämättä jääneet, kuin myös käytetyt sitten vielä eteenpäin tai lahjoitan hyväntekevisyyteen, joten ei se kirppistely ole epäekologista, vaan ennemminkin päinvastoin.

Ja joistakin tahriintuneista yms. vaatteista olen tehnyt mattoja, eli mä käytän ne kyllä niin viimeiseen saakka kuin olla vaan voi :D

Hassua, miten joku ei löydä KOSKAAN kirppikseltä mitään. Meinaan että siellä kuitenkin myydään niitä samoja vaatteita ja tavaroita, mitä kaupassakin. Ei ehkä niitä tämän hetken juttuja, mutta viimevuotisia sieltä löytyy jo isot kasat :)

Mä ostelen enimmäkseen H&M ja Lindex-vaatteita lapsille ja näitä samoja olen nähnyt kaupassa, mitä olen siis myöhemmin ostanut kirppikseltä. Chef shoppaa osa 2

minusta täysin toisinpäin. Kyllä meillä ostetut tulee tarpeeseen, minä ostelen niitä isompia kokoja varastoon ettei koko varastoa tarvitse lapsen kasvaessa uusia yhtäkkiä. Kun myyn eteenpäin, myyn naurettavan halvalla jos ylipäänsä myyn enkä lahjoita eteenpäin.

Mä ostan tarpeeseen. Lapsille vaatteita, harvemmin leluja, koko perheelle kirjoja. Joskus jos löytyy jotain verhoja tai lakanoita niin niitä, pääasiassa kyllä noitakin lapsille. Itselleni olen ostanut ehkä pari paitaa, ja muutamat housut. Mun tapana ei muutenkaan ole tuhlata niin sama pätee myös kirpparilla. Okei, olen ostanut tyyliin tytölle söpöstelypuvun kun halvalla saa, en olisi ostanut kaupasta.

En ole samaa mieltä! Nytkin löysin itselleni sopivat, merkkilasketteluhousut hintaan 5e. Olen etsiskellyt housuja jo jonkin aikaa ja vihdoinkin löysin! JES!!

Toki saattaa mukaan lähteä joskus ihan harhaostos, kun ei viitsi mennä sovittamaan tai joku lapsista ei tykkääkään jostain. Eipä haittaa, kun ei maksanut paljon! Laitan epäsopivat vaatteet kiertoon, osan annan kiertoon tuttavien lapsille, jotain saatan myydä tai sitten lahjoitan esim. Konttiin.

Yhteistyössä