Tohon hääruokaketjuun viitaten-Mitäs teillä sitten lasten synttäreillä??Tai muissa juhlissa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pöö
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pöö

Vieras
Mun mielestä se on jotenkin noloa jos ei ole "tarpeeksi" kahvin kanssa.Meillä vieraat tulevat kauempaa niin tarjoan yleensä aika reilusti.
Esim tytön synttäreille :

-Täytekakku
- 2 erilaista voileipäkakkua (katkarapu ja kinkku)
- 2 erilaista tuorejuustokakkua
-mokkapaloja
-kinkkuhyrrät
-Korvapuusteja

Lapsille:

-poppareita ja sipsejä
-jäätelöä
-karkkia
-keksejä

Kokeilen aina uutta, yritän muistella mitä viimeksi oli..

2 erilaista täytekakkua
Kanavoileipäkakku
Kinkkupastasalaatti
Tuulihattuja erilaisilla täytteillä

Popcornia
Keksejä

Apua, en mä muista mitä muuta oli mutta vieraita oli vaan muutama

Viime kesänä oli

Täytekakku
Sitruuna-turkinpippurimarenkipiirakka
Feta-tomaattipiirakka
Pekoni-purjopiirakka
Broileripastasalaatti

Lapsille ainakin tikkareita ja sipsejä

Ja vieraita tosiaan aina maks. 10

Sunnuntaina olisi tytön synttärit, enkä vielä tiedä tarkalleen mitä tarjoan.
Ainakin:
Tonnikalapiirakkaa
Kinkkupiirakkaa
Porkkanakakkua
Täytekakkua
Pullaa
Pipareita

Kuukauden päästä tulossa poitsun synttärit ja tarkoitus tehdä:
Täytekakku
Voileipäkakku (joko yksi iso tai kaksi pientä, kala & kinkku)
Makeita muffinsseja
Suolaisia muffinsseja
Keksejä

Lapsivieraita ei ole tulossa, mutta vaikka tulisi niin korvaisin vain voileipäkakun pikkupizzoilla ja pullaa lisäksi. Synttäreille en ikinä osta karkkia, sipsejä tms.

ei se lajien määrä vaan se laatu. mä en henk.koht ole innostunut siitä että pöydässä on sen seitsemää sorttia tarjottavia. yleensä on täytekakku, täytepullia, fasupaloja, suolaista yhtä sorttia ja naposteltavia sitten erikseen. eli sipsejä, lihapullia, juustoa, kasviksia, viinirypäleitä.

Ihan kivalta näyttää, mutta miksi on eroteltu mitä lapsille ja mitä aikuisille. Meillä on karkit ja sipsit menneet hyvin myös aikuisillekin ja ehkä nimenomaan vielä mielummin niitä karkkeja varsinkin aikuisille tarjoaisin ja lapsia varten jotain muuta.

Alkuperäinen kirjoittaja Ekosysteemi:
ei se lajien määrä vaan se laatu. mä en henk.koht ole innostunut siitä että pöydässä on sen seitsemää sorttia tarjottavia. yleensä on täytekakku, täytepullia, fasupaloja, suolaista yhtä sorttia ja naposteltavia sitten erikseen. eli sipsejä, lihapullia, juustoa, kasviksia, viinirypäleitä.

Samaa mieltä. Yhdellä tutun luona laskin muutama viikko sitten 22 laatua :O Ja tämä siis 8v. tytön synttäreillä. Toki pöytä näyttää hyvältä, mutta naurettavaahan toi on.

Mä laitoin noi siks erikseen kun meijän lapsivieraat yleensä ei noita täytskäreitä ym syö :) Mutta toki niitä tarjotaan.
Onpas toi hyvä idea et laittais naposteltavax lihapullia, juustoja ym..
Mulla ainakin pointti se että vieraat lähtis masut täynnä ;) Ja on ihanaa kun ihmiset viihtyy kahvipöydässä :)

Meillä ei ole koskaan ollut erikseen mitään lapsille, ei missään juhlissa. Sama ruoka uppoaa. Itse olen nirso, mutta en vaadi ketään laittamaan minulle erikseen omaa vaihtoehtoa. :laugh: Lapsille uppoavat voileipäkakut siinä missä aikuisillekin. Jos tulee toisesta kunnasta asti porukkaa, teen lämpimän ruoan tai jos muutenkin osuu ruoka-aikaan vierailu.

Yhteistyössä