Törppö autoilija ajoi hiljaisella kylätiellä vastaan pimeän aikaan pitkät ja lisävalot päällä, vaikka minulla oli taskulamppu jonka taatusti havaitsi.

Saatoin Annien tänä iltana kotiin kun tämä tapahtui. Auto tuli vastaan hiljaa ehkä 30 kilometriä tunnissa mutta sinnikkäästi aina vaan pitkät päällä. Minä tietysti suuntasin oman taskulamppuni kuskin suuntaan, että tajuaisi vaihtaa lyhyille.

No ei ikinä tajunnut ja hänen ohittaessaan meidät huomasin että oho, siinähän oli eräs lähitienoon asukki jonka tunnen. Saas nähdä että tervehtiikö hän enää minua kun seuraavan kerran kohdataan, hän on niitä miehiä jotka eivät ikinä kävele vaan hänet näkee ainoastaan autolla liikkumassa.

Ei ole mukava tunne kun tuosta on jo hieman yli tunti ja vieläkin tuntuu ikävälle silmissä. Tietysti olisin voinut peittää silmäni, mutta silloin en olisi voinut kuitata hänelle. Onneksi Annie suojasi omat silmänsä selkäni takana
 
Kai sulla autossa on kuitenkin heijastinliivi varalta?
Kyllä, keltainen sellainen ja varoituskolmiokin tallella. Hinausköysikin on, aika monta 2-vetoista autoa on tullut nykäistyä pois penkasta. Jotkut jää mahastaankin kiinni, kun kovassa tuulessa pelloilta kasaantuu tieuraan niille läpipääsemättömäksi esteeksi. Itse ajelen silloin sen paksuimman reunan läpi, että se hajoaisi tuulessa.
 
Autokoulussakin opetetaan, että jalankulkijaa kohdatessa ei vaihdeta lyhyille valoille.

FYI: valot ei häikäise, kun niihin ei katso.
Hyvin tiedetään tuo 🙄 Mietippä tätä: Hän ajaa hitaasti vastaan ja takuulla tietää että joku naapureista kävelee siinä mutta tökerösti pitää kuitenkin pitkät päällä tietäen niiden suuren tehon. Lähivalotkaan päällä ajaen ei hänellä olisi ollut tietenkään mitään hätää lumisessa maisemassa.

Pitihän minun katsoa autoa kohti että saan taskulampulla kohdistettua ja kuitattua tuon ajattelemattoman ja itsekkään kuskin typeryyden 😎 😁
 

Yhteistyössä