Törkimmät kiinteistövälittäjän tekemät temput

  • Viestiketjun aloittaja Äiti harmaa
  • Ensimmäinen viesti
Äiti harmaa
Eli tähän linkki törkeille kiinteistövälittäjen tempuille.

Meille kiinteistövälittäjä sanoi, että myy meille asunnon, jos annamme omamme hänelle myyntiin. Välittäjä sanoi, että hän pystyy päättämään kenelle välittämänsä asunnon myy.
Kun ei lämmetty ajatukselle vaan ihmeteltiin, että eikö hän aio viedä toimeksiantajalleen kaikkia tarjouksia, välittäjä suuttui ja sanoi että hän ei ole yhden naisen mies, ja tekee sopimuksen toisen ostajan kanssa talosta josta olimme kiinnostuneita.
 
mutta kerronpahan uudestaan..

eli:

Lahden Habitan ukko ilmoitti pankille 2008 kesällä,että meidän talon arvo on 80 000?..voitte vaan kuvitella kuinka äkäiseksi mä tulin..ja masentuneeksi..ja kun tää ukko oli meillä, ni se sanoi,että ei pysty antamaan mitään arviota tästä talosta,että pitää katsoa tilastoja..


kunnes rupesin kelailemaan, että meidän talo on:

* 1900-luvun alkupuolelta
* hirsirunkoinen
* asuinpinta-ala 110m2..kokonaisuudessaan 170m2
* tontti reilu 4000m2..paljon puustoa ja puutarha, jossa leikkimökki ja grillikota
* järvimaisema
* koulut lähellä..

..joten hommasin toisen välittäjän ja hän sanoi,että karkeesti arvioiden 150 000 - 160 000?..hyvä,etten itkenyt siinä vaiheessa,kun helpotti olotila :)
 
Melkein huijattu
Meillä kerran oli niin, että välittäjä soitti meille ja väitti, että ostotarjoustamme on ohitettu 500eurolla eli täytyisi nostaa sitä. Vähän aikaa mietittyämme päätimme nokittaa se samalla mitalla eli 500e. Ei kauan mennyt(seuraavana päivänä)kun kaveri taas soitti ja väitti ostotarjousta on taas nokitettu ja lupasi että jos tähän xxx,xxe summan annetaan niin myyjä myy meille sen heti. Ei kauan tarvinnut kun hälytyskellot alkoi soida mutta en jäänyt puhelimeen valittelemaan vaan sanoin, että se oli meidän viimeinen tarjous, ota tai jätä! Parin viikon päästä välittäjä taas soitti ja kyseli, että ollaanko vielä kiinnostuneita kohteesta ja sillä summalla mitä tarjottiin viimeksi. Arvatkaa menimmekö mukaan enää?
 
kiinteistönvälittäjän vaimo
Alkuperäinen kirjoittaja Melkein huijattu:
Meillä kerran oli niin, että välittäjä soitti meille ja väitti, että ostotarjoustamme on ohitettu 500eurolla eli täytyisi nostaa sitä. Vähän aikaa mietittyämme päätimme nokittaa se samalla mitalla eli 500e. Ei kauan mennyt(seuraavana päivänä)kun kaveri taas soitti ja väitti ostotarjousta on taas nokitettu ja lupasi että jos tähän xxx,xxe summan annetaan niin myyjä myy meille sen heti. Ei kauan tarvinnut kun hälytyskellot alkoi soida mutta en jäänyt puhelimeen valittelemaan vaan sanoin, että se oli meidän viimeinen tarjous, ota tai jätä! Parin viikon päästä välittäjä taas soitti ja kyseli, että ollaanko vielä kiinnostuneita kohteesta ja sillä summalla mitä tarjottiin viimeksi. Arvatkaa menimmekö mukaan enää?
No se on kyllä aikamoista säätämistä monesti tuo lopullisen kauppahinnan määrittäminen. Mutta ei se välittäjä sitä hintaa todellakaan määrää, vaan asunnon myyjä! Että turha on välittäjää tässä syyttää. Välittäjä yrittää toki saada asunnon mahd. nopeasti myydyksi ja sompailee myyjän ja ostajan välillä.
 
Mä osallistuin kerran tarjouskilpailuun ja hävisin, koska välittäjä oli päättänyt jo esittelyssä myydä asunnon tietyille henkilöille. Nostin tarjouksen pyyntihintaan ja seuraavaksi välittäjä ilmoitti, että asunto on myyty niille toisille. Välittäjä ei esittelyssä ollut kiinnostunut kenestäkään muusta katsojasta vain siitä yhdestä perheestä. Ei edes esitellyt itseään asuntoon menessäni. 3 vuoden kuluttua viime talvena sama asunto oli taas myynnissä ja ajattelin, että käyn huvikseen katsomassa. Sama välittäjä oli taas myymässä eikä ollut taaskaan kiinnostunut musta vaikka ainoa katsoja olinkin.
 
MattiKyllö
Meille Habitan myyjä teki ikävän tempun myymällä lomautuksen pelossa asuntomme pilkkahintaan. Emme tienneet Habitan surkeasta tilanteesta mitään ja ihmettelimme kun myyjä yhtäkkiä pakotti meidät myymään asuntomme ensimmäiselle tarjouksen tehneelle aivan alihintaan. Myyjän käytös oli hyvin hermostunut eikä hän kaupanteon jälkeen halunnut tulla tapaamaan minua. Toivottavasti häpesi. Ennemminkin varmaan pelkäsi. Tosi ***** temppu. En missään nimessä suosittele Habitaa asunnonvälittäjäksi.

Myyjä ilmeisesti vältti oman lomautuksen uhraamalla meidät. Olimme hänelle vain välineitä. Jäi paha maku Habitasta. En koskaan tule enää käyttämään heidän palveluitaan. En suosittele myöskään muille. Varokaa.
 
Hyvänen aika...
No missäköhän kohtaa se uusavuttomuuden raja kulkee niin että vois jo sanoa että omasta tyhmyydestä sakotetaan. Ei välittäjä voi pakottaa myyjää myymään, painostakoon vaikka miten päällä seisten.
 
mies vai lammas
Alkuperäinen kirjoittaja MattiKyllö;30663484:
Meille Habitan myyjä teki ikävän tempun myymällä lomautuksen pelossa asuntomme pilkkahintaan. Emme tienneet Habitan surkeasta tilanteesta mitään ja ihmettelimme kun myyjä yhtäkkiä pakotti meidät myymään asuntomme ensimmäiselle tarjouksen tehneelle aivan alihintaan. Myyjän käytös oli hyvin hermostunut eikä hän kaupanteon jälkeen halunnut tulla tapaamaan minua. Toivottavasti häpesi. Ennemminkin varmaan pelkäsi. Tosi ***** temppu. En missään nimessä suosittele Habitaa asunnonvälittäjäksi.

Myyjä ilmeisesti vältti oman lomautuksen uhraamalla meidät. Olimme hänelle vain välineitä. Jäi paha maku Habitasta. En koskaan tule enää käyttämään heidän palveluitaan. En suosittele myöskään muille. Varokaa.
Miten pakotti myymään? Välittäjä voi toki suositella mutta myyjä itse tekee päätöksen myykö vai ei.
 
kummallista
Alkuperäinen kirjoittaja MattiKyllö;30663484:
Meille Habitan myyjä teki ikävän tempun myymällä lomautuksen pelossa asuntomme pilkkahintaan. Emme tienneet Habitan surkeasta tilanteesta mitään ja ihmettelimme kun myyjä yhtäkkiä pakotti meidät myymään asuntomme ensimmäiselle tarjouksen tehneelle aivan alihintaan.
Hinnan määrää aina omistaja eli myyjä, ei välittäjä. Puukko kurkullako se pakotti teidän myymään "alihintaan", vai oliko kuitenkin niin, että teidän ja välittäjän käsitys oikeasta hinnasta ei kohdannut?
 
jokukuka
Sai ostamaan asunnon, johon en ole kotiutunut, josta en pidä. Näki, että emmin ja mietin, mutta sai puhuttua asiat niin hyvin, että tehtiin tarjous. Jälkikäteen olen miettinyt, että välittäjän tulisi olla neutraali, on niin isoja päätöksiä. Hyvä myyjä siis, mutta jäi paska fiilis.
 
"sommarcat"
Mä taas oon saanut parhainta välityspalvelua Habitasta! Tämä välittäjä harmikseni oli vain hetken töissä siellä. Halusi kokeilla omien huonojen kokemusten vuoksi onko välittäminen - myös asiakkaista välittäminen niin vaikeaa. Ihan huipputyyppi! Huonoja kokemuksia löytyy kyllä muista välittäjistä. Yks ei toimittanut tarjousta myyjälle, koska oli hänen mielestään ala-arvoinen. Noh...siihen taloon muuttaneet tekivät vain 5000e korkeamman tarjouksen ja saivat sen...VUOTTA MYÖHEMMIN! Lisäksi näitä nenänvartta pitkin katselevia välittäjiä olen myös tavannut.
 

Yhteistyössä