MAHTAVAA ROUVAT! Potkitaanko ap:tä vähän yhdessä päähän?! On eri asia olla huolissaan omasta lapsesta kuin ajatella, että hän olisi toiminut oikein. Minä olen ainakin sanonut omille lapsilleni rakastavani heitä ehdottomasti ja aina. Se ei tarkoita, että hyväksyisin heidän tekonsa, mutta rakastaminen ja etenkin huoli jatkuu kyllä.
On helppoa ajatella, että MINULLA ei voi koskaan olla psykoottista lasta, joka käyttäytyy kuin idiootti koska MINÄ hoidan valvollisuuteni vanhempana. Näinhän meidän kaikkien on jollain tasolla kai pakko ajatella, muuten loppuisi usko siihen, että se kannattaa?
Kuinka moni teistä, jolla on hyvä kasvatus ja koti on tenhyt nuorena jotain tyhmää? Minä ainakin, vaikken mitään tuon tapaista. Kuinka moni ajattelee, että vanhemmat olisivat voineet kasvatuksella estää sen mitä teit? Omat toilailuni aika pieniä, mutta sellaisia, jotka tapahtuivat hyvästä kasvatuksesta huolimatta.
AP: Soita sinne paikalliselle poliisille ja kerro lääkityksestä. Tuo myös ilmi, että mielestäsi poika olisi hyvä saada psykiatriseen hoitoon. Itsellä kokemusta psykoottisesta läheisestä, joka saatiin hoitoon vasta vankeinhoidon kautta. Poliisivankilassa asia olisi jäänyt hoitamatta ilman läheisten puuttumista.
Vaikka en ole ollut itse äidin roolissa ap:n tilanteessa, olen nähnyt, että äidinkin mielestä voi olla hyvä, että lapsi on pois kadulta.