töistä pois olo lapsen sairauden vuoksi...

  • Viestiketjun aloittaja ihmettelijä
  • Ensimmäinen viesti
gjk
Alkuperäinen kirjoittaja m:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Ei näin:
Herää kysymys: miten esimiehesi voi tietää miehesi työ-ja kotiinpaluuajat? Ymmärrän, että työkaverit tietää toisten perhesuhteet mutta ihan niin tarkkaa ei meillä ainakaan ole. Kerron vaan pomolle, että lapsi sairas ja sitä rataa niin asia selvä eikä ruveta kyselemään ,että eikö kotona olisi joku muu joka voisi hoitaa noita kakaroita.
ei se tiedäkkään muuten mutta soitti perään ja kysyi monelta miehesi työvuoro loppuu! Sanoin millon loppuu niin sitten ehotteli että pitäs loppuaika ottaa sitten palkatonta
Näinhän se menee. Jos olet rehellinen, niin kuin kuuluu, niin palkatonta on loppu.
Tai sit menet töihin 17- Ja saat palkoa!

 
ohis
Alkuperäinen kirjoittaja ihmettelijä:
tietääkö joku meneekö oikeasti näin...

Miulla ois iltavuoro 13-21, mies aamusta pääsee 16.15, ois kotosalla joskus klo 17 jälkeen.
Mie jäin lasta kotiin hoitamaan niin osastonhoitaja ilmoitti että tuo aika kun mies on päässyt töistä miun pitäs ottaa palkatonta???
Lapsen hoitoon pitää lääkärin todistus. Muuten palkatonta. Hanki se todistus. Paska hommahan se on, melkein itse aina sairaana, siihen riittää omailmoitus.
 
g
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ?:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Et joudu ottamaan palkatonta. Käyt terveyskeskuksessa sairaanhoitajalla tai lääkärillä hakemassa todistus poissa olosta lapsen sairauden takia. Jos edelleenkin osastonhoitaja nurputtaa otat yhteyden liittoon!
Kahta vanhempaa ei tarvita lapsen hoitoon. Niin se vain menee. Se on tilapäinen lapsen hoitovapaa, ja loppuu siihen kun hoito saadaan järjestymään, tässä tapauksessa klo 17 kun isä tulee kotiin.
Meillä ainakin on pakko olla koko työvuoro poissa, koska sijainen tekee tällaisessa tapauksessa työvuoroni. Olishan se vähän outoa että kun oma työvuoro on klo 14-22 ja mies pääsee klo 19 töistä niin sen jälkeen tarttis mennä kolmeksi tunniksi töihin istumaan, koska siellä on sijainen hoitamassa mun työvuoron työt...
Paitsi jos sijaista ei saa, niin ne muut työssä olevat hoitaa sinunkin työsi omiensa ohessa, kun sinä kotona hoidat yhdessä miehesi kanssa sairasta lasta. Sekin on yksi pointti.

 
...
Joo, mä muistan meidän osastolla kans tollasen tapauksen, eli kun lapsen isä pääsi töistä niin äiti tuli töihin. Joku oli silloin aamuvuorosta hieman pidempään töissä.
 
No olisiko miehesi voinut ottaa vapaaksi/hakea muutamalle tunnille sairaan lapsen hoitovapaata niin että olisit päässyt töihin ajoissa? Silloin kun meillä on ollut lapsi sairaana ja mies menossa iltavuoroon niin olen ottanut vapaata töistä niin että mies pääsee töihin. Yleensä minulla on ylitöitä "jemmassa" ja tälläinen menettely on sovittu johtajan kanssa. Jos molemmilla on aamuun meno niin silloin haetaan todistus tk:sta ja jompikumpi jää lapsen kanssa kotiin. Mutta kysymykseen vastatakseni -mielestäni osastonhoitajasi on ihan oikeassa.
 
vai
Alkuperäinen kirjoittaja huppaloora:
No olisiko miehesi voinut ottaa vapaaksi/hakea muutamalle tunnille sairaan lapsen hoitovapaata niin että olisit päässyt töihin ajoissa? Silloin kun meillä on ollut lapsi sairaana ja mies menossa iltavuoroon niin olen ottanut vapaata töistä niin että mies pääsee töihin. Yleensä minulla on ylitöitä "jemmassa" ja tälläinen menettely on sovittu johtajan kanssa. Jos molemmilla on aamuun meno niin silloin haetaan todistus tk:sta ja jompikumpi jää lapsen kanssa kotiin. Mutta kysymykseen vastatakseni -mielestäni osastonhoitajasi on ihan oikeassa.
Näitä lapsen sairastumisia tykätään käyttää omina vapaina. Onhan se tylsää, jos joutuu menemään vähäksi aikaa töihin, kun voisi olla kotonakin palkallisena.
 
ei
ei vanhemmat voi olla kumpikin kotona. minä olen joutunut menemään iltavuoroon kun mies tullu kotiin 4-5 välillä. jos jää kotiin voi esimies laittaa palkattomaksi siinä ei tee lääkärintodistuksilla mitään sillon. ihmisillä on ihme luuloja et voi tehä mitä vaan kun lääkäriltä lappu. sortsi nyt vaan mutt mee töihin tai oot palkattomalla. jos mies tulee esim 18.30.- 19.00 töistä sillon saa olla palkallisena hoitamassa kotona lasta kun sen jälkeen ei enää oo paljon järkee mennä töihin kun töitä jälejell parisen tuntia jos esm klo 21 asti töitä. näin se menee kunnallisella. yksityisistä en tiiä mitään.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vai:
Alkuperäinen kirjoittaja huppaloora:
No olisiko miehesi voinut ottaa vapaaksi/hakea muutamalle tunnille sairaan lapsen hoitovapaata niin että olisit päässyt töihin ajoissa? Silloin kun meillä on ollut lapsi sairaana ja mies menossa iltavuoroon niin olen ottanut vapaata töistä niin että mies pääsee töihin. Yleensä minulla on ylitöitä "jemmassa" ja tälläinen menettely on sovittu johtajan kanssa. Jos molemmilla on aamuun meno niin silloin haetaan todistus tk:sta ja jompikumpi jää lapsen kanssa kotiin. Mutta kysymykseen vastatakseni -mielestäni osastonhoitajasi on ihan oikeassa.
Näitä lapsen sairastumisia tykätään käyttää omina vapaina. Onhan se tylsää, jos joutuu menemään vähäksi aikaa töihin, kun voisi olla kotonakin palkallisena.
No tarkennan omalta kohdaltani että miehen iltavuoro on joko 13-21 tai 14-21. Oma työpäiväni säännöllisesti 10-14. Eli meillä niin että jos lapsi kipeä ja miehellä iltavuoro niin otan ylitöitä pois niin että lähden töistä joko klo 12.30 tai 13.30. Kukaan ei menetä mitään eikä tule tappiota työnantajalle. =)
 

Yhteistyössä