Töihin vai ei, töihin vai ei..

• Viestiketjun aloittaja Mutsiminäkin
  • Ensimmäinen viesti
Mutsiminäkin
Moi kaikki, täällä tarvittaisiin apua päätöksen teossa!

Olen hoitovapaalla justiinsa 1v täyttäneen lapsen kanssa, vakkarityö on olemassa ja sinne olen ilmoittanut, että palaan aikaisintaan kun lapsi on 2v. Olemme miehen kanssa laskeneet, että sinne asti riittää säästöt, jos oikein nuukasti elellään... ja tietty olen toivonut, että jostain ilmestyisi lottovoitto tai muu ihme, jolla voisin olla vielä sen kolmannenkin vuoden lapsen kanssa.

Nyt mulle on kuitenkin tarjottu uutta, paljon kivempaa työtä, joka pitäisi aloittaa heti! Omat mielihalut heittäisin helposti romukoppaan (siis uraan liittyvät, vaikka houkuttelevia ovatkin) mutta suuri kysymykseni syntyy siitä, että tämä työnantaja tarjoaa osaviikkoista (3pv/vko) työtä niin kauan kuin sellaista haluan tehdä -tätä pidän lapsenkin kannalta houkuttelevana!!

Sen tiedän, että jos rahat tosiaan loppuu vuoden päästä ja vakkarityöhöni palaan, mitään joustoja ei ole odotettavissa vaan tukka putkella pitää painaa aamusta iltaan.

Siis: osaviikkotyöhön heti ja vuoden vanha lapsi tarhaan (kääks) vai vielä vuosi lapsen kanssa kotona ja sitten täysillä oravanpyörään... Mielestäni suuri päätös, vai suurentelenko vain...

Katiaana
Minun mielestä tossa eiole miettimistä. Ottasin sen uuden työn. Työpäiviä VAIN 3, ja sinä saat vähän omaa aikaa ja lisää rahaa ja silti saat täysillä olla kotona!!!

Mutta saatko vaki paikan täsät uudesta? Jos saat, en miettisi enää!!! :wave:

Mutsiminäkin
No joo, toki tätäkin olen laskeskellut; juttu menee niin, että jos saisin lapselle yksityisen hoitajan, en menettäis mitään tukia, jolloin homma olisi jopa kannattavaa. Jos taas lapsi menee kunnalliseen päivähoitoon, elelläänkin sitten sen kolmen päivän palkan varassa... miinus matkakulut, miinus hoitomaksu, miinus verot... eli ei siinä taloudellisesti paljon järkeä ole, aika samoihin menee kuin tukien kanssa.

Mutta mistä ihmeestä niitä yksityisiä hoitajia saa? Siis luotettavia, kukaan ei tunnu oikein tietävän.

Yhteistyössä