töiden tekemisestä ja kotihoidon tuesta

kuinka paljon vaikuttaa jos tekisin pari päivää viikossa töitä ja silti olisin kotihoidon tuella, tarkoitan sitä että kun miehellä olisi vapaa päivä niin tekisin ne päivät töitä ite, rahallisesti siitä sain nettona n. 300-500 kuukaudessa
 
jees,juuri noin. eli perusosan saat ihan normaalisti. haet vaan erikseen sitten verokortin tuolle työtulolle. jotkut tekee lisäprosentilla mutta se ei ole tarpeen. etuuteen ja palkkaan saa erilliset kortit.
jos saatte lisäosaa niin se kannattaa tarkastuttaa ettei tuu ylläri takaisinmaksuja.
 
äiti täälläkin
Minä teen töitä säännöllisesti pari päivää viikossa ja saan kht perusosan. Lisäosaa ei meidän perhe saa. Tuohon lisäosaanhan se vaikuttaisi. Perusosan saa aina.

Muista lasketuttaa verokortti työnantajalle, niin ei tarvitse maksaa lisäveroa. Minulla on sama prosentti freelancerissa ja kotihoidontuen verokortissa.
 
äiti
Alkuperäinen kirjoittaja KolmenÄiti:
kuinka paljon vaikuttaa jos tekisin pari päivää viikossa töitä ja silti olisin kotihoidon tuella, tarkoitan sitä että kun miehellä olisi vapaa päivä niin tekisin ne päivät töitä ite, rahallisesti siitä sain nettona n. 300-500 kuukaudessa


Se vaikuttaa sen että saat 300-500e enempi kuussa käteen. Eli tee ihmeessä. Minä myös käyn välillä töissä ja nostan sitä hurjan isoa kotihoidontukea .
 
Idea lähti äskettäin liikkeelle, tosin olen miettiny pääni puhki asioita, alan saamaan lokakuussa kotihoidon tukea, perheessä on 3 lasta, asumistukea ei saada. mies saa bruttona 2600 kuukaudessa, minä saan äippärahaa 30eur per päivä, verojen jälkeen jää 600 käteen, miehellä jää 1600 käteen. Kaikki lapset kotona. vuokra on 925 euroa, sitten autolaina 300, muita lainoja 300, elarit 200 miehen esikoislapsesta. Niin ei paljoa juhlita jos vielä otetaan huomioon sähkölaskut,kännylaskut jne niin olisi pakko jostakin saada enempi rahaa. En vielä kuitenkaan laittais lapsia tarhaan, laskujeni mukaan mä tienaisin saman verran mitä sitten nytkin jos miinustetaan palkkatuloista päivähoitomaksut
 
äiti täälläkin
Alkuperäinen kirjoittaja KolmenÄiti:
Idea lähti äskettäin liikkeelle, tosin olen miettiny pääni puhki asioita, alan saamaan lokakuussa kotihoidon tukea, perheessä on 3 lasta, asumistukea ei saada. mies saa bruttona 2600 kuukaudessa, minä saan äippärahaa 30eur per päivä, verojen jälkeen jää 600 käteen, miehellä jää 1600 käteen. Kaikki lapset kotona. vuokra on 925 euroa, sitten autolaina 300, muita lainoja 300, elarit 200 miehen esikoislapsesta. Niin ei paljoa juhlita jos vielä otetaan huomioon sähkölaskut,kännylaskut jne niin olisi pakko jostakin saada enempi rahaa. En vielä kuitenkaan laittais lapsia tarhaan, laskujeni mukaan mä tienaisin saman verran mitä sitten nytkin jos miinustetaan palkkatuloista päivähoitomaksut
Kylläpä se tahtoo olla, että laskee sitä miten päin vain, niin tuo lasten tarhaan laittaminen on todella kallista. Minullakin sellainen tilanne, että saan tuolla parilla työpäivällä + kht perusosalla kasaan lähes saman summan, kuin säännöllisesti töissä ollessa. Nyt ei mene lasten hoitomaksuja, mikä on valtava säästö. Minä olen tehnyt nyt tätä puolitoista vuotta ja tyytyväinen olen. Voin kyllä suositella.
 
Alkuperäinen kirjoittaja äiti täälläkin:
Alkuperäinen kirjoittaja KolmenÄiti:
Idea lähti äskettäin liikkeelle, tosin olen miettiny pääni puhki asioita, alan saamaan lokakuussa kotihoidon tukea, perheessä on 3 lasta, asumistukea ei saada. mies saa bruttona 2600 kuukaudessa, minä saan äippärahaa 30eur per päivä, verojen jälkeen jää 600 käteen, miehellä jää 1600 käteen. Kaikki lapset kotona. vuokra on 925 euroa, sitten autolaina 300, muita lainoja 300, elarit 200 miehen esikoislapsesta. Niin ei paljoa juhlita jos vielä otetaan huomioon sähkölaskut,kännylaskut jne niin olisi pakko jostakin saada enempi rahaa. En vielä kuitenkaan laittais lapsia tarhaan, laskujeni mukaan mä tienaisin saman verran mitä sitten nytkin jos miinustetaan palkkatuloista päivähoitomaksut
Kylläpä se tahtoo olla, että laskee sitä miten päin vain, niin tuo lasten tarhaan laittaminen on todella kallista. Minullakin sellainen tilanne, että saan tuolla parilla työpäivällä + kht perusosalla kasaan lähes saman summan, kuin säännöllisesti töissä ollessa. Nyt ei mene lasten hoitomaksuja, mikä on valtava säästö. Minä olen tehnyt nyt tätä puolitoista vuotta ja tyytyväinen olen. Voin kyllä suositella.

No hyvä, mietin vain miten tuo ukko tuossa jaksaa sitten, tekee 3vuorotyötä
Saapa nähdä
=)
 
äiti täälläkin
Alkuperäinen kirjoittaja KolmenÄiti:
Alkuperäinen kirjoittaja äiti täälläkin:
Alkuperäinen kirjoittaja KolmenÄiti:
Idea lähti äskettäin liikkeelle, tosin olen miettiny pääni puhki asioita, alan saamaan lokakuussa kotihoidon tukea, perheessä on 3 lasta, asumistukea ei saada. mies saa bruttona 2600 kuukaudessa, minä saan äippärahaa 30eur per päivä, verojen jälkeen jää 600 käteen, miehellä jää 1600 käteen. Kaikki lapset kotona. vuokra on 925 euroa, sitten autolaina 300, muita lainoja 300, elarit 200 miehen esikoislapsesta. Niin ei paljoa juhlita jos vielä otetaan huomioon sähkölaskut,kännylaskut jne niin olisi pakko jostakin saada enempi rahaa. En vielä kuitenkaan laittais lapsia tarhaan, laskujeni mukaan mä tienaisin saman verran mitä sitten nytkin jos miinustetaan palkkatuloista päivähoitomaksut
Kylläpä se tahtoo olla, että laskee sitä miten päin vain, niin tuo lasten tarhaan laittaminen on todella kallista. Minullakin sellainen tilanne, että saan tuolla parilla työpäivällä + kht perusosalla kasaan lähes saman summan, kuin säännöllisesti töissä ollessa. Nyt ei mene lasten hoitomaksuja, mikä on valtava säästö. Minä olen tehnyt nyt tätä puolitoista vuotta ja tyytyväinen olen. Voin kyllä suositella.

No hyvä, mietin vain miten tuo ukko tuossa jaksaa sitten, tekee 3vuorotyötä
Saapa nähdä
=)
Tuo "ovella vuoron vaihtaminen" onkin oikeastaan ainoa ongelma tässä järjestelyssä. Kysymys on kuitenkin omasta valinnasta ja ainahan se on etu, jos saa lapsia kotona hoidettua.
 

Yhteistyössä