Et saa aikaa mielenterveystoimistoon? Mä olen käynyt myös läpi vaikean masennuksen ja selvinnyt siitä ehjin nahoin. Vuosia siinä meni, mutta selvisin kuitenkin. Itse lopetin lääkityksen aika piankin, sillä vihasin sitä olotilaa mikä mulle niistä tuli. Lopulta säännöllinen terapia, elämänmuutokset (uusi työpaikka, jossa haasteita jne.) ja voimakas itsetutkiskelu oli tie tervehtymiseen.
Tietty hyvin yksilöllistä, etenkin kun syyt masennukseen voi olla moninaiset. Itselläni oli ensin synnnytyksen jälkeinen masennus joka myöhemmin diagnosoitiin vaikeaksi masennukseksi. Ja mulla syy masennukseen oli käsittelemättömät traumat lapsuudesta ja nuoruudesta. Eihän silloin voi edes haaveilla parantumisesta ellei niitä traumoja käy läpi ja availe lukkoja itsestään.
Jos taas masennuksesi syy on esim. hormonaalinen, niin paras reitti parantumiseen on varmasti sekä lääkitys että terapia...molemmat yhdessä.
Tiedän mitä käyt läpi ja tunnen voimakasta myötätuntoa. Omalla esimerkilläni haluan osoittaa että masennuksesta voi parantua. Ihan kokonaan. Myös sinä. Se on pitkä tie, mutta voin kertoa että terveyttä osaa totisesti arvostaa sen jälkeen. Voimia sulle kovasti :hug: