Todellisuudessa oikeasti köyhät ei suomessa saa yhtään mitään.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja NYT LOPPU LAHJOITUKSET
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

NYT LOPPU LAHJOITUKSET

Vieras
On se kumma juttu. Oon kolmen lapsen yksinhuoltaja ja olen kotona nuorimmaisen sairastelukierteen vuoksi toista vuotta. Alimmilla mahdollisilla tuloilla on sinnitelty vuosia ja ajattelin, jospa edes jouluksi saisi helpotusta ja hyvän mielen lahjakortin, jolla saisin ostettua edes jouluksi vähän enemmän ruokaa perheelleni. Mutta kuinka ollakkaan, sosiaalitoimistosta ilmoitetaan, että minun olisi pitänyt pyytää hyvän mielen lahjakorttia lokakuussa ja olisin kyllä ollut siihen oikeutettu.. ja mistäs hitosta mä sitä olisin osannut sitä pyytää? tosiasiassa täällä ei oikeasti köyhät saa yhtää mitään, vaan ne saa jotka on röyhkeitä ja "osaa" kerjätä. Eikä tätä potutusta kyllä yhtään auta se, että kaverini saa 1lapsen "yksinhuoltajana" kyseisen avustuksen pyytämättä..siis "yh:na", työssäkäyvä, hyväpalkkainen mies sillä on muttei ole kirjoilla asunnossa ja itse tää ei viitsi mennä töihin... Hohhoijaa. Minä menisin sentään töihin, jos se olisi mahdollista.

Kateuttahan tää on, mutta sen päätin, että mihinkään en itse enää anna avustuksia, aina olen yrittäny senttejä lippaisiin pudotella, mutta jos ne näin jaetaan niin nyt loppu.

Eli kun en määä niin ei sit muutkaan? hohoijaa... toivon kyllä, että sun kaltasille kateellisille ihmisille ei lahjakortteja meniskään.. ei kukaan voi laskea minkään lahjuksen varaan ja sitten vittuuntua kun ei mitään herukaan..

[QUOTE="vieras";22655932]Olet aivan oikeassa! suurinosa lahjoituksista menee samoille kerjääjille joka vuosi! Todellisessa avuntarpeessa olevat hiljaiset eivät saa mitään![/QUOTE]

miten kukaan voi tietää, että tarttee apua, jos ei sitä omaa suutaan auki saa? lokakuussa on jo joulu selvillä ja varmasti sekin, ettei rahatilanne kahdessa kk:ssa muutu miksikään, varsinkin jos on pidemmän aikaa ollu tiukilla.

Ikävä tilanne,mutta pitää osata ottaa ajoissa selvää asioista.Tosiasia kun on se, että syksyllä pitää jo tuon asia kanssa olla liikkeellä.Varmasti moni muukin tarvitseva jää ilman.
Hae apua seurakunnasta.

Sama täällä... Mun tuttu on töissäkäyvä ja perhe ihan hyvä tuloinen. Aina ne jostain syystä saa kaikki etuoikeudet ja me ei saada mitään. Tuttu kaikenlisäksi laittaa ja tuhlaa rahansa mm. pelikoneisiin ym. turhuuteen. Viimevuonnakin oli täältä palstalta saanut anna hyvän kiertää palstalta 50e lahjotuksen ja vielä vaatteita lapselle ison kasan... Myös asunnon hän sai vaan pyytämällä, eikä tarvinnut hakemuksia täyttää. Me yritetään saada asuntoa koska on toinen lapsi tulossa, kunnassa vaan valittavat ettei muka ole isoja asuntoja jne... Vaikka todistettavasti on!

no niinhän se elämässä vaan menee että joskus on osattava vaatia.

Luuletko tosiaan että nämä avustajat osaavat arvuutella ketä on ne oikeasti köyhät jotka tarvitsevat avustuksen?

ihan sama kun jäisi kotiin odottamaan työpaikkaa eikä itse viitsitä tehdä asian eteen mitään.

me saatiin se hyvän mielen kortti. minä työtön, mies matalapalkkainen ja kolme lasta, keväällä meidän vauva kuoli. Soskusta kysyivät saako antaa nimen sinne.
Eli meidän ei tarvinnut tehdä ite mittään.

olisi kyllä hyvä jos olisi joka kylällä joku taulu .jossa olisi osotteita minne voisi viedä vaatetta .leluja mitä vaan lahjoitettavaa.olisi kova halu auttaa.mutta kaikille ei kelpaa,yritin joulun alla auttaa yhtä porukkaa .mutta tuli kurja mieli kun naapuln olivat käskenä soittaa hakemaan tavarat pois ei kelvanna.se on tuo ylpeys outo juttu.kysyin ensin ottavatko käytettyjä kamppeita.myöntyivät iloisena.tavarat oli puhtaita suoria.ja muutenkin käypästä heille.itse en tajunnut.kun aina olen lapsesta asti tottunut käytettyihin tavaroihin ja olimme onnellisia kun saimme joulupaketeita pelastus armeijalta ja muilta lahjoittajilta.åiti kyllä oli antanut tietoon asian että meille tarvitaan apua meitä lapsia oli 15 .lopettakaa tyhjän ylpeily niin apua tulee ovista ja ikkunoista.

70 euron lahjakortti ruokakauppaan ja lapset sai joulupuukeräyksestä lahjat.
Tuli todelliseen tarpeeseen ja yllätyin tuntemattomien ihmisten hyvyydestä lahjoittaa vähävaraisille ventovieraille lapsille aika arvokkaat lahjat.
Mm. 14 vuotias sai karkkia,kirjan,hupparin,mukin,adidaksen suihkugeelin,dödön,hanskat ja kirjan sekä pulmapelin,10 vuotias sai arvokkaan lautapelin ja 16 vuotias sai leffalippuja.
Lämmitti niin mieltä,sekä lasten että omaani.
Jokaisen paketin arvo rahallisesti oli noin 50 euroa,lukuunottamatta 14 vuotiaan pakettia joka oli ainakin sadan euron arvoinen.Nöyränä ja kiitollisin mielin otimme vastaan ne.Kun tulee tilanne että rahat riittää kotona ja omat lapset ovat omillaan,en kertaakaan kulje joulupuu-keräyksen ohi ottamatta mukaani sieltä lappusia joilla voin ilahduttaa jotakuta tuntematonta lasta.
Maailmassa on vielä myös hyviäkin ihmisiä jotka vilpittömästi haluavat suoda vähempiosaisille hyvän mielen.

Ei ne mitään selvännäkijöitä ole. Jos on tiukkaa, aikuisen ihmisen pitää osata pyytää apua. Mikä siinä on hankalaa käsittää? Vai ajattelitko, että joku tulee kotiovelle tarjoomaan?

Mä olen kolmen lapsen yh, ihan totaalisen yh, miestä ei lapset kiinnosta. Olen kotihoidon tuella toista vuotta. Joululahjoja ostin pitkin syksyä lapsille, jouluruuat päätin ostaa lapsilisistä ennen joulua, vaan sainkin hyvän mielen lahjakortin 70e ja käytin sen jouluruokiin. Kertaakaan eron jälkeen en ole käynyt sossussa, vaikka monet on patistelleet ja oisin kai välillä tai ainakin alkuun jopa kuulemma kuulunut toimeentulon piiriin. Neuvolan kautta sain tuon kortin, enkä sitä osannut edes kysyä/pyytää. Ihan yllättäen soittivat ja tarjosivat korttia. Olin siitä todella otettu ja iloinen, vaikka ilmankin oltais pärjätty, tiukoille ois kyllä mennyt.

Mulle tuli tänä vuonna todellä hyvä mieli itselleni joulupuu yms. kohteista. Lasten kanssa kasattiin lahjoja ja juteltiin köyhyydestä ja orpoudesta. Pari perhettä on tästä läheltä ja toiselta sain ihanan viestin kiitoksena. Pari pakettia laitoin palstalla olleen linkin perusteella postitse ja sieltäkin toiselta tuli kaunis kiitos. Enhän mä toki tiedä, miten oikeaan kohteeseen paketit päätyvät, mutta uskon, että edes jokunen menee tarpeeseen. Ja varmasti moni jää ilman, mikä on aina surullista. Mutta jollei kukaan mitään tee, ei mitään tapahdukaan.

[QUOTE="vieras";22788598]Vierestä mut miten voi olla työssäkäyvä joka ei viitsi mennä töihin?[/QUOTE]

ehkä tarkotti sitä että mies on työssäkäyvä, hyväpalkkainen jne..

Yhteistyössä