Todella väsyttävää flunssaa liikkeellä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Blaah
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
B

Blaah

Vieras
Olen la asti ollut flunssassa, joka vaikuttaa muuten ihan tavalliselta (nenä vähän tukossa, kurkku vähän kipeä, limaa valuu nenästä kurkkuun), mutta olen todella väsynyt ja veto poissa, hengästyttää. Olen nyt varmuuden vuoksi menossa lääkäriin kuunteluttamaan keuhkot, kun minulla on kerran ollut kuumeeton keuhkokuume. Mutta voiko olla vaan tällainen flunssa, joka väsyttää ihan käsittämättömästi?

Minulla ollut tuota jo 2 viikkoa! Töissä olen yrittänyt sinnitellä kun ei ole kuumetta ja ääni kulkee jotenkin,mutta nyt alkaa jo arveluttaa kun ei helpota yhtään. :( Koskaan ei ole näin pitkään ja "tasaisesti" ollut tällaista räkätautia, tuon kauniimmin en voi sanoa!

Keuhkot ok. Nyt on kuulemma liikkeellä tälläistä tautia, oireisiin kuuluu myös kova yskä ja äänen käheytyminen, sitä odotellessa... Pikaista paranemista meille kaikille!

Alkuperäinen kirjoittaja Blaah:
Keuhkot ok. Nyt on kuulemma liikkeellä tälläistä tautia, oireisiin kuuluu myös kova yskä ja äänen käheytyminen, sitä odotellessa... Pikaista paranemista meille kaikille!

Juu. Meillä on koko perhe ollut nyt jo 2,5 vkoa tuossa taudissa. Alkoi kovalla yskällä + kuumeella (lapsilla ja puolisollani 39-40 astetta 3-6 päivää, minulla vähemmän). Lopulta mukaan liittyi kamla nuha, oikea limaräkänuha.

Lopputuloksena lapset saivat molemmat korvatulehdukset viikon sairastelun jälkeen ja toinen heistä vielä kurkunpääntulehduksen. Molemmat siis antibiooteille. No, antibiootit eivät tehonneet, ja heti 5 päivän jälkeen saivat uudet kuurit + ventolinea hillitöntä yskää tainnuttamaan.

Minä olen raskaana ja ollut taudissa jo 2 viikkoa, huomenna alkaa 3. sairaslomavikko..

Hiphei.

samaa täällä.Yskä on kamala,varsinkin yöllä.Päivällä tuntuu välillä,että olo on jo parempi,kunnes taas huomaa tuulettaneensa liian aikaisin.Ja koko ajan nukuttaa...

Alkuperäinen kirjoittaja mie:
samaa täällä.Yskä on kamala,varsinkin yöllä.Päivällä tuntuu välillä,että olo on jo parempi,kunnes taas huomaa tuulettaneensa liian aikaisin.Ja koko ajan nukuttaa...

Aivan!

Yöllä yskittää sellaista kuivaa ärsytysyskää joka ei lopu millään ja tuntuu että suolet (tai mulla se vauva) tulee pihalle. Aamulla yskittää sellaista limayskää pari tuntia. Keskipäivällä olo aika ok, mutta kuuden aikoihin illalla alkaa taas yskittää kuivaa yskää ja olo olemaan muutenkin aivan kamalan nuhainen ja tukkoinen.

Sain jotain vahvaa lääkettä yötä vasten otettavaksi, oliko jotain kodeiinia, kolmiolääke. Söin kahtena iltana ja tuli niin kamala olo, ihan töhnäinen ja huippaava olo, etten enää voi syödä, nyt vain kärsin yskästä.

Raskaana on sekin hauska juttu, ettei voi käyttää tulehduskipulääkkeitä tuohon rään aiheuttamaan poskionteloiden ja otsan jomotukseen eikä myöskään nuhatippoja tukkoiseen nenään.

Perkule.

Yhteistyössä