Todella upeeta-sarja vähintäänkin ahdistava?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "hmm"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"hmm"

Vieras
Paitsi ettei tuon sarjan huumori oikein iske, niin sarja on omasta mielestäni melko ahdistava ja masentava... Vahinkolapsitytär ja yksinhuoltajaäiti joka ei välitä tyttärensä tunteista tai elämästä ollenkaan, käyttäytyy ystävänsä kanssa tytärtään kohtaan härskisti kiusaten ja pilkatenkin, tyttären elämästä, ulkonäöstä ja valinnoista. Äskeisessäkin jaksossa äidin paras ystävä avautui tyttärelle että hänkin on aina inhonnut häntä ja olisi halunnut että tämä olisi adoptoitu ja heitetty roskiin.
Sarja vielä on pelkkä komedia, ei mikään käsitellään-vakavia-asioita-huumorin-keinoin-ohjelma. Onko tuo muiden mielestä tuollainen?

Mäkin olen nyt paria jaksoa vilkaissut, ja ihmettelen kyllä että muistelen sen olevan jotenkin kehuttu sarja.
On jotenkin tosi rasittava jo kuunnellakin, eikä juuri naurata.

Ihan loistavaa ja reippaasti överiksi vedettyä huumoria. Älkää nyt ihan rusinoiksi ryhtykö, nutturaa saa ja voi löysentääkin. =D Britit osaa muutenkin ton humoorin jalon taidon.

On siinä sellainen takapotku, ettei ihan kaikki ole aina niin hauskaa. Etenkin viimeisimmät jaksot olivat jo vähämmän hyviä. Kai siinä ahdistaa (jos ahdistaa) se, miten raadollistakin elämä voi olla, ei aina niin onnellisia perheitä.

[QUOTE="LaMamanMorbid";29567156]Ihan loistavaa ja reippaasti överiksi vedettyä huumoria. Älkää nyt ihan rusinoiksi ryhtykö, nutturaa saa ja voi löysentääkin. =D Britit osaa muutenkin ton humoorin jalon taidon.[/QUOTE]

itse olen brittihuumorin suuri fani, sekä ymmärrän hyvän ja hyvin mauttomankin mustan huumorin päälle. mutta tuossa sarjassa huumorin mustuus on jotenkin niin lievää, että se on lähinnä vain, hmh, ahdistavahkoa. jos tyttären kiusaaminen olisi vedetty enemmän överiksi se voisi olla sillä mauttomalla tavalla hauskaa, mutta nyt se on jätetty niin lieväksi, tavallaan realistiseksi ilman mitään kliimaksia "vitseissä" etten ymmärrä. "olit vahinkolapsi ja toivoin aina että sinut olisi adoptoitu." hah-haa.

Siis en oo koskaan ottanu sitä sillai todellisena. Joku kerran telkkarissa avautui Peppi Pitkätossusta hylättynä, perheettömänä lapsena, joka kehitellyt harhoja vanhemmistaan, koska faktat niin masentavia ja yrittää reippaasti pärjätä, koska ei voi luhistua tai otetaan huostaan. Joskus pitää vaan nauttia viihteestä ja lopettaa analysointi.

Nuorempana todella upeeta-huumori iski satasella, se oli sopivan överiä ja vähän mautonta. Nykyään en katso, just siksi että jotenkin elämän raadollisuutta enemmän nähneenä, ne vitsit eivät enää naurata.

Siis en oo koskaan ottanu sitä sillai todellisena. Joku kerran telkkarissa avautui Peppi Pitkätossusta hylättynä, perheettömänä lapsena, joka kehitellyt harhoja vanhemmistaan, koska faktat niin masentavia ja yrittää reippaasti pärjätä, koska ei voi luhistua tai otetaan huostaan. Joskus pitää vaan nauttia viihteestä ja lopettaa analysointi.

en mielestäni ylianalysoi; tämä on vain sellainen tunne mikä minulle vain tulee kuin tuo ohjelma pyörii. enkä siitä herneitä vedä nenääni, ei se mikään paskin ohjelma maailmassa ole enkä käännä kanavaa sen tullessa.

mutta se, että huomaan ohjelmasta lähinnä tuon voi toki johtua etten juuri mitään muuta saa ohjelmasta irti, näin laatu (joka voi olla katsojan silmässä) vaikuttaa siihen onko ohjelman musta huumori saatu hauskaksi. jos vetää jonkun ylikärjistetyn esimerkin, niin ohjelma jossa vain potkitaan lattialla oleskelevia vauvoja ilman muuta huumoria tai laatua voisi olla paskahko, mutta esimerkiksi south park on varsin viihdyttävä ohjelma, myös ne kick the baby-vitsit. peppi pitkätossu on myös tarinallisesti melko paljon laadukkaampi. ahdistava draamakin voi olla laadukasta. mutta todella upeeta menee minulla aikalailla samaan kategoriaan kuin että potkittaisiin 20 minuuttia vauvoja.

Okka. No kai tää on sitten makukyssäri. Mua ne jaksaa edelleen naurattaa, joskin on ihan totta, että ei ne ole mitään tasalaatuisia, jotkut seasonit ja jaksot vaihtelevat kovastikin...

Ei ole koskaan naurattanut vaikka brittihuumorin ystävä olenkin. On jotenkin raskasta katsoa kyseistä sarjaa, ne vääntelehtimiset ja ilmeet, puhetyyli, kaikki. Ei uppoa.

Muhun iskee!
Ei nyt välttämättä huumoria parhaimasta päästä, mutta kyllä mä pärskin joissan jaksoissa ihan kiitettävästi.:D

Yhteistyössä