Todella pahat levottomat jalat. Mikä tähän auttaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Nukkumaan tekisi mieli jo mennä, mutta jalat on tosi hirveän tuntuiset, levottomat pökkelöt joita särkee ja koskee. Aamulla otin särkylääkettä (etoricoxib Mylan 90mg) eikä sitä saa ottaa kun yhden päivässä. joten särkylääkettä en voi ottaa nyt. :(:cry: mikä auttaisi? Auttaako melatoniini, sitä olisi kaapissa?

Magnesiumia otin eilen ja tänään. Ei toistaiseksi vaikutusta. Kylmägeeliä ei ole ja apteekkia on kiinni. :unsure: auttaisikohan sellainen kylmäkalikka pakasteesta?
Voit kokeilla. Mulla magnesium ei oleellisesti auttanut mutta kylmä toi hetken helpotuksen. Voithan huuhdella jalat viileällä vedellä ja laittaa sitten vaikka villasukat. Jospa edes hetkeksi helpottaisi.

Kyllä ei mulla auta mitkään magnesiumit tai villasukat. Ainoa mikä auttaa on lääke levottomiin jalkoihin. Perinnöllinen riesa, todella inhottava kun se iskee.

Kannattaa ottaa huomioon myös se, että jotkut lääkkeet saattavat pahentaa tätä vaivaa. Minulla esimerkiksi nukahtamiseen aikoinaan saamani seroquel pahensi levottomia jalkoja. Kyllä oli tuskaa ennenkuin tajusin yhteyden. Jälkeenpäin lääkärikin sanoi että tosiaan, se voi pahentaa oireita jos taipumusta levottomiin jalkoihin on.

Magnesiumia tupla-annoksella joka päivä ja vielä magnesiumsuihketta jalkoihin.
B12-vitamiinilisä.
Tarkistuta rauta-arvot. Ne jos huonot, on jalat myös levottomat.
Tukisukat yöksi.
Tyyny jalkojen väliin.

Näillä mulla helpotti. Kokonaan ei hävinnyt mutta kuten sanoin, helpotti. Vähän voi mennä aikaa jos magnesiumit vähissä, b12 vähissä ja raudat huonot.

Kyllä ei mulla auta mitkään magnesiumit tai villasukat. Ainoa mikä auttaa on lääke levottomiin jalkoihin. Perinnöllinen riesa, todella inhottava kun se iskee.

Kannattaa ottaa huomioon myös se, että jotkut lääkkeet saattavat pahentaa tätä vaivaa. Minulla esimerkiksi nukahtamiseen aikoinaan saamani seroquel pahensi levottomia jalkoja. Kyllä oli tuskaa ennenkuin tajusin yhteyden. Jälkeenpäin lääkärikin sanoi että tosiaan, se voi pahentaa oireita jos taipumusta levottomiin jalkoihin on.
Jep, mullakin johtui lääkkeestä mutta niihin levottomiin jalkoihin ja oikeastaan koko kroppaan ei auttanut lääkkeet. Vain kylmägeeli helpotti hetkeksi hieman.

magnesiumia,e vitamiinia ja rautaa. (y)
Mantelista saa magnesiumia. Teollinen e-vitamiini on soijaöljyä, joten si sitä missään tapauksessa, koska siinä on tiivistetyssä muodossa glyfosaattia, koska se on muuntogeeninen kasvi, joka sietää suuretkin määrät glyfosaattia, ja silloin sitä on tietysti enemmän kuin muussa. Kasviöljyissäkin voi olla tietty määrä soijaölyä, joten kierrä kaukaa sellaiset, jos et aio itseäsi sairastuttaa.
Rautaa saa persiljasta ja luomulihasta sopivasti(y)
Maksassa taas on sitä glyfosaattia enemään kuin ihminen ikinä haluaisi tietää:sick:
Sinähän et olutta juo, joten ei hätää, mut perunoissa on ainakin, fluatsinamin lisäksi:
http://ilmari.puheenvuoro.uusisuomi.fi/212558-olut-lisamausteilla#comment-3236540

Kukaan ei ole vielä ehdottanut ainoaa konstia joka toimii itsellä; venyttely. Venyttelyn on oltava perusteellinen, pskalihaksista jalkapöytiin asti. Näin minä saan omat särkyttelijät talttumaan niin että pystyn nukahtamaan nopeasti. Venyttely saa jopa olla niin voimallista että lihaksia vähän jää särkemään, taivaallinen tunne sen levottoman kipuilu sijaan!

Yhteistyössä