todella nolo kysymys, mutta mitä ihmeen näppyjä mun ahterissani on?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "a.p"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"a.p"

Vieras
vajaa kuukausi sitten pakaravaossani oli kaksi näppyä, joista iho oli mennyt rikki. Olivat täysin samoilla kohdilla peilikuvana.
NYt huomasin, että pakaraan on ilmestynyt lievästi kutiavia näppyjä, jotka muistuttavat noita vaossa olleita.

Mitä ihmettä tämä voi olla?

Hankala sanoa mitä ne on. Sinuna kokeilisin esim hydrokortisoni voidetta. Sitä saa apteekista kahden vahvuisena, osta sitä vahvempaa. Se auttaa hyvin esim. erilaisiin ihottumiin ja sen tyylisiin ongelmiin, jota kutisevat näpytkin mahdollisesti voivat olla ja myöskin ärsyyntyneisiin karvatuppeihin ainakin minulla. Märkäisiin finneihin voi auttaa sinkkivoide, yleensä näpyt kuivuvat pois, sitä on ruokakaupoissakin. Ihorikkoihin Bepanthen voide on hyvä. Pikkuhousujen aiheuttamaan hiertymään se auttoi minulla parhaiten, mutta kyse ei ollut näpystä vaan punaisesta läiskästä joka tuli hiertymän seurauksena. Näpyt voivat olla myös allerginen reaktio, esim pähkinät voivat aiheuttaa joillakin epämääräisiä paiseita. Riippuu ongelman alkuperästä, mikä rasva toimii parhaiten, kokeile. Levitä puhtaalle iholle. Jos niitä tulee lisää, etkä saa kotikonstein pois, niin käy lääkärissä.