Todella kuivat ja kipeät kantapäät- mikä neuvoksi???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tea
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Minulla meni jalat tosi pahaksi ja kävin erikoislääkärilläkin. Nahka lähti paksuina liuskoina ja tuli haavaumia. Lääkäri määräsi kaikennäköisiä rasvoja ja pientä apua niistäkin oli.

Kokeilin lopulta D-vitamiinia, kun siitä paljon talvella puhuttiin (sisäisesti) . Ostin luontaistuotekaupasta D-vitamiinia öljyssä ja jalat alkoi heti parantua. En enää muista sen merkkiä, mutta löysin nieltävämmän kokoisen tabletin, eli D-Pearls. Reilulla 10? jalat on nyt tosi hyvässä kunnossa. Öljy kuulemma auttaa D-vitamiinia imeytymään. Muuta hoitoa en tarvitse.

jalat lapsuudesta astihuonot halkeamat,syviähaavoja nahka paloja ikäni kokkeilut kaikkee nyt lääkäri määräsi reseptti voiteen joka paransi melkein kokonaa 7 päiväälaittaa nyt auttto ainakin HYDROCORTISON 2,5.% JA vissiin saapieniä tuubeja ilman resepttii kokeilkaapa

Kokeilepa ilmastointi teippiä,ehdottomasti halvin ja paras ratkaisu,tätä mm.eräs lääkäri suositteli,on aivan turhaa ostaa mitään kalleita laastareita tai voiteita.

Vaikka on jo vanha aihe, niin nostellaan ylöspäin. Itselläni oli aikoinaan jalat hyvin kuivat ja ne halkeili sekä niistä lähti paksu kerros nahkaa.

Jotta kehtasin mennä jalkahoitoon, niin ensiksi rasvasin jalkoja aamuin illoin. Illalla laitoin paksua rasvaa ja aamulla kevyempää. Huomasin myös, että rasva ei imeytynytkään kunnolla, vaan jäi kuolleeseen ihoon. Oli pakko mennä jalkahoitajalle.

Katsoin tarkasti, että miten jalkojani hoidetaan. Aluksi liotetaan jalkoja n. 30 min. hyvin lämpimässä vedessä. Mukana taisi olla jotain pehmentävää ainetta. Liotukseen jälkeen toinen jalka painellaan kuivaksi ja sitten alkaa raspaaminen sekä kuolleen nahan poisto. Jalkahoitaja myös kertoi, että kuollutta ihoa on ihan turha enää yrittää elvyttää millään rasvalla, ei se siitä enää parane. Sama homma tehtiin toiselle jalalle, lopuksi hyvä rasvaus ja hieronta sekä kynnet kuntoon.

Olen nyt kotona tehnyt tämän saman. Ihoa ei kannata raspata joka viikko, vaan voi koittaa esim. lääkärin suosittelemaa konstia. Laita puhtaisiin jalkoihin hyvää rasvaa ( itselläni paljon glyseriiniä sisältävää) ja pussit jalkoihin. Lopuksi vielä sukat ja anna vaikuttaa yön yli. Ensimmäisen kerran jälkeen huomasin jo hyviä tuloksia. Jatkoin siis koko viikon näin ja nyt on jalat hyvässä kunnossa.

Koska työssäni olen paljon jalkojeni päällä, niin kovettumiakin syntyy. Ja jos on yhtään taipumusta huonoon verenkiertoon jaloissa, niin sekin vaikuttaa.

Kerran kuussa olen saunassa hoitanut jalkojani raspaamalla niitä kevyesti hyvän liotuksen jälkeen. Kuiva iho lähtee hyvin pois. Lopuksi olen ennen nukkumaanmenoa rasvannut hyvällä rasvalla. Rasvaan siis joka ilta jalkojani ja tarpeentullen laitan pussit jalkoihin tehostamaan vaikutusta. Tärkeintä kuitenkin on, että se kuollut iho pitää saada pois. Se ei enää ime rasvaa.

Jos jaloissasi on halkeamia, niin silloin liotus ja hyvä raspaus halkeamien päältä auttaa paranemisessa. Lopuksi rasvaus, pussit ja sukat jalkoihin ja aamulla huomaat positiivisia tuloksia. Halkeama tarvitsee hyvää hoitoa ja kärsivällisyyttä.

Luonnonkeinoilla. Kunnolla kypsää banaania kuivalle iholle reilu kerros. Annetaan imeytyä, suojataan ja odotellaan aaamuun. Yllättävän hyvin toimii ja eipä tartte ruokakauppaa kauempaa apua hakea. Vaimo hieroo banaania nyt jo naamaankiin:)

Suihkugeelit ym vaahtoavat aineet pois kokonaan:
http://koti.netplaza.fi/~paula/xyz/rakkuloita.htm

Pese esim Frantsilan ILO- saippualla. Ja sit rasvaa HTH:lla. Toimii.

Toivottavasti tää vinkki auttaa sellaista joka tuskastelee kuivien halkeilevien ja kipeiden kantapäiden kanssa niinku mä pari viikkoa sitten. Mulla oli kantapäät menny tosi huonoon kuntoon ja varmaan ihopalasten nyppiminen kantapäässä pahensi niitten kuntoa entisestään. Etin samalla tavalla niinku moni muukin epätoivoisesti keskusteluista edes jotain apua!

Mulla on pienestä pitäen ollu kuiva iho ja atooppista ihottumaa ollu taipeissa ja kasvoissa ja välillä teininä huuletki rohtu tosi pahaan kuntoon. Ihotautilääkäriltä toiseen ramppaamisen jälkeen sain lopulta reseptin ihan huippuhyvään ja tehokkaaseen rasvaan, sellanen ku protopic 0,1%. Se on vuosien varrella parantanu ihan kaikki iho-ongelmat pienestä laikusta suureen ihottumaan ja ne karseeksi rohtuneet huuletki. Äkkäsin levittää sitä myös noihin kantapäihin ennen nukkumaan menoa ja laitoin yöksi puuvillasukan. Sisukkaasti toistin joka ilta saman homman ja nyt parin viikon jälkeen kantapäät ei oo ikinä ollu näin hyvässä kunnossa!!! Rasva on tosin reseptillä ja aika hintava mutta todella joka euron arvonen!! Ja lupaan että pääset lopulta niistä halkeilevista kantapäistä eroon!! Tietty varmasti joskus sillon tällön täytyy niitä rasvata ettei pääse takas pahaksi, eikä mun mielestä missään vaiheessa kannata niitä raspailla!! Suihkun jälkeen vaan kevyesti vähän pyyhkeellä hankaa kuivaa ihoa pois ja laittaa tota protopicia yöksi ni jo loppuu tuskailu!!

Toivottavasti tää vinkki auttaa sellaista joka tuskastelee kuivien halkeilevien ja kipeiden kantapäiden kanssa niinku mä pari viikkoa sitten. Mulla oli kantapäät menny tosi huonoon kuntoon ja varmaan ihopalasten nyppiminen kantapäässä pahensi niitten kuntoa entisestään. Etin samalla tavalla niinku moni muukin epätoivoisesti keskusteluista edes jotain apua!

Mulla on pienestä pitäen ollu kuiva iho ja atooppista ihottumaa ollu taipeissa ja kasvoissa ja välillä teininä huuletki rohtu tosi pahaan kuntoon. Ihotautilääkäriltä toiseen ramppaamisen jälkeen sain lopulta reseptin ihan huippuhyvään ja tehokkaaseen rasvaan, sellanen ku protopic 0,1%. Se on vuosien varrella parantanu ihan kaikki iho-ongelmat pienestä laikusta suureen ihottumaan ja ne karseeksi rohtuneet huuletki. Äkkäsin levittää sitä myös noihin kantapäihin ennen nukkumaan menoa ja laitoin yöksi puuvillasukan. Sisukkaasti toistin joka ilta saman homman ja nyt parin viikon jälkeen kantapäät ei oo ikinä ollu näin hyvässä kunnossa!!! Rasva on tosin reseptillä ja aika hintava mutta todella joka euron arvonen!! Ja lupaan että pääset lopulta niistä halkeilevista kantapäistä eroon!! Tietty varmasti joskus sillon tällön täytyy niitä rasvata ettei pääse takas pahaksi, eikä mun mielestä missään vaiheessa kannata niitä raspailla!! Suihkun jälkeen vaan kevyesti vähän pyyhkeellä hankaa kuivaa ihoa pois ja laittaa tota protopicia yöksi ni jo loppuu tuskailu!!

Protopicin haittavaikutuksiin sit lukeutuu kasvaimien syntyminen. Että kohtuudella kannattaa käyttää.

Atoopikkojen kannattaa kokeilla ylläpitovaiheessa voidetta, jossa on ureaa eli karbamidia. Tutkimusten mukaan atoopikkojen iho sisältää huomattavasti vähemmän ureaa kuin muilla. Ite käytän näin talvella apteekista saatavaa aco käsivoidetta, jossa oncanola oil & Q10. Vahvasti hajustettu, mutta käfdt ei ees punota. Ei kyllä oo parantanut vuosikymmenien kortisoni ja tulrhduskierteen aihauttamaa elefantti- ihoa. Mutt nyt on eka talvi kun ei tarvi käyttää kortisonia. Eikä sormet halkeile, kun vähänkään liikutan kättä. Kehtaan jopa kätellä.

Kannattaa kokeilla. Ite käytin ennen vahvoja kortisoneja kuureittain, hydrokortisonia ja protopicia sekä perusvoidetta pullokaupalla vuosittain.

Mitä tässä voisi näille jaloille tehdä?

Minulla on molemmat kantapäät ihan halkeilevat ja kipeät sekä muitakin todella kipeitä "viiltoja" jalkapohjissa. Jalat ovat ihan hirveän kuivat ja normaali kävelykin sattuu. Olen raspannut, rasvannut varmaan kaikilla mahdollsilla rasvoilla, pitänyt pehmeitä rasvasukkia yön yli jne. Ja nyt olen ostanut apteekista sellaiset isot kantapää laastarit jotka laitetaan pariksi päiväksi vaikuttamaan, mutta tuntuu ettei nekään mitään auta.

Mitkä ovat sinun parhaat keinosi?

Mun 15v. pojalla oli sama ongelma ja halkes koko jalkapohja. Kävi näyttämässä kouluterkkarille. Terveydenhoitaja soitti mulle ja suositteli hakee apteekista Decubal- perusvoidetta, reilusti sitä ja mahdollisesti muovipussit ja villasukat yöksi päälle.
vaikka ei ollut kun tavallinen perusvoide niin meillä se auttoi.

Dermosil extra-voide auttaa, parissa päivässä paranee halkeilevat kantapäät. Suihkun jälkeen rasvaa, elmukelmut ja puuvillasukat jalkaan. Kelmut takaavat sen että rasva ei imeydy vain sukkiin vaan oikeaan paikkaan eli ihoon.

Samaa rasvaa joka ilta pesun jälkeen ja sukat päälle, käytän aina talviaikaan. Toimii!

Yhteistyössä