Vaikka on jo vanha aihe, niin nostellaan ylöspäin. Itselläni oli aikoinaan jalat hyvin kuivat ja ne halkeili sekä niistä lähti paksu kerros nahkaa.
Jotta kehtasin mennä jalkahoitoon, niin ensiksi rasvasin jalkoja aamuin illoin. Illalla laitoin paksua rasvaa ja aamulla kevyempää. Huomasin myös, että rasva ei imeytynytkään kunnolla, vaan jäi kuolleeseen ihoon. Oli pakko mennä jalkahoitajalle.
Katsoin tarkasti, että miten jalkojani hoidetaan. Aluksi liotetaan jalkoja n. 30 min. hyvin lämpimässä vedessä. Mukana taisi olla jotain pehmentävää ainetta. Liotukseen jälkeen toinen jalka painellaan kuivaksi ja sitten alkaa raspaaminen sekä kuolleen nahan poisto. Jalkahoitaja myös kertoi, että kuollutta ihoa on ihan turha enää yrittää elvyttää millään rasvalla, ei se siitä enää parane. Sama homma tehtiin toiselle jalalle, lopuksi hyvä rasvaus ja hieronta sekä kynnet kuntoon.
Olen nyt kotona tehnyt tämän saman. Ihoa ei kannata raspata joka viikko, vaan voi koittaa esim. lääkärin suosittelemaa konstia. Laita puhtaisiin jalkoihin hyvää rasvaa ( itselläni paljon glyseriiniä sisältävää) ja pussit jalkoihin. Lopuksi vielä sukat ja anna vaikuttaa yön yli. Ensimmäisen kerran jälkeen huomasin jo hyviä tuloksia. Jatkoin siis koko viikon näin ja nyt on jalat hyvässä kunnossa.
Koska työssäni olen paljon jalkojeni päällä, niin kovettumiakin syntyy. Ja jos on yhtään taipumusta huonoon verenkiertoon jaloissa, niin sekin vaikuttaa.
Kerran kuussa olen saunassa hoitanut jalkojani raspaamalla niitä kevyesti hyvän liotuksen jälkeen. Kuiva iho lähtee hyvin pois. Lopuksi olen ennen nukkumaanmenoa rasvannut hyvällä rasvalla. Rasvaan siis joka ilta jalkojani ja tarpeentullen laitan pussit jalkoihin tehostamaan vaikutusta. Tärkeintä kuitenkin on, että se kuollut iho pitää saada pois. Se ei enää ime rasvaa.
Jos jaloissasi on halkeamia, niin silloin liotus ja hyvä raspaus halkeamien päältä auttaa paranemisessa. Lopuksi rasvaus, pussit ja sukat jalkoihin ja aamulla huomaat positiivisia tuloksia. Halkeama tarvitsee hyvää hoitoa ja kärsivällisyyttä.